Kat word kaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackClaw

Kat word kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:21

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:29

Ach, wat sneu! Probeer met je mee te denken. Bij stress zou ik eerder verwachten dat de kat zich veel gaat likken, en dan zouden de kale plekken niet in zijn nek/op zijn hoofd zitten. Dacht daarnaast ook aan schimmel, maar meestal zijn dat ronde plekken (ringworm?). Een allergische reactie misschien?

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:32

_Denise_ schreef:
Ach, wat sneu! Probeer met je mee te denken. Bij stress zou ik eerder verwachten dat de kat zich veel gaat likken, en dan zouden de kale plekken niet in zijn nek/op zijn hoofd zitten. Dacht daarnaast ook aan schimmel, maar meestal zijn dat ronde plekken (ringworm?). Een allergische reactie misschien?

Ja allergisch dacht ik ook al zou kunnen, maar waarom dan nu ineens? Hij is wel een maand of 2/3 geleden verhuist van een huis met 2 katten (incl hem) naar een huis met 4 katten (incl hem) daarom dacht ik eerst stress, maar mijn vader wilt het nog aankijken maar als iemand hier weet of het ernstig is kan ik hem misschien overhalen om naar de dierenarts te gaan... Hij is volgensmij 3/4 jaar nu.

meggiemeg

Re: Kat word kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:35

Het kan ook een hormonaal probleem zijn. Een dierenarts kan je meer vertellen.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:36

Schurft misschien ? Veroorzaakt kale plekken en jeukt.
Is goed te behandelen, mits je naar de dierenarts gaat ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:38

Even richting DA gaan die kan je uitsluitsel geven wat het is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:39

Dit kan ook heel goed een vlooienallergie zijn. Even langs de dierenarts! Met één beet kunnen ze al ongelofelijke jeuk krijgen en zich kaal krabben.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:52

Mando schreef:
Even richting DA gaan die kan je uitsluitsel geven wat het is

Ook de beste da kan niet altijd uitsluitsel geven helaas.
Gezien de situatie denk ik inderdaad dat stress een heel grote rol kan spelen in deze 'plots opkomende kale plekken.'
Zorg er voor de kat het aangenaam heeft, zich terug kan trekken en zich veilig voelt. Veel hoge schuilplaatsen in huis creëren waardoor hij overzicht houd over zn omgeving. Donkere hoekjes en plekjes waar hij niet gestoord zal worden etc.
Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:54

Ik herken dit bij onze kat als vlooienallergie. Ook van die soortgelijke kale plekken toen. Allergie kan opeens tot uiting komen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:55

Het kan best vlooienallergie zijn. Wij dachten dat onze kat ook geen vlooien had en toch bleek ze 1 vlo te hebben die veroorzaakte die verschrikkelijke jeuk en kale plekken. Mijn kat krabt zich zelf niet maar likt zich zelf helemaal kaal. Het kan inderdaad ook stress zijn maar het kan ook verandering van voedsel zijn waar je kat niet tegen kan.

Je zou het beste eens bij de dierenarts langs kunnen gaan. Arme kat hoop dat hij snel beter word ;)

edit: bedenk me net dat vlooienallergie vaak bij de staart begint. Tussen de rug en de staart. En allergie voor bepaald voedsel vaak in de nek begint. Vertelde de dierenarts.

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:48

Bedankt voor alle reacties, schurft en evt vlooienallergie klinken voor mij het meest logischte. Ik heb mijn vader vertelt dat ik denk dat het schurft is en de andere katten dit ook kunnen krijgen zo, maar dat het wel makkelijk te behandelen is. Toen zei hij dat we dan toch maar naar de dierenarts moesten gaan, dus ik hoop dat hij nu eindelijk ook echt gaat.