Duif houden, het hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Duif houden, het hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:53

Hallo bokkers. Sinds 4 dagen vliegt er hier een duif rond. Geen wilde, maar waarschijnlijk een takla, tuimelaar. Het beestje krijgen we niet te vangen. Ik heb al op amivedi (en facebook) gemeld dat er hier eentje rondvliegt, maar tot nu toe geen reactie. We zijn het beestje maar gaan voeren, toen bleek dat het hier al een paar dagen rond liep. Hij komt een aantal keren per dag naar ons huis om te rusten of eten.

Nu is mijn vraag, wat als niemand zich meldt? Ik lees dat takla's vaak los gehouden worden. Kunnen wij dan niet gewoon een duivenhok voor hem neer zetten met voedsel en water?
Is hij dan niet eenzaam? Aan de ene kant dacht ik van wel, maar aan de andere kant, hij is 24/7 vrij om te gaan waar hij wil, dus kan hij toch gewoon naar de andere duiven? Of kan hij als sierduif niet goed samen met wilde duiven? Zoals je merkt, ik heb er bar weinig verstand van! Op internet is ook niet zoveel in detail te vinden..

Bedankt!

Pluttersput

Re: Duif houden, het hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:26

Tuurlijk kan je een huisje neerzetten met voer en water :j Alleen maar leuk toch? Als zo'n duif besluit bij jou in te trekken is er toch niet zoveel wat je er aan kan doen om hem weer weg te krijgen.
Duiven samen zijn wel heel leuk hoor, die vliegen ook echt samen vaak. Niet icm wilde duiven, om de een of andere reden gaat dat niet samen. Maar je hebt best kans dat er zich ooit een tweede of meer melden :j Mijn ervaring is dat duiven duiven aantrekken. Wij hebben hier vaker postduiven die crashen. Die voeren we dan dat ze weer bijkomen, en dan laten we ze weer gaan. Sommige blijven, anderen peren hem meteen weer. Maar meestal als er één blijft hangen, heb je er zo een paar erbij ;)

Geryon

Re: Duif houden, het hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:49

Leuk zouden we het zeker vinden! Maar ik vroeg me af of het voor de duif zelf wel leuk was.

Hij zit vaak op ons dak, gewoon in de regen en harde wind. Ziet er zo zielig uit! Of is dat normaal? :P We hebben een open tuinhuis, soort afdak eerder, maar daar maakt hij geen gebruik van.