Met de handen in het haar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Met de handen in het haar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 15:18

Hallo!
Ik maak dit topic aan omdat ik en mijn moeder met de handen in het haar zitten.
Wij hebben een Border Terrier van 8 jaar oud. Wij hebben laminaat liggen. Toen we haar kochten was ze al vrij bang. We zijn nooit met haar naar een puppy curcus geweest we hebben haar zelf het zitten enzvoort aangeleerd. Maar nu het probleem: onze hond is door de jaren heen extreem angstig geworden. Vooral op lamiaat. Het is helemaal erg als de zon op de ramen schijnt en er dus een schaduw op de vloer staat ze durft zelfs niet meer te eten en te drinken. Zo bang is ze. Ze staat nu onder de tafel met de staart tussen de benen. En als ze loopt dan doet ze dat heel voorzichtig en opeens spurt ze heel hard naar haar mand en daar blijft ze de hele dag in tot we met haar gaan lopen. We laten haar 4 x per dag uit.
Wat we hebben geprobeert:
- stokjes, die trok ze uit.
- op de grond gaan zitten en haar naar me toe lokken.
- nagels kort houden zodat ze het geluid niet zo hard hoort.
Verder weten we het niet meer. Dit heeft ze altijd al gehad. We hebben haar nooit geslagen of gestamp. Ook als je haar van boven probeert te aaien duikt ze van angst in elkaar. Ik vind dit heel sneu voor haar en wil haar graag helpen.
Alvast bedankt!
Toevallig lag ze hier op de bank.

Afbeelding

kimberly1995

Re: Met de handen in het haar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:29

Kan het zijn dat haar zicht of gehoor verslechterd is?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 15:40

Dat weet ik niet. Kan je dat testen?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:51

Wij hebben dit ook een tijdje gehad( niet zo extreem)
Wij deden speciale anti-slip creme onder de kussentjes...
Vaak vinden ze dat eng, dat het glad is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:06

Ik zou daar toch misschien eens mee naar de dierenarts gaan. Dat een stukje lopen en dan weer terugrennen.. Dat heeft mijn terrier als hij rugpijn heeft. Die is lang gebouwd, en dat is zijn manier om zo snel mogelijk van a naar b te komen om daar dan weer in te storten. Voor mij gaan dan bij hem iig de alarmbelletjes rinkelen.
Daarbij zou inderdaad slecht zicht ook kunnen. Dat zou meteen het verklaren dat ze er vooral last van heeft als er zonlicht schijnt. Heb je altijd al laminaat gehad? En hoe lang heb je haar al?

Een bezoekje aan de dierenarts om zicht en andere dingen even na te laten kijken lijkt me hier niet overbodig :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 16:07

Nee de gladheid heeft er wel mee te maken maar niet zo veel. Het angstige heeft ze ook op straat of dergelijke.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 16:09

We hebben haar 8 jaar. We hadden vroeger ee houten vloer nu laminaat. Precies het zelfde. Mijn moeder heeft net gekeken en ze heeft wel ee beetje staar volgens haar. Dat kan je zien als de randjes wit worden zegt mam.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:12

Staar kan je zien als je daadwerkelijk in het oog kijkt. Maar je zou eens naar de dierenarts kunnen gaan. Wellicht is er iets homeopatisch bij te geven als ondersteuning tegen de angst. Of misschien bachbloesem therapie? In elk geval iets om de scherpe randjes er af te halen. En uit te sluiten of het niets medisch is.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 16:16

Dankje. Zou een therapie nog werken aangezien ze al 8 is?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:11

Wat zielig dat ze al 8 jaar zo moet leven met die angst...
Ik denk niet dat ze te oud is voor therapie.. of in ieder geval íets te doen wat kan helpen. Ze kan als het goed is nog heel wat jaartjes mee.

Bezoekje aan de da is al als tip gegeven en denk dat het ook geen kwaad kan om naar een goede gedragstherapeut te gaan die naar zowel het gedrag van het hondje als jullie aanpak/gedrag kijkt :)

Succes

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:17

Ik zou een goede gedragstherapeut laten komen. Rogier oldenburg van create balance is heel goed. Of anniek winters.

Hoop dat je er iets voor vindt want dit klinkt echt zielig!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 08:44

Dankje het is ook echt zielig. Als ze op de vloer staat trilt ze helemaal. Ze ligt soms in haar mand maar meestal op de bank. Dat is haar veilige plekje in een hoek van de bank. Ik zal het eens met mijn moeder over hebben.