konijn en kitten's ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

konijn en kitten's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:38

Hallo

Sinds 10 mei zijn er bij ons thuis 7 kittens geboren leuk maar hoe ga ik dat doen met mijn konijn (rammelaar anderhalf jaar) we houden natuurlijk niet alle kittens maar ik zou heel graag ervaringen horen van mensen die ook katten en konijnen hebben.
Want mijn konijn loopt gewoon los in huis en ik wil niet dat hij zijn vrijheid kwijt raak dus wil ik de kitten's kopelen aan mijn konijn ik denk wel dat dit lukt omdat het kittens zijn wat denken jullie?

EllaBellaah

Re: konijn en kitten's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:43

Hier lopen ook konijnen samen met katten. Twee katten zijn opgegroeid met de konijnen en doen ze niks. Ik heb ze echter niet direct bij elkaar zitten, alleen als ik er bij ben mogen ze af en toe bij elkaar. De konijnen negeren de katten, de ene kat wil graag met ze spelen, ze andere kat doet er niks mee.
Ookal groeien ze dieren met elkaar op, ik zal ze niet snel alleen bij elkaar laten als ik er niet bij ben. Het blijft toch de combinatie prooidier/roofdier.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:46

Ik laat ze zeker niet zonder toezicht bij elkaar mijn konijn ga er ook alleemaar uit als ik erbij ben en we hebben hier ook een speciale kattenkamer maar geven katten stress bij konijnen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:56

Afbeelding
De kittens hebben bij mijn konijnen geen stress gegeven. De grote kat die echter konijnen alleen als prooidieren ziet wel. Zodra die langs hun hok kwam werden ze alle drie behoorlijk nerveus. Inmiddels zijn ze aan hem gewend en reageren ze er niet meer op. Ik laat ze echter nooit samen met die kat. Ze mogen ook niet in hun ren op het gras als die kat in de buurt is.
Op de foto is één van de katten te zien met mijn konijnen. Hij wil wanhopig graag met ze spelen maar de konijnen hebben wel wat beters te doen :')

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:59

Wat prachtig om te horen ik kan jammer genoeg niet de foto zien maar wel de foto van jou en dat prachtige zwarte paard echt mooi +:)+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:05

Kan je hem niet openen? Bij mij doet hij het wel gewoon.
Mijn ervaring is dat veel dieren gewoon met elkaar samen kunnen mits ze elkaar gewend zijn. Mijn hond was altijd beste vrienden met een konijn dat ik gehad heb. Konijn ging bij hem in zijn mand liggen en ze liepen altijd samen door de tuin.
Ik zou het gewoon proberen en ze zo jong mogelijk bij elkaar zetten. De eerste keer wel of je konijn of je kitten vast houden zodat je ze meteen uit elkaar kan halen mocht er wat gebeuren.
Verder nooit vergeten dat een konijn in het wild eigenlijk een lekker hapje is voor een kat. Dus laat ze nooit zonder toezicht alleen en als de kat ook maar een beetje gaat jagen meteen uit elkaar halen.

Bedankt voor het compliment! Ik zal het aan Ferro doorgeven.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:09

Heel erg bedankt voor je tips en geef Ferro maar een dikke knuffel van mij want het is een echt black beauty <3 Wat zou dat een grappig gezicht zijn geweest met je hond en konijn lijkt me echt super schattig om te zien :j maar ik ga ze zeker goed in het oog houden }>

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:00

hier ook katten en konijnen samen, gaat prima, de konijnenren is ook de kattenren en ze liggen zelfs vaak samen met zijn 4en(2 nijnen en 2 katten) in het binnenhok van de konijnen, gewoon tegen elkaar aan 8)7

al moet ik wel zeggen dat 1 van mijn konijnen een vreselijk brutaal secreet is, die zelfs mijn (grote) honden een ram op en neus geeft als ze haar irriteren :')

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 18:01

Van schreef:
hier ook katten en konijnen samen, gaat prima, de konijnenren is ook de kattenren en ze liggen zelfs vaak samen met zijn 4en(2 nijnen en 2 katten) in het binnenhok van de konijnen, gewoon tegen elkaar aan 8)7

al moet ik wel zeggen dat 1 van mijn konijnen een vreselijk brutaal secreet is, die zelfs mijn (grote) honden een ram op en neus geeft als ze haar irriteren :')

Haha prachtig wat een ondeug zeg die heeft wel lef! =:) 8)7

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:21

Zo eentje heb ik er ook hier! Als ze kat maar blijft klooien valt hij na een tijdje gewoon aan :') de kat zit telkens met zijn pootje door de ren de konijnen aan te tikken om ze uit ze dagen, maar daar is meneer niet van gediend :=

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 18:27

wat een lef hebben die konijnen he haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:37

Onze hond durft niet meer in de buurt te komen van ons ene konijn, ze grijpt de hond gewoon in de poten.
TS ik zou je konijn castreren en er een vriendinnetje bij doen, dan is hij niet gericht op de katten maar op zijn vriendin. Konijnen zijn namelijk groepsdieren.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:22

MarlindeRooz schreef:
Onze hond durft niet meer in de buurt te komen van ons ene konijn, ze grijpt de hond gewoon in de poten.
TS ik zou je konijn castreren en er een vriendinnetje bij doen, dan is hij niet gericht op de katten maar op zijn vriendin. Konijnen zijn namelijk groepsdieren.

We hebben al een ander konijntje gekocht alleen moet hij nog gecastereerd worden maar ik ga hem eerst inenten en daarna casteren

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:46

Hier 4 katten en 1 konijn gaat hartstikke goed samen het konijn springt gewoon bij de katten in hun mand en gaat er gewoon tussenin slapen. :D
konijn is wel geholpen hier maar is omdat hij onzindelijk werd.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:49

Isaboy schreef:
Hier 4 katten en 1 konijn gaat hartstikke goed samen het konijn springt gewoon bij de katten in hun mand en gaat er gewoon tussenin slapen. :D
konijn is wel geholpen hier maar is omdat hij onzindelijk werd.

Cool ja die van mij moet ook geholpen worden want die van mij keuteld overal haha :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:55

Ja juist vanaf jongs af aan bij de konijnen laten, maar niet toelaten dat de kat met het konijn wil gaan spelen. Ik had een konijn die mijn kitten wel even duidelijk liet merken dat ie niet in de buurt hoefde te komen.
(dit is mijn konijn bij m'n andere volwassen kat https://www.youtube.com/watch?v=EBQs-QGHXZo)
Mijn katten hoeven niks te maken te hebben bij m'n konijnen dus ik vond dat helemaal prima, maar als ze samen moeten leven is het handig als ze elkaar respecteren.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:09

Ik heb ook een konijn en deze loopt samen met 2 honden en een kat in huis, dit wel als er iemand bij is. Overigens is iedereen bang voor nijnlief :+ ze laat zich niet op de kop zitten en drukt zich overal tussen, haha! Maar al met al kunnen ze prima samen. :)

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 00:18

saskiakefie schreef:
Ja juist vanaf jongs af aan bij de konijnen laten, maar niet toelaten dat de kat met het konijn wil gaan spelen. Ik had een konijn die mijn kitten wel even duidelijk liet merken dat ie niet in de buurt hoefde te komen.
(dit is mijn konijn bij m'n andere volwassen kat https://www.youtube.com/watch?v=EBQs-QGHXZo)
Mijn katten hoeven niks te maken te hebben bij m'n konijnen dus ik vond dat helemaal prima, maar als ze samen moeten leven is het handig als ze elkaar respecteren.

Wat een lief konijn heb jij zeg echt schattig hahaha <3

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:28

saskiakefie schreef:

Hahaha terrorkonijn :')

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 00:42

Thesserd schreef:
saskiakefie schreef:

Hahaha terrorkonijn :')

Zeg dat wel ja :') zou je niet verwachten van een klein diertje hahaha

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:50

Hier 6 katten en 3 konijnen,nog nooit problemen mee gehad.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 00:56

colunder schreef:
Hier 6 katten en 3 konijnen,nog nooit problemen mee gehad.

Cool 6 katten wow das echt veel :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:33

Haha en naar mensen is ze echt zo lief ze zou nooit bijten dat is het grappige en haar konijnenvriendje is ook de baas over haar :P

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 13:20

saskiakefie schreef:
Haha en naar mensen is ze echt zo lief ze zou nooit bijten dat is het grappige en haar konijnenvriendje is ook de baas over haar :P

Hahahaha maar ondertussen _-:(