Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSCWx schreef:Teken zijn er heel makkelijk af te halen met een o'tom tick twister. Schuif hem eronder, draaien en hij hangt in je haakje.
Er bestaan ook pipetten met een 'hot feet' effect, oftewel de teek bijt niet. Advantix en seresto hebben dit.
Believe schreef:xSCWx schreef:Teken zijn er heel makkelijk af te halen met een o'tom tick twister. Schuif hem eronder, draaien en hij hangt in je haakje.
Er bestaan ook pipetten met een 'hot feet' effect, oftewel de teek bijt niet. Advantix en seresto hebben dit.
Het lukte mij dus niet om de teek eronder te schuiven omdat m'n hond telkens ze kop weg trok.
waar je ze even 5 seconden aan kunt vastpakken om ze stil te houden. Die teek is er dan zo uit. WillemYntJee schreef:Bravecto tabletten, werkt als een tierelier voor 3 maanden en geen gepruts met pipetten.

RoosG schreef:Mijn hond heeft niet zo veel last van teken, maar wel van vlooien. Bravecto is het enige dat werkt! Wel redelijk prijzig, maar als je het omrekent is het maar 2 euro duurder dan comfortis, het middel wat wij eerder gebruikten. Zeker een aanrader.
Mijn hond is allergisch voor veel pipetten en spray's.
dierenfan schreef:WillemYntJee schreef:Bravecto tabletten, werkt als een tierelier voor 3 maanden en geen gepruts met pipetten.
Nog meer mensen hier ervaring mee? Klinkt erg goed!
Het feit van bijten en los laten klinkt vies dan liggen de teken allemaal in mijn auto (en na een wandeling met 5 honden kunnen dat er best wel wat zijn..........)
Believe schreef:xSCWx schreef:Teken zijn er heel makkelijk af te halen met een o'tom tick twister. Schuif hem eronder, draaien en hij hangt in je haakje.
Het lukte mij dus niet om de teek eronder te schuiven omdat m'n hond telkens ze kop weg trok.
. Eens per drie maanden door het voer en verder geen moeite van, wij hebben zelf één keer advantix druppels gebruikt, maar onze hond had nog zeker twee maanden last van z'n vel daardoor, kromp helemaal ineen als we hem aanraakten op de plekken waar was gedruppeld.... xSCWx schreef:Nicky91 schreef:Ik heb ergens iets gelezen over een watje met zeep? Misschien iets van Dreft of handzeep? En dit op de Teek drukken dan grijpt deze zich vast in het watje ?
Echt niet doen, dat is een hoax. Gewoon eruit draaien zonder poespas.