vieze gore teken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

vieze gore teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:57

bah bah bah normaal misschien 1 teek op jaar basis en dan noem ik dat veel en vol walgelijk haal ik die van mijn honden af. Nu echter stikt het overal van de teken. Heeft als voordeel dat mijn walging een heel eind weg is maar dat is ook het enigste voordeel. Ik blijf het doodenge beesten vinden, goor, vies en niet te benoemen. Net weer 4 verwijderd en ik heb het wel gehad.

Wie gebruikt welk middel wat prefect en lang werkt? Ik weet dat scalibor banden heel goed werken maar wegens het feit dat mijn honden in een hele grote roedel lopen is een scalibor band geen optie. Geen enkele band om de nek is een optie dus of druppels of injectie als die bestaan. Wie oh wie?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:01

We gebruiken hier altijd adventix, schijnt ook voor teken te zijn. Ze bijten wel, maar laten ook vrijwel gelijk zelf weer los.

Hier de gehele zomer misschien 5 teken met 3 honden.

Anoniem

Re: vieze gore teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:04

Mijn hond heeft ook een teek, nog niet gelukt om hem eraf te halen omdat het op zijn hoofd zit.
Meneer vind het niet zo leuk als ik met een raar ding bij zijn kop zit.
Zo maar weer proberen. Heb ook echt een hekel aan teken!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:06

Jakkes. Ik vind het ook zulke smerige beesten! Onze katten hebben ze veel, maar die lopen dan ook bosje in en bosje uit op het erf..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:09

Teken zijn er heel makkelijk af te halen met een o'tom tick twister. Schuif hem eronder, draaien en hij hangt in je haakje.
Er bestaan ook pipetten met een 'hot feet' effect, oftewel de teek bijt niet. Advantix en seresto hebben dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:10

xSCWx schreef:
Teken zijn er heel makkelijk af te halen met een o'tom tick twister. Schuif hem eronder, draaien en hij hangt in je haakje.
Er bestaan ook pipetten met een 'hot feet' effect, oftewel de teek bijt niet. Advantix en seresto hebben dit.

Het lukte mij dus niet om de teek eronder te schuiven omdat m'n hond telkens ze kop weg trok.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:19

Bravecto tabletten, werkt als een tierelier voor 3 maanden en geen gepruts met pipetten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:21

Believe schreef:
xSCWx schreef:

Het lukte mij dus niet om de teek eronder te schuiven omdat m'n hond telkens ze kop weg trok.

De meeste honden hebben een hele mooie baard/lip/onderkin/oor :') waar je ze even 5 seconden aan kunt vastpakken om ze stil te houden. Die teek is er dan zo uit.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:29

WillemYntJee schreef:
Bravecto tabletten, werkt als een tierelier voor 3 maanden en geen gepruts met pipetten.

Nog meer mensen hier ervaring mee? Klinkt erg goed!

Het feit van bijten en los laten klinkt vies dan liggen de teken allemaal in mijn auto (en na een wandeling met 5 honden kunnen dat er best wel wat zijn..........)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:32

Mijn hond heeft niet zo veel last van teken, maar wel van vlooien. Bravecto is het enige dat werkt! Wel redelijk prijzig, maar als je het omrekent is het maar 2 euro duurder dan comfortis, het middel wat wij eerder gebruikten. Zeker een aanrader.

Mijn hond is allergisch voor veel pipetten en spray's.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:33

De producten waar ik het zojuist over had doden de teek (dus zonder dat hij heeft gebeten). Dan zal je hooguit een dode teek vinden.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:35

Pfff..nou hier is het het hele jaar zomer…en dat heeft dus ook nadelen. This is tick-country :(
Elke maand met pipetjes hannesen, een dure hobby. Heb ook al een een teken explosie in huis gehad….dat was echt getver! Een paar dagen op jacht geweest en alles gesprayd…yuk

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:38

Als er 1 diertje is wat ik haat (en dat woord neem ik niet gauw in de mond), dan zijn het wel teken! Bah bah.. deze akelige rotbeestjes hebben maar 1 doel: ziektes overbrengen :(

Wat ik bij mijn honden altijd deed was een Scalibor band om. De meeste halsbanden tegen vlooien werken voor geen meter, maar deze Scalibor band (van gemiddeld zo'n 35 euro volgens mij.. correct me if I'm wrong) werken behoorlijk goed tegen teken.

Meestal checkte ik de honden voordat ze na het wandelen in de auto/in huis gingen. En vergeet jezelf niet te checken he!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:42

RoosG schreef:
Mijn hond heeft niet zo veel last van teken, maar wel van vlooien. Bravecto is het enige dat werkt! Wel redelijk prijzig, maar als je het omrekent is het maar 2 euro duurder dan comfortis, het middel wat wij eerder gebruikten. Zeker een aanrader.

Mijn hond is allergisch voor veel pipetten en spray's.

dat niet bij die van mij maar ze zwemmen soms dagelijks en gezien ze altijd mee naar het werk gaan en wij niet echt van te voren plannen wat wij gaan doen met de honden vind ik pipetten niet echt fijn. Daarnaast geeft het hele vieze plekken in de vacht die lang vies blijven en daar hebben hun wel last van (en ik niet minder).

Ik vind teken ook zeer vies en nutteloos. Snap nog steeds niet dat men geen goed middel heeft wat de teken dood en daar mee gaat spuiten. Teken zijn zo'n risico voor mens en dier en kosten jaarlijks enorme hoeveelheden aan geld. Gezien ze nergens nuttig voor zijn zie ik niet in waarom ze leven....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:41

Zeker bij honden die veel zwemmen geen band of pipetten gebruiken, verminderd de werking alleen maar van. Naast de bravecto heb je ook nog nexguard alleen die moet je iedere maand geven ipv elke 3 maanden en schijnt minder smakelijk te zijn. Bravecto eten ze op als een koekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:45

xSCWx schreef:
De meeste honden hebben een hele mooie baard/lip/onderkin/oor :') waar je ze even 5 seconden aan kunt vastpakken om ze stil te houden. Die teek is er dan zo uit.

Heb m even vast gepakt aan zijn onderkin en klem gehouden tussen m'n benen, hij vond het niet leuk maar de teek is eruit. +:)+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:49

Mijn honden hebben vorige maand voor het eerst Bravecto gekregen.
Tot nu toe geen vlo of teek kunnen vinden bij ze.

Bij de oudste werkt een pipet maar 3 weken.
Dus erg fijn.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:41

dierenfan schreef:
WillemYntJee schreef:

Nog meer mensen hier ervaring mee? Klinkt erg goed!

Het feit van bijten en los laten klinkt vies dan liggen de teken allemaal in mijn auto (en na een wandeling met 5 honden kunnen dat er best wel wat zijn..........)

Ja ik! Nog helemaal geen last gehad van teken. Terwijl ik er al wel een stuk of 3 heb weggeschoten van de week. Dus het krioelt wel van die vieze beesten... Alleen ze bijten dus niet :Y)
Ik ben fan, 1 tablet - 3 maanden, ideaal! Enige nadeel is dat de tablet vrij groot is en mijn hond het niet heel lekker vind, ik heb hem achterin de keel moeten stoppen (in delen, anders te groot)

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:52

Believe schreef:
xSCWx schreef:

Wat wij doen als de hond een teek heeft op een plek waar je niet goed bij kan/ de hond het niet toe laat.
Nagellak erop! :+
Een teek schijnt door z'n kont/ achtereind van het lijf te ademen.
Het beestje stikt zo en laat vanzelf los met kop en al ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:21

Ik heb ergens iets gelezen over een watje met zeep? Misschien iets van Dreft of handzeep? En dit op de Teek drukken dan grijpt deze zich vast in het watje ?

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:31

Wij gebruiken bravecto pillen, en we hebben tot nu toe geen last gehad van teken (of vlooien), dus ik ga er maar gewoon van uit dat het werkt :+ . Eens per drie maanden door het voer en verder geen moeite van, wij hebben zelf één keer advantix druppels gebruikt, maar onze hond had nog zeker twee maanden last van z'n vel daardoor, kromp helemaal ineen als we hem aanraakten op de plekken waar was gedruppeld....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:28

Nicky91 schreef:
Ik heb ergens iets gelezen over een watje met zeep? Misschien iets van Dreft of handzeep? En dit op de Teek drukken dan grijpt deze zich vast in het watje ?

Echt niet doen, dat is een hoax. Gewoon eruit draaien zonder poespas.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:32

Nóóit de teek zogenaamd 'verdoven' met alcohol/zeep etc. Als je dat doet schrikt de teek en spuugt zijn maaginhoud uit waardoor de bacteriën en parasieten dus juist mee naar binnen gaan bij de 'gastheer'.

Verstand van heel die middeltjes heb ik niet, ik weet alleen dat ze DEET erg vies vinden..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:38

xSCWx schreef:
Nicky91 schreef:

Echt niet doen, dat is een hoax. Gewoon eruit draaien zonder poespas.

Haha, als dat zou helpen kan ik de paarden elke dag wel inpakken met watjes :')

De honden hebben hier ook gewoon een band om tegen de teken.
Verder trekken we ze er gewoon met de hand uit als een van de honden/katten/paarden een teek heeft.
Gewoon de teek onderaan tussen je nagels pakken en draaien/trekken. Ik heb het nog nooit gehad dat er een z'n kop verloor.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:39

Okee ja heb het zelf nooit geprobeerd, maar las het ergens... :) Ooh en dat wist ik niet eens dat ze dat deden.. En wanneer ze stikken met die nagellak dan? Zoals hierboven ook genoemd is?