Ik zit met een probleem 10 mei kwam er een zwangere kat bij ons aanlopen en die is hier gaan bevallen dus hebben we haar meteen naar binnen gehaald en de nodige zorg gegeven alleen de kans is natuurlijk heel groot dat zei wormen heeft en dit betekend dat de kitten ook wormen hebben en die wormen zijn ook besmetelijk voor de mens dus wil ik graag weten dat als ik de moeder poes ontworm of dan ook de kittens ontwormt worden door de moedermelk of is er een middel die je kan gebruiken voor een 1 week oude kitten? Hopelijk hoor ik snel reactie's
Kittens ontworm je voor het eerst rond een week of 3. Je kunt dan Vitaminthe pasta voor pups en kittens gebruiken. Voor zover ik weet heeft de moeder ontwormen geen effect op de kittens. Zodra ze drie weken zijn zowel moeder als kittens ontwormen.
Kittens ontwormen op 3, 5, 7, 9 weken. Voor die kleintjes is Vitaminthe op de markt. Moederpoes kan je ondertussen ook ontwormen. Wel een middel nemen dat gebruikt kan worden bij lacterende katten. Milbemax kun je voor moederpoes gebruiken.
ja ik ga het zeker eerst aan de dierenarts vragen maar die Vitaminthe mag je dus op kitten gebruiken ? Want het is heel belangrijk voor hun dat ze ontwormt worden
Ja. Vitaminthe mag voor kittens worden gebruikt. Neem de 5 ml injector. Hiermee kun je namelijk het kleinst doseren. Vaak kan je Vitaminthe bij de dierenarts halen.