Ik heb een verzorgezel en een verzorgshetlander. Ik verzorg ze nou zo'n half jaartje en het gaat hartstikke goed! De ezel was vroeger erg terughoudend en 'gemeen'. Ook was de shet erg futloos en nu weer een echt shet! ( Eigenwijs
) Nu is de ezel nog wel terughoudend maar gemeen absoluut niet! Het is een schatje geworden! Dat mensen niks met hem hadden gedaan! Maar nu komt het... Hij is ongelofelijk sterk en heeft een eigenwilletje. Zo ben ik dan in de wei en wil ik een stukje 'wandelen' van de ene kant naar de andere kant, maar dat wilt ie gewoon niet. Hij wandelt gewoon niet mee. Ik weet dat ik hier geduld voor nodig heb maar hoe kan ik dit het beste oplossen? Zo te zien is hij niet opgevoed. Ik ben namelijk 1x de wei met hem uit geweest en dit was een ramp. Geen 1 stap vooruit en als ie (eindelijk) vooruit ging was ie niet meer te stoppen en ging ie er van door... Nu jaag ik hem meestal op in de wei en loopt ie met oortjes naar voren in vrij harde galop door de wei. Super om te zien hoe ie verander is maar het lukt hem gewoon niet om hem aan de hand rustig mee te laten lopen
Heeft hier iemand tips voor? Of zeggen jullie dat ik hem met rust moet laten omdat ik hem gewoon de baas niet kan zijn ?
Wat doe je nu als de ezel gaat staken?