Als eerste mijn kleine ventje Baelfire. Bae is een Russische dwerghamster die iets ouder is dan 1j. Helaas begint hij al ouderdomsverschijnselen te vertonen. Hij is wel nog geweldig actief en wil constant aandacht trekken. Helaas lijkt hij het verschil niet te snappen tussen voer en mijn handen dus hij knaagt constant aan mijn handen maar ach, daar heb ik al mee leren omgaan

Baelfire woont in mijn hamsterkast (100x40)

Dan is er Evangeline, een prachtig wit syrtje. Zij komt uit een dierenwinkel. Ze had er op jonge leeftijd een nestje gekregen en zat nog samen met haar ukken van 6/7 weken oud en was ze echt zat. Ze kon niets doen in haar hok en je zag dat ze zich dood verveelde en actie wilde. Evangeline raakte mij echt dus ik kon haar niet laten zitten. En wat ben ik blij met haar. Het is echt een fantastische dame. Super actief maar ook geweldig lief en tam. Ze woont hier nu bijna een jaar dus is ook iets ouder dan 1j.

Evangeline woont in een ferplast mary (80x50)

In augustus kwam rusje Togepi hier wonen. Togepi is echt een prachtig bolletje (een beetje te dik voor de moment) met een ontzettend lief karakter. Ze is wat meer op zichzelf en wordt niet super graag gepakt maar staat wel elke avond voor haar deurtje te wachten op wat lekkers (rarara hoe komt het dat ze te dik is
) en zit heel graag in de ren. 

Togepi woont in mijn hamsterkast

Daarna overleden mijn rus Takoda en syren Aslan en Isabeau en was het hier heel stil in huis met maar 3 hamsters. Ik wilde er graag terug een syrtje bij.
Toen kwam ik opeens een advertentie tegen van iemand die een nieuw plekje zocht voor een prachtig grijs syrtje. Hij was erg bang en ze kreeg hem niet tam. Helaas vonden we niet direct een datum waarop we beide konden maar gelukkig wilde hamsteropvang hamster home helpen! Het syrtje werd naar daar gebracht en ik mocht hem de volgende dag gaan halen in de opvang. Hij was echt prachtig
Hier kreeg hij de naam Tristan en het bleek nog een jonkie te zijn, hij woog zo'n 70g. Ondertussen is hij uitgegroeid tot een ventje van 120g die lekker tam aan het worden is. 

Tristan woont in mijn hamsterkast en heeft een prachtige houten inrichting die mijn vader voor me gemaakt heeft. Die vind hij echt fantastisch

In de opvang waar ik Tristan ophaalde zat ook een prachtig rusje: Nanou. Ze was ongeveer 1.5 jaar en super lief en tam. Maar door haar leeftijd was er geen interesse in haar. Dus even na gedacht en de week erop terug naar Antwerpen om Nanou te adopteren. En ze is zooo lief! In de trein naar huis wilde ze uit haar bakje en dat doe ik normaal nooit want ik ben veel te bang dat de hamster toch schrikt ofzo. Maar bij Nanou voelde het gewoon goed, zij mocht eruit en heeft heel de weg op mijn handen de trein zitten rondkijken.

Ook Nanou woont in mijn hamsterkast.

Als volgende kwam syrtje Celebi hier wonen. Celebi heb ik uit een dierenwinkel gehaald. Ze zat tussen allemaal grotere syren en ventjes die haar constant achterna zaten en had een hele bolle buik, ik vreesde dat ze zwanger was. Dat bleek niet zo te zijn maar madamme had een flinke baarmoederontsteking... Celebi is echt een heel klein meisje. Toen ik haar net had woog ze 54g e ze viel af tot 45g... Gelukkig begon ze daarna terug bij te komen en nu zit ze op 62g. Nog steeds heel weinig maar ze ziet er verder goed uit, is actief en begint heel nieuwsgierig te worden naar mij toe.

Celebi woont momenteel in een aquarium van 80x40cm groot. Ze is zelf nog inimini, als ze groter is krijgt ze misschien nog een groter hok

En toen kwam exoknaag (een knaagdierenbeurs) en werd ik helemaal verliefd op een grijze campbellie. Na lang twijfelen uit eindelijk beslist dat ik dan maar een koppeltje bellies mee zou nemen want anders zou ik er super veel spijt van krijgen. Dus ging het grijsje en een mooie agouti mee: Dorian en Dastan.

Helaas ging het met de grijze Dorian heel snel achteruit. Hij bleek schurft te hebben en er was ook neurologisch iets mis want hij gebruikte zijn pootjes aan de linkerkant helemaal niet goed. Na antischurft behandeling, cortisonen en antibiotica lijkt hij eindelijk op te knappen gelukkig!
Zo zag hij er 3 weken geleden uit

En een week geleden.

Dorian woont nog in een ziekenboeg hok, niet te groot, aangezien ik zijn krachten nog wat wilde sparen

En Dastan natuurlijk

Dastan woont in een (roze
) mini duna (55x40)
Dat zijn ze allemaal. Tis lekker vol hier voor de moment
Maar ze zijn allemaal echt fantastisch