Deze zomer zal ik mijn dan 1 jaar oude labrador teef meenemen naar het buitenland. Ze zal meegaan naar de Ardennen, niet ver van Nederland, maar toch wil ik maatregelen treffen.
Welke inentingen moet zij hebben? Naast de gebruikelijke entingen?
We zullen ons veel in de bossen begeven dus een goed anti teken en vlooien middel is gewenst waar moet ik aan denken? En wat raden jullie aan?
En wat is handig om mee te nemen voor haar, naast de gebruikelijke dingen.
En een dogtag met een 'compleet' nederlands nummer erop (dus beginnend met +31). Mocht ze weglopen dan kunnen ze je bereiken, ook als ze in het buitenland bellen.
Is je hond gechipt en kloppen de registratie gegevens?
Hond is gechipt, en alles staat goed geregistreerd! De dog tag is wel een goeie ja.
XxDiandraxX
Geplaatst: 09-05-15 17:23
Iets wat he moet hebben is een chip, europees paspoort, rabies enting minimaal 21 dagen voor vertrek. De site van hwt licg is een hele fijne! Kijk ook even of je voor het betreffende land aanlijn of evt zelfs muilkorfplicht hebt.
Zeker als je actief wilt wandelen daar zou een EHBO-tasje voor de hond geen kwaad kunnen: tekentang, ontsmettingsmiddel, iets om te verbinden, pijnstiller, etc.
En wellicht vast van tevoren de adressen en nummers van dierenartsen daar in de omgeving opzoeken. Dat als de nood hoog is er geen stressvolle zoekactie gestart moet worden.
En hopelijk zijn alke voorzorgsmaatregelen niet nodig en hebben jullie gewoon een fijne vakantie!