Spaarpotje voor je dier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Spaarpotje voor je dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 10:07

Aangezien het niet alleen over paarden gaat heb ik gekozen voor BB, mocht dit niet goed zijn mag het verplaatst worden.

Ik ben benieuwd hoe andere mensen dat hebben geregeld.
En dan gaat het vooral om mensen die hun (huis)dieren niet verzekerd hebben.
( of eventueel niet alles verzekerd hebben )

Hoe sparen jullie voor DA kosten?
Doen jullie dit op je lopende rekening, op je spaarrekening?
Of heb je daar een aparte rekening voor, bij dezelfde bank of bij een andere?

Misschien neem je wel elke maand geld op, wat je thuis bewaard?

Laat je dit automatisch overschrijven, of doe je dit zelf?
Een vast bedrag, of een bedrag wat je die maand/week kan missen.

Op het moment betaal ik de dierenarts van mijn lopende rekening.
Ik heb mijn eigen spaarrekening voor kosten die echt hoger uitvallen maar ben toch benieuwd hoe andere mensen dit doen.
Want wanneer gebruik je dit?

Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit doen, omdat er voor mij misschien ook wel een betere/makkelijkere oplossing bij zit!

MarlindeRooz

Re: Spaarpotje voor je dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:08

Ik heb altijd 250 euro apart staan voor mijn konijnen. Is ongeveer 125 per konijn. Maar ik ga alleen laten behandelen / opereren als er een grote slagingskans is...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:10

Ik heb voor mijn ponys en twee katten een aparte spaarrekening bij mijn bank :) hier maak ik elke maand geld naar over (automatisch na salaris uitbetaling) en hier betaal ik alle kosten van de dieren van. Van VA tot kattenhotel tijdens de vakantie.

Erg fijn om deze zaken niet van de lopende rekening te hoeven betalen maar altijd voldoende achter de hand te hebben om grotere bedragen gewoon te kunnen betalen zonder tekort aan het einde van de maand :)

Voor alle andere zaken heb ik een andere spaarrekening :) voor de dieren hangt er echt apart onder :) vind het overzicht wel fijn :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 20-05-15 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:10

Ik heb ook gewoon een goed gevulde spaarrekening. Maar tot nu toe gaan de dierenartsrekeningen gewoon van mijn betaalrekening af. Mocht er een € 1000,- betaald moeten worden dan zal ik die wel van mijn spaarrekening betalen.

Ik spaar sowieso elke maand, niet perse voor mijn dieren. Dus eigenlijk hetzelfde verhaal als jijzelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:11

Ik probeer gewoon altijd iets op mijn spaarrekening te hebben staan. Niet alleen voor de dieren, maar ook voor kapotte apparaten en andere belangrijke zaken. Ik blijf daar verder ook vanaf. Als de lopende rekening leeg is dan doe ik de rest van de maand gewoon heel zuinig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:12

Ik heb gewoon een spaarrekening en daar gebeurd alles van.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:13

Voor de konijnen hebben we geen spaarpotje, maar voor de pony en hond wel. Is altijd handig, en als er wat moet gebeuren met ze (bijvoorbeeld massage of nieuw zadel) word het daar ook uit betaald

ilaan

Gewone spaarrekening. Gebruik deze eigenlijk ook zelden voor iets anders, ik spaar verder heel weinig voor mezelf.

Wilawander

Spaarrekening en daar word alles wat over is naar over geboekt. En dat is voor de honden,paarden of andere onverwachte kosten. Maar meestal past het gewoon van de normale rekening dus blijft het op de spaarrekening staan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:14

De vaste zaken (voer, ontvlooien, wormenpillen, inentingen, etc) gaan van mijn salaris. Voor de nood ligt er een envelop met 500 euro. En die wordt pas weer aangevuld als er wat van gebruikt is.

Edit: het betreft twee honden
Laatst bijgewerkt door Palmera op 20-05-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 10:18

En om wat voor dieren gaat het dan? Zie dat een aantal dat ook al aangegeven hebben :)
Kan me namelijk voorstellen dat wanneer je alleen een hond of kat hebt, je dit eerder gewoon van je rekening of eigen spaarrekening doet dan wanneer je een paard, hond, hamster, konijn en geit hebt :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:18

5 katten en 2 honden momenteel ... Ik spaar elke maand rond de 250 euro.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:29

Een paard in mijn geval. Honden gaan van de betaalrekening af. Die zijn vaak wat goedkoper bij de dierenarts en ze gaan zowat nooit, eigenlijk alleen entingen. Voor paarden is het direct duurder dus daarvoor heb ik gespaard :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:32

Ik heb 150 euro gereserveerd voor de DA voor mijn dwergpapegaai.
Tis niet meer de jongste, dus als het met medicijnen niet te verhelpen is is opereren oid vaak al geen optie meer.
Bloed aftappen gaat al niet bij zo'n klein vogeltje...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:33

Bij mij gaan alle normale dingen van mijn gewone rekening zoals wormenkuren, enten, voer, hoefsmid. Daarbij spaar ik elke maand 50 euro. Dit is echt voor onvoorziene da kosten. Ik heb 4 pony's. Ik doe dit nu 2 jaar en heb gelukkig nog niks nodig gehad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:35

Maaaarije schreef:
En om wat voor dieren gaat het dan? Zie dat een aantal dat ook al aangegeven hebben :)
Kan me namelijk voorstellen dat wanneer je alleen een hond of kat hebt, je dit eerder gewoon van je rekening of eigen spaarrekening doet dan wanneer je een paard, hond, hamster, konijn en geit hebt :+

Op dit moment is dat voor 3 paarden, 2 katten, 1 hond en een schaap.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:43

Afhankelijk van de kosten betaal ik het van de lopende rekening of van de spaarrekening.
De gewone verzorgingskosten(inc entingen e.d.) gaat gewoon van de lopende rekening, grote dierenartskosten hebben we weleens de spaarrekening voor nodig gehad.

In ieder geval is er ruimte om vrijwel altijd alleen de keuze te hebben voor wat is redelijk qua herstelmogelijkheden ipv is het financieel mogelijk. Vrijwel altijd omdat alles natuurlijk zijn eind kent, maar het moet wel erg gek zijn wil het echt niet kunnen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:57

Als het kan betaal ik het gewoon van de betaal rekening.
Voor onverwachte hoge kosten heb ik een spaar rekening.
4 honden en 6 katten verzekeren is niet te betalen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:50

Ik zet elke maand een bedrag opzij voor de huisdieren (2 katten en een hond) dat wordt automatisch naar de spaarrekening overgeschreven. Als we eens ruim zitten, schrijf ik zelf nog wat extra over.

Ik probeer het geld op de spaarrekening zo veel mogelijk te laten staan, dus dierenartskosten betaal ik in eerste instantie van mijn gewone betaalrekening. Mocht het echt om hoge kosten gaan, dan maak ik gebruik van de spaarrekening.

Behalve een kat die een penisamputatie moest ondergaan en de rest van zijn leven dieetvoer moet eten, heb ik gelukkig nog geen extreem hoge kosten gehad. *afkloppen* :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:54

Ik heb alleen cavia's en kippen en daarvoor heb ik geen apart potje. Kan zo 100 euro van de lopende rekening pinnen bij de dierenarts dus voor de eenvoudige dingen en wat simpel mest onderzoek bv en medicatie ruim voldoende. Hele dure operaties begin ik niet aan.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:03

Hier ook een aparte spaarrekening voor de katten (nu nog 2, maar ooit 6). De gewone vaste lasten (voer, grit, speeltjes e.d.) gaan van de betaalrekening, maar er gaat ook iedere maand een bedrag naar de spaarrekening. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer een flinke operatie moeten laten uitvoeren, en dan was ik erg blij dat ik pakweg 80 tot 90% al op de spaarrekening had :=

En als ik ergens geld extra ontvang, dan krijgen de katten ook een extraatje op hun spaarrekening. Ik doe het inmiddels al 25 jaar op deze manier en het bevalt me uitstekend.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:41

Ik heb 2 geiten, 10 kippen, 4 cavia's en 6 konijnen. Hiervoor hebben wij geen aparte rekening, alles wordt van de spaarrekening betaald.