Mijn vriendin past op ons huis nu wij een paar daagjes weg zijn, nu had de kip 3 kuikens uitgebroed. Kip was er heel gek mee, kuikens leefde onder de vleugels van de kip, en we hebben er kuikenvoer en water bijgezet. Er lagen nog 2 eieren onder, 1 is de volgende dag uitgekomen en toen heeft mijn vriendin de andere er onder weg gehaald omdat dat moest als de eieren na 2 dagen na de eerste kuikens uit waren gekomen. Nu (dag 4) belt mijn vriendin in paniek op dat de kip opgejaagd wordt door de haan en dat er 1 kuiken is verdwenen, en de andere kuikens lopen ijskoud beneden in de ren, de moeder accepteert de kuikens niet meer, en de haan valt ze aan. Ze hadden al allemaal pikwondjes. Nu zijn dit onze eerste kuikens en mijn vriendin heeft ze in een hamsterkooi gedaan met een warmtelamp en voer en water. Eerst heeft ze ze even in de oven opgewarmd (deze had ze nog warm nadat ze er brood in heeft afgebakken) omdat ze meer dood dan levend waren, nu lijken ze een beetje bij te komen. Maar geen idee of ze het gaan overleven.
Hoe kan het dat de kip zo plots niet meer de kuikens accepteert? Omdat ze bang is van de haan? Iemand hier ervaring mee voor toekomstige kuikens?