Abces hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Abces hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 20:00

Hamstertje was al een paar dagen een beetje lusteloos, maar verder was er niet echt iets bijzonders te zien omdat ze gewoon at en dronk. Nu pakte ik haar vanmiddag op en voelde ik een enorme bult aan haar linker achterpootje.. dus ik draai d'r om en zie de pus er uit lopen |(
Dus goed, ik naar de dierenarts met hamsterlief en nu heeft ze een antibiotica spuitje gekregen en hopen we dat het een abces en geen tumor..

Alleen nu is ze enorm duf en lusteloos, nog erger dan eerst en ik ben een beetje bezorgd..

geerke

Re: Abces hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:05

als het goed is moet de antibiotica morgenavond gaan werken,dan zal hij wel opknappen!
Houd het gaatje waar de pus uitkwam maar open.Moest je het nog spoelen met iets?Of is een hamster te klein?
Sterkte!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 20:27

Ja het is een goudhamster, maar ik heb verder geen instructies gehad

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:49

Abces is wel geslonken na de prik, maar ik controleerde vandaag en terwijl ik zachtjes aan het abces voelde kwam er een enorme stank vanaf en nog steeds pus :/

Hamster zelf is ondertussen wel weer heel wat actiever

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:51

Alleen antibiotica hoeft lang niet altijd te helpen. Het absces moet helemaal leeg en gespoeld worden. Daarna moet het open blijven.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:56

Hm.. nou dan maak ik het zo nog ff schoon met afgekoeld gekookt water en een doekje en bel ik morgen de dierenarts voor advies en ga ik desnoods nog een keertje langs..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:07

Wij doen bij onze kat het abces goed open houden, en het leeg drukken wanneer er weer ietsje inzit, goed schoonhouden dus. De infectie moet eruit! 9 van de 10 keer gaat het op die manier weg (en snel ook) zonder antibiotica of dierenartsbezoek!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:08

Wat is de beste manier om het open te houden? Er gewoon zachtjes op blijven duwen iedere keer neem ik aan? Het is met zo'n kleintje best lastig :(:)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:12

Koop honingzalf, dat is veilig en werkt echt super. Het trekt echt alle troep naar zicht toe waardoor de wonde veel schoner wordt en super goed geneest :)