Jonge ekster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Jonge ekster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:58

Hoi allemaal!
Sinds vanochtend zit er een eksterjong in onze tuin, (volgroeid kan nog niet vliegen) De vader komt wel om ervoor te zorgen, waar het nest is weet ik niet maar ga ik voor opletten, nou heb ik 2 parkietjes en mijn vraag was, kan ik deze jonge ekster wat vogelvoer op de grond/schoteltje aanbieden (xtravital pro plus) of wat water? Of kan ik beter niks doen en wachten? In huis nemen is gezien zijn grootte geen optie.
Groetjes Lieke

Pluttersput

Re: Jonge ekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:10

Gewoon even wachten :) Waarschijnlijk is het kind net uitgevlogen, en moet hij nog leren vliegen. De eerste daagjes zijn altijd cruciaal, die moeten ze gewoon even door. Ze kunnen dan nog niet vliegen, maar moeten het heel snel leren. Als ouders er nog voor komen zorgen, gewoon lekker laten zitten en niks aanbieden :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:13

Parkieten voer is heel ander voer da n wat wilde vogels eten (kwa zaad), zover dat ik weet. Zolang hij gewoon gevoerd word is er niks aan de hand, moet waarschijnlijk alleen nog even oefenen met vliegen :)

Let alleen wel op dat er geen katten in de buurt zitten, anders is het doeidoei ekstertje :=

liliekska

Re: Jonge ekster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:22

We hebben zelf een kat (die op het moment binnen blijft) en daardoor komen er nauwelijks katten in de tuin.