ik weet dat mijn kat mij 's nachts zal vermoorden
goed, wij hebben dus nu ongeveer sinds 1,5 jaar een grote pluizige muffe stoffige haarbal uit het asiel rondlopen.
Als je haar aait, voel je gewoon dat de vacht echt vies is. er komt nog net geen stofwolk van haar af.
Ze maakt zichzelf opzich wel schoon maar ze heeft gewoon zoveel haar dat het haar niet lukt. Het is trouwens een binnenkat.
Mijn andere kat (korthaar) komt dagelijks buiten en zwart van viezigheid binnen maar die likt zich weer helemaal schoon daarna. Het huis is trouwens ook schoon maar ze vangt gewoon veel stof denk ik :") ik had haar swiffer moeten noemen denk ik.

heeft er iemand ervaring met het wassen van hun langharige kat? en hoe vaak doen jullie het? Ik wil het namelijk echt niet vaker doen dan 2x per jaar.
En welke shampoo (+conditioner?) gebruiken jullie? Kammen jullie hem/haar als ze nog nat is? of laten jullie het haar eerst opdrogen?
alvast voor het commentaar; ja, ik het weet het; je hoort een kat niet te wassen, maar op een gegeven moment wordt het gewoon te vies en dat lijkt mij voor de kat ook niet prettig
EDIT: we kammen haar regelmatig trouwens!

voor een foto van pluis; zie profiel
Je moet het gewoon sprayen en inmasseren.