Twee rammetjes samen of toch 1 castreren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Twee rammetjes samen of toch 1 castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 10:15

Hallo!

Omdat ik al een tijdje geen konijnen meer heb gehad probeer ik het via bokt.
Ik heb sinds Januari '15 een rammetje konijn gekregen. Erg leuk en mak beestje die erg rustig is voor zijn doen (ik vermoed omdat hij nu nog alleen zit)
Nu heb ik de kans om er nog een rammetje bij te krijgen, ik wou er sws al eentje bij dus dit komt mooi uit! Ze zijn beide bijna 1 jaar oud. Echter, wel twee rammetjes.
Nu is mijn vraag: Kan ik het proberen ze eerst bij elkaar te zetten, te kijken hoe het gaat. Of zal ik eerst een van de twee moeten castreren?

Alvast bedankt! :)

Evelijn

Re: Twee rammetjes samen of toch 1 castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:18

Denk dat je eerder beide moet castreren wil het echt succesvol zijn.. dan hebben ze iig beide minder last van hun hormonen.
Nog beter is er dan ook nog vrouwtjes bij te laten wonen zodat ze volwaardige relatie hebben. Of ipv twee rammetjes een vrouwtje zoeken voor bij je rammetje (die dan ook gecastreerd is)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:19

Volgens mij kun je beter 2 rammen dan voedsters bij elkaar doen. Maar qua castreren weet ik niet wat verstandig is, ik merk dat ons rammetje veel rijdt, nu 2 weken geleden geholpen en hoop dat het binnenkort over is maar als je ze niet castreerd zal die drang voor beide altijd blijven denk ik? En dan zullen ze uitendelijk ook niet happy zijn..

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 10:23

Ja, dat heb ik ook gelezen. Het mooiste is natuurlijk een vrouwtje erbij! Aangezien ik deze aangeboden krijg, en twee rammen anzich wel samen kunnen wou ik het toch even zeker weten. Castreren voor beide is natuurlijk het mooiste, maar dan zou ik beter voor een voedster kunnen gaan denk ik :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:25

Er zijn zoveel konijntjes die een nieuw huisje zoeken... zou naar voor jouw konijntje naar de best mogelijk optie zoeken ipv een oplossing vinden voor het probleem van iemand anders.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:26

2 rammen gaat 10% van de tijd goed, voedsters 50% van de tijd. Ik zou het geen van beide doen. Ik zou je huidige ram laten castreren en er een voedster bij zetten (koppelen bij de konijnenopvang), dat gaat 90% van de tijd goed. En voldoende ruimte hebben, dat is ook heel belangrijk. 1 vierkante meter per konijn is minimaal (en verdiepingen in het hok tellen maar voor de helft mee).

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:28

Ik zou het echt niet doen, 2 rammen bij elkaar! Het kan goed gaan, maar het loopt zo vaak fout! Ik zou een ram laten castreren en lekker een voedster erbij zoeken!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 10:31

Oke! Bedankt voor de tips; dan zoek ik verder naar een voedster :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:06

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:15

voedster bij de opvang halen en je rammetje laten castreren :)