Hond laten wennen aan nieuwe pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Hond laten wennen aan nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:08

Sinds gisteren hebben we een pup erbij. Hiernaast hebben we al een 7 jarige Jack Russell die redelijk eenkennig is, maar als ze los is normaal geen problemen heeft met andere honden.
We hebben ze meteen maar kennis laten maken maar Luna (Jack Russell) moest er niets van weten en die is boos naar de kamer gelopen. Af en toe komt ze naar buiten om te "kijken". Ze houdt hem van een afstand in de gaten en lijkt zelfs bang van hem. Als hij wilt spelen met haar kijkt ze erg lelijk en maak ik me flink zorgen dat ze uithaalt. Ze zijn eigenlijk zo bijna niet samen omdat Luna vooral uit zijn buurt blijft. We proberen de pup niet voor te trekken en op te tillen etc. Puppy wil juist graag met haar spelen en zo ook vandaag. Luna snauwde naar hem en daar schrok hij erg van, piepend naar z'n bedje terug gerend. Moet ik het even aankijken, wennen met een hekje er tussen... Noem maar op, heeft iemand tips om dit proces te verbeteren? Ik kan ze moeilijk gescheiden houden. Alvast bedankt.

arabella2000

Re: Hond laten wennen aan nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:16

Kan het zijn dat ze niet weet wat ze ermee aan moet? Een van de honden van mijn ouders bleef ver uit de buurt van mijn hond totdat die zo'n 5 maanden was. Toen vond ze haar groot genoeg om veel (heel veel) mee te gaan spelen. We hebben haar gewoon de ruimte gegeven. Wel mag er niet gesnauwd worden naar mijn hond toen ze een pup was. Nu natuurlijk wel omdat ze anders constant spelen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:17

Onze hond vond de pups (ik heb er 2) ook eng het eerste weekend. Doordeweeks zijn ze niet bij elkaar en het weekend erop ging al veel beter. Rustig begeleiden is belangrijk. Rem de pup af en zorg dat Luna ergens zichzelf kan afscheiden. Boris (onze kruising schnauzer x maltezer van 7 jaar) kan altijd op de bank, de pups mogen daar niet op. En juist zelf veel met de pup spelen, zodat deze minder naar Luna trekt.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:21

arabella2000
Ja, zo lijkt het ook inderdaad. Ze heeft gewoon al heel lang geen puppy's meer om zich heen gehad en het lijkt inderdaad wat onwennig. Het punt is dat de puppy haar wel steeds opzoekt, en dat vind de Jack Russell dus wat minder. Dank je voor je reactie.

Mizora
Dank je wel. Luna mag inderdaad wel op de bank en in haar kamer. Ze scheidt zich ook het merendeel van de dag af. De pup is niet erg druk en speelt niet veel, maar met Luna wil hij dan weer wel graag spelen. Maar goed, ik geef ze inderdaad beide de tijd en ruimte.