Naald foetsie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Naald foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 17:58

En waar hij is..

Eergister had mams naald met draad gebruikt om wat te maken en daarna de naald op de (lage) tafel gelegd. Maar nu.. Hij is nowhere to be found.

Onze golden retriever (2j) staat erom bekend om dingen van de tafel te pakken, erop te sabbelen en dan op zijn plaats te leggen waarna hij in zijn bench gaat, omdat hij niet weet dat het niet mag.

Maar.. Kans is er dus dat hij de naald heeft gepakt en door geslikt. Mijn moeder kan hem ook gewoon weggelegd hebben en dat vergeten zijn. Wat nu als de hond hem wel gepakt heeft? Dan zouden we nu misschien wel wat merken maar hij doet zoals altijd. Dus de gok nemen en afwachten, of toch naar de dierenarts om een röntgen te maken?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:01

Is er niemand anders in jullie huishouden die de naald kan hebben opgeruimd? Vader, vriendje, de hulp?
Naald is ook nergens aan vast geplakt of in gestoken?

Moeilijke kwestie, omdat het al twee dagen geleden is en de hond nog normaal doet. Ontlast en eet hij ook nog zoals normaal?

Kever

Re: Naald foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:05

Over het algemeen staan naalden er juist om bekend gewoon weer naar buiten te komen zonder problemen. Dus zou me er niet te veel zorgen over maken! Mocht je een heftige gedragsverandering (pijn) zien, dan uiteraard even naar de da.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:11

Vroeger gaven we in zo'n geval een losgeklopt rauw ei met daarin heeeel fijne plukjes watten. Als de naald is opgegeten, gaan de watten erom haken en kan hij veilig met de ontlasting mee naar buiten.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 19:40

@DaisyDarling, welk vriendje, welk hulpje? :P nee niemand zit daar verder aan, mijn vader sowieso niet en mijn broer die komt nauwelijks naar beneden. Ik heb er niet aan gezeten, en mijn moeder, zover ze zich kan herinneren, ook niet.

@AnneJ1995; Dat valt dan weer mee. Was bang dat hij ergens bij de darmen (plooien) zou blijven haken. We kijken het dus even aan.