Hoe kat bijten afleren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Hoe kat bijten afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:11

Hoi allemaal!

De titel klinkt dramatischer dan het is maar het is wel vervelend.

Ik heb een zeven maanden oude kruising maine coon die erg lief is en aanhankelijk. Maar soms als je hem bijvoorbeeld oppakt dan wilt hij gelijk in je arm of zelfs in je gezicht bijten. Ik snap dan ook wel dat hij geen zin heeft om opgetild te worden maar dit gebeurd ook welleens als je zit op de bank en dan hangt die ineens in je arm.

Het is niet echt bijten maar meer happen. Het is gewoon super vervelend. Hij doet dit ook af en toe met spelen maar dan vind ik t een ander verhaal.

Hoe kan ik hem dit het beste afleren zonder dat het averechts gaat werken???

Oja, verder is die trouwens heel onschuldig hoor :D

Afbeelding

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:19

Wij hadden dat ook met 1 van de katten. Zodra hij beet, kreeg hij een tik. Niet hard maar het was duidelijk dat dat gedrag niet getollereerd werd. Dit in combinatie met een donkere zware stem opzetten, werkte voor ons goed. Na een aantal keer was alleen een donkere stem opzetten genoeg. Succes!

Goof

Re: Hoe kat bijten afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:02

Zodra hij bijt wegzetten en negeren.
Hij kan aandacht krijgen als hij zachtjes doet.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:12

Die van ons had daar als kitten een behoorlijk handje van. Zodra spelen bijten werkt kreeg hij een tikje op de neus en duidelijk nee. Heel snel viel het kwartje en op een gegeven moment was een uh voldoende en ging hij uit zichzelf van een zachte beet naar likken.

Katten onderling stoppen ook gelijk het spel en negeren elkaar als ze het te ruw vinden worden.