Kat met nierdieet. welk voer? proefzakjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Kat met nierdieet. welk voer? proefzakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:35

Vorige week is mijn kat 2 dagen van huis geweest.
Gelukkig is hij weer terug, want iemand zag hem die tweede avond in onze tuin zitten.
Helaas helemaal van de wereld. Bij dierenarts in shock en onderkoeld diagnose acuut nierfalen.
Gelukkig lijkt hij na een dag aan het infuus bij de dierenarts en nu weer een paar dagen thuis langzaam een beetje op te knappen.
Nu vroeg ik mij af met welk voer jullie goede ervaringen hebben en waar je eventuele proefzakjes kunt krijgen?
( mijn eigen dierenarts verkoopt alleen RC dus heeft alleen daar proefzakjes van)

Keet

Re: Kat met nierdieet. welk voer? proefzakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:38

Mijn dame kreeg op 3 jarige leeftijd de stempel chronisch nierfalen. Die is toen op Fortekor gezet en RC Renal.
Inmiddels krijgt ze nog steeds Fortekor (ze is nu 9) en deels RC Renal en deels Orijen kip. Daar doet ze het goed op.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:41

Hills KD en trovet RID zijn nog 2 merken die je kunt proberen. Gewoon even bij wat dierenartsen rondbellen wat ze aan proefzakjes op voorraad hebben, zijn over t algemeen gratis.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:58

Mijn nierpatient staat op Hill's K/D brok & nat, Sanimed Renal brok & nat en Specific alleen natvoer. Als medicatie krijgt hij semintra, een verbeterde vorm van fortekor/benakor.

Is gewoon een beetje kijken wat ze lekker vinden :) Meeste nierdiëten zijn tegenwoordig van goede kwaliteit. Zou wel de voorkeur hebben voor een merk verkrijgbaar bij de dierenarts.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:08

Semintra is niet bewezen beter dan fortekor/benakor, zie http://www.mcvoordieren.nl/fortekor , maar t is wel stukken makkelijker toe te dienen dan pillen. T is wel duurder dan de benakor (afhankelijk van welke dosering je kat krijgt natuurlijk).

Een echt nierdieet mag niet bij een dierenwinkel verkocht worden dus inderdaad zeker bij een dierenarts halen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:17

Royal Canin Renal is verkrijgbaar bij Zooplus. Goedkoper dan de dierenarts :)
Onze dame slikt gelukkig zonder probleem de Fortekor