Al jaaaren heb ik een bescheiden aquarium.
Op de dag van vandaag leven hier neon tetra's in, drie roze vissen waar de naam me even van ontschoten is, een klein meervalletje en een vrouwelijke guppy.
Deze guppy is anderhalf jaar terug met een man en nog een vrouw in het aquarium gekomen. De andere vrouw overleed helaas snel, het mannetje bleef. Na een tijdje werd het vrouwtje zwanger, tenminste, na een tijdje zwom er een kleine babygup rond in het aquarium. Dit bleek ook een mannetje te zijn, en tussen vader en zoon klikte het niet goed, dus papa ging naar een ander aquarium.
Nu ruim een jaar later, leeft de moeder nog steeds. Haar zoon is helaas enkele maanden geleden overleden (meer dan drie maanden). Maar nu zwemt er ineens weer een baby gup rond
Er zwemmen verder geen andere levendbarende vissen rond, en de enige mannelijke guppy is al ruim drie maanden dus dood. Kan het zo zijn dat het vrouwtje zaad van haar man (of eventueel zoon) heeft opgeslagen? Want het lijkt me sterk dat een zwangerschap van zo'n visje drie maanden kan duren.Verder is er geen probleem, babygup is van harte welkom
maar ben toch erg benieuwd naar de manier waarop deze tot leven is gewekt 
Alvast bedankt!

.