Hoe wonen jullie konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Hoe wonen jullie konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 18:38

Mijn konijn Gijs is afgelopen vrijdag gecastreerd en krijgt binnenkort een vriendinnetje.

Ik vind dat ze dan een groter hok nodig hebben en ben eens gaan rondkijken.

Nu vind ik eigenlijk niet echt iets waar ik heel warm van wordt en zou graag eens willen weten hoe jullie konijnen leven.

Misschien kom ik daar wat verder mee. Ik ben best handig dus zelf knutselen is ook een optie.

Gijs woont trouwens buiten ;)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:01

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een ren van ik denk 11 vierkante meter. Heb in het midden een schot staan. Ik heb aan elke kant van het schot een koppel zitten. Het koste dacht ik 100 euro om dit te maken. Er zit 2 meter hoog gaas om de ren heen, zodat er niks in of uit kan (ik woon midden in het bos en er komen geregeld dassen, vossen, jachthonden etc. langs dus goed beschermd :-) ). ook even touw boven gespannen tegen de vogels en gaas op de grond. Heb een poepbak van ongeveer 50x40 cm in iedere ren in een hoek. Hier dus gewoon speelzand en aarde ingedaan. Dan nog twee hokken aan elke kant van de ren, voor elk koppel eentje. de konijnen buurten door het gaas heen met de wildjes en mijn konijnen lijken heel gelukkig! ;-) Dus ik denk dat ze dat ook zijn....

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:06

Wat leuk dat je konijn er een vriendinnetje bij krijgt! :D

Mijn vader heeft pas voor onze konijnen zelf een groter hok gebouwd, het heeft 3 verdiepingen en is ong 50cm of meer diep.
Als we thuis zijn mogen ze lekker los in de tuin :)

Afbeelding

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:09

Wij hebben een klein nachthokje laten knutselen, en een voliere achtige ren besteld van twee meter hoog (op wieletjes). Heel handig met schoonmaken!

Bestaande konijnenhokken zijn te klein en te duur.

Anoniem

Re: Hoe wonen jullie konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:25

Omdat er een soortgelijk topic over loopt, heeft TS aangegeven dat ze zich daar aan sluit.
Daarom plaats ik hier een slotje voor het overzicht.