Ik zal uitleggen hoe de situatie is.
Ik heb een kruising cornish rex/sphynx. Hij is nu een jaar oud ( morgen om precies te zijn!
)Ik heb deze kat met 4 maanden van een fokker gekocht en direct laten enten. Ondanks de enting, heeft meneer toch gigantisch de niesziekte gehad, waar hij bijna onderdoor is gegaan ( 42 graden koorts, niet eten, neus dicht, ogen dicht etc ) Hij is daar bovenop gekomen, hij is gegroeid en hij zit nu op een normaal gewicht.
Hij is echter regelmatig verkouden. 1 zuchtje tocht en meneer is aan het niesen.
Nu is hij vorige week met spelen door mijn andere kat in zijn oor gebeten, waardoor hij ineens een hele nare ontsteking aan zijn oorschelp kreeg. Daarnaast was meneer wederom verkouden. Uiteraard heeft meneer de dierenarts gezien en het hele scala aan medicatie meegekregen en is hij nu weer helemaal het heertje
De dierenarts vertelde mij dat hij bij wijze van spreken bij iedere dip in zijn weerstand, iets oploopt en dat ik er vrij weinig aan kan doen. Toch wil ik eens kijken of er mensen zijn die iets hebben geprobeerd waardoor hun kat minder vatbaar is voor koudjes?
Even voor de goede orde, ik breng mijn kat altijd naar de dierenarts bij ziekte. Hij is geent, ontvlooid, ontwormd, verzekerd tegen ziektekosten en ik beknibbel niet op voer ( ze krijgen royal canin ) Maar iedere keer dat hij aan het niesen gaat heb ik zo met hem te doen!

Dank voor het lezen van mijn verhaal, het is weer een lang stuk, haha!