Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bambi1995 schreef:Ik wist dat je hem niet op het lijfje moest vastpakken, probeerde het bij de kop maar mijn tang zat er niet strak genoeg op en gleed zo weg richting het lijfje en daardoor werd hij platgedrukt. Volgens mij was het gewoon een flut pen.
We gaan morgen sowieso even naar de DA en volgens mij kan hij dan kijken of het een drager is van de ziekte van Lyme en dan krijgt de hond denk ik antibiotica en dan word hij weer beter toch?
Gydja: Gaat dat veel kosten? Bij de DA kan je er ook 1 kopen voor meende ik 1 euro

maras schreef:Je kunt bij de apotheek hele handige " kaartjes " ( ter grootte van een pasje ) kopen om teken uit mensen en honden te verwijderen, die zijn voor de meeste mensen makkelijker te hanteren dan de tekentangen. Misschien voor de volgende keer.
op de dierenafdeling, in een verpakking samen met een tekentang
Gydja schreef:Bambi1995 schreef:Ik wist dat je hem niet op het lijfje moest vastpakken, probeerde het bij de kop maar mijn tang zat er niet strak genoeg op en gleed zo weg richting het lijfje en daardoor werd hij platgedrukt. Volgens mij was het gewoon een flut pen.
We gaan morgen sowieso even naar de DA en volgens mij kan hij dan kijken of het een drager is van de ziekte van Lyme en dan krijgt de hond denk ik antibiotica en dan word hij weer beter toch?
Gydja: Gaat dat veel kosten? Bij de DA kan je er ook 1 kopen voor meende ik 1 euro
Ik doe je PB over de tang
Je moet hem inderdaad bij de kop pakken, zo laag mogelijk.
[ Afbeelding ]
wat is dan een goede tang? Wij hebben er namelijk ook zo 1
Heb je zo'n tang? Want daarmee gaat het namelijk altijd mis met goed vast zittende teken.

xZiva_ schreef:wat een slecht advies hier boven zeg.. (perdjes)
de teek is er nog niet uit, natuurlijk WÉL naar de dierenarts gaan
Bambi1995 schreef:De hond heeft een teek en ik hem geprobeerd met de tekentang te verwijderen. Dit is niet gelukt hij zit muurvast. Ik heb hierdoor het lijf van de teek plat gedrukt en kwam er allemaal zwart/bruin achtig spul aan de tang. Wat moet ik doen? we gaan morgen naar de DA, maar ben bang dat ik het erger heb gemaakt en dat mijn hond nu ziekte van lyme heeft, door mij.