Ik twijfel heel erg met het kopen van een Collie, het liefst Border Collie.
Situatie: Ik heb het psychisch vaak lastig, gaat al wel een heel stuk beter dan pakweg half jaar geleden, maar ik heb iemand nodig waar ik mijn aandacht, liefde en energie bij kwijt kan. Iemand die me op de been kan houden. Eerst zouden we kijken of ik weer een paardje kon houden. Dat kon ook. Maar afgelopen week helaas slecht nieuws gekregen waardoor dit idee van de baan is.
Dus, een hond leek me wel een goed alternatief. Een energieke hond, waarmee ik elke dag 2 à 4 uur buiten in de bossen kan ravotten (woon maar 100m van het bos vandaan, nog geeneens). Nu vond ik Collies altijd mooi (Lassie
) en wist ik dat die ook energiek waren. Maar nu zit ik me op internet in te lezen ter voorbereiding (aanschaf zal pas over zes/acht weken zijn) en vraag ik me af ... is een collie wel iets als huisdier bij mijn situatie?Verder ben ik ook benieuwd naar ervaringen van mensen die een Collie hebben of hebben gehad!
Ons huisje is klein, ons tuintje is een weide van ongeveer 100 à 150 (niet al te groot dus). Kan de Collie zijn energie wel kwijt als ik op school of op werk ben ?? Ook als we buiten speelgoed voor hem hebben oid. Ik wil de collie namelijk niet tekort komen.
Heb ook gelezen dat niet iedere collie echt aan de baas gehecht is, maar bij het bezichtigen kan je dat toch wel opmerken? Tis namelijk wel de bedoeling dat hij mij ziet staan

Mijn voorkeur gaat naar collies omdat ik er van kinds af aan altijd al door betoverd ben geweest. Maar mocht hem dit gewoon niet worden (wat ik dus vrees ... denk dat ik tekort kom voor een collie), welke andere rassen zijn alsnog energiek (!) en passen wel bij mijn situatie?
Alvast bedankt,
Emily.

Ze zijn vrij zelfstandig waar borders erg op de baas gericht zijn.