veilig hond herplaatsen wegens problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

veilig hond herplaatsen wegens problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:43

weet ff niet waar ik betrouwbare informatie kan krijgen.

heb 2 amerikaanse bulldoggen, helaas kan de oudste de jongste niet tolereren meer en is om de haverklap vechten om leven en dood.

Nu wil ik de jongste van bijna 2 jaar graag een fijn nieuw plekje geven omdat ze nu dus steeds belaagd wordt.

geisha is een erg betrouwbare en superlieve hond die gewoon een fijn en rustig plekje verdiend, ze is opgegroeid tussen ons 4 kinderen en en absoluut geen probleemhond.

wie weet hoe ik dit het beste kan doen want ik word al door div. mensen gewaarschuwd om vooral op te passen dat ze niet juist gebruikt gaat worden voor in het vechtcircuit, ze is al gesteriliseerd dus gelukkig is ze onbruikbaar voor de fok.

of wie weet al een fijn en lief baasje voor haar, ze is echt een lieve vriendin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:48

Sowieso niet gratis weggeven of voor een klein bedrag. Dan krijg je dus veel kans op onmensen die erop af komen. Ik zou ze ook niet op Marktplaats zetten, daar wemelt het van die onmensen. Mischien eens kijken of er bemiddeling bestaat tussen asiel en baas? Dat hun kunnen kijken of er iemand op de lijst staan die graag zo een type hond willen hebben. Mischien inde plaatselijke winkel een advertentie ophangen? of even kijken naar een bemiddeling voor dit ras?

Heb je de jongste van een fokker? Zo ja, schrijf de fokker aan, meestal nemen ze de hond terug of kan die bemiddelen voor je.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:49

Heeft ze papieren o.i.d? Dan kun je misschien contact op nemen met stamboek/fokker en wellicht kunnen die helpen bemiddelen. Verder misschien eens op een hondenforum vragen?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:51

Bemiddelen door een asiel lijkt me een goed idee. Op dierenasiels.com kom ik ook weleens van die advertenties tegen, dus wellicht kun je eens informeren bij een asiel bij jullie in de buurt. Daarnaast kun je ook eens op facebook kijken op pagina's van dat ras voor herplaatsing.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:55

geisha heeft nette papieren en is een volle bulldog

maj0

Re: veilig hond herplaatsen wegens problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:57

Als je liever hulp hebt neem eens contact op met stichting zorahoeve www.zorahoeve.nl
zij herplaatsen honden en kijken ook echt waar ze terecht komen.
Ook gaan zij na 6 weken nogmaals kijken hoe het gaat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:05

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:47

He wat een vervelende situatie! Is het een mogelijkheid om de fokker en de rasvereniging aan te schrijven? Om te kijken wat zij kunnen betekenen? Waar komt ze vandaan, als ik vragen mag?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:23

op MP zoeken óók heel veel mensen een hond met wel heel goede bedoelingen,het zou zonde zijn als je een heel leuk baasje zou mislopen omdat je denkt dat alleen maar heel broodfuckend nederland op MP zoekt naar honden...

en misschien een bulldog forum waar je liefhebbers kan vinden??

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:31

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:46

ik zou proberen via een andere partij te herplaatsen. Dit omdat je nu je besluit genomen hebt wat ongetwijfeld zeer zwaar is. Echter stel dat je denkt dat de hond geweldig zit maar die mensen na 2 weken bedenken dat er toch geen klik is of ze toch geen zin hebben in deze hond of een hond. Dan kun je eigenlijk niets anders doen dan de hond terug nemen. Niet goed voor de hond, niet voor jezelf, niet voor je andere hond.

Lijkt mij vreselijk om een hond te moeten herplaatsen maar als ik het zou moeten doen dan weet ik niet of ik het zelf zou doen (nu komen die van mij uit een asiel echter dat asiel is helaas opgegeven dus ik heb van hun geen steun meer op zo'n moment)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:53

Ik weet niet waar je woont maar hier heb ik een site van een stichting die dieren vanaf hun eigenaar herplaatst worden: www.sosdier.nl. Mijn moeder haar hond hebben we ook via hun een nieuw plekje kunnen geven en er wordt hier goed gekeken naar de mensen waar de hond heen gaat. Ook worden er huis bezoekjes afgelegd om te kijken of de hond echt goed zit. Het zit wel in Friesland en ik weet niet of ze ook buiten de provincie werken. Je kunt ze daarvoor rustig mailen of bellen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:04

Neem eens contact op met http://www.bulldogsonline.nl/
Zeer goede verhalen over gehoord!

Maar voor alles zou ik zeggen denk er goed over na en probeer eerst met een gedragsdeskundige het op te lossen voor je er spijt van krijgt.....
Succes!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:12

Ik zou nooit mp doen. Schrijf de fokker aanen de rasvereniging. Die doen vaak ook herplaatsen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:11

Justdiesel ,dit krijgt geen gedragstherapeut voor elkaar.Het zijn geen twee jackrussels die vechten hè.
Ik ben zeker tegen het wegdoen van een hond.Maar in het geval van de TS,hoe verdrietig ook is het denk ik wel zo verstandig,ze heeft nog kinderen ook en je wilt toch niet dat zo'n kind er tussen raakt.

Het enige nadeel is dat er op de herplaats Markt al zoveel van dit soort honden staan.Ik zou gewoon zoveel mogelijk van die betrouwbare site's aanspreken voor hulp.Er staan er tussen die ik ook niet ken.Dus ik denk dat een wijd zoek gebied wel wenselijk is.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:14

@Beatje, Ik ben ook zeker niet tegen herplaatsen als het niet gaat hoor!
Die indruk wilde ik absoluut niet wekken....
Heb zelf ook een hond moeten herplaatsen dus weet wat het is........
Ook bij mij waren kinderen en je wilt zeker niet dat er een kind tussen komt.....
Maar ik heb er altijd heel veel verdriet van gehad en ook spijt dat ik het niet nog heb blijven proberen op te lossen....
Vandaar dat ik dat schreef.......

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:21

Als je gewoon een eerlijke prijs vraagt en een beetje mensenkennis hebt kan het ook prima via mp hoor.
Je kunt gewoon bij de mensen thuis kijken waar die komt te wonen, kunnen ze met haar wandelen etc.
Daar haal je heel veel uit hoor.
Afspreken dat je later nog een keertje komt kijken om te zien hoe het met d'r gaat.

Ik zou het zelf juist graag in de hand houden, dan weet ik waar ze terecht komt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:26

kimmie261 schreef:
op MP zoeken óók heel veel mensen een hond met wel heel goede bedoelingen,het zou zonde zijn als je een heel leuk baasje zou mislopen omdat je denkt dat alleen maar heel broodfuckend nederland op MP zoekt naar honden...

precies.

En je bent er nog altijd zelf bij aan wie je de hond mee geeft, of nog beter, naar wie je de hond gaat brengen. Met een paar kennismakingsbezoeken kun je toch goed inschatten of het wel of niet mensen zijn die okee zijn.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:28

flashgirlxxx schreef:
Ik weet niet waar je woont maar hier heb ik een site van een stichting die dieren vanaf hun eigenaar herplaatst worden: http://www.sosdier.nl. Mijn moeder haar hond hebben we ook via hun een nieuw plekje kunnen geven en er wordt hier goed gekeken naar de mensen waar de hond heen gaat. Ook worden er huis bezoekjes afgelegd om te kijken of de hond echt goed zit. Het zit wel in Friesland en ik weet niet of ze ook buiten de provincie werken. Je kunt ze daarvoor rustig mailen of bellen.

Hier sluit ik mij bij aan. Wij zijn een gastgezin voor deze stichting, wat betekent dat de honden tijdelijk bij ons komen voor ze worden herplaatst. Zeer goede stichting met een hele fijne manier van werken!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:30

Neem even contact op met Annemieke van Bustapit!
Ik kan je eventueel haar gegevens per PB doorgeven.

Zij herplaatst Bulldogs, Staffords en Pitjes.. Juist om te voorkomen waar jij bang voor bent. ;)

Alles gaat onder contract en de evt nieuwe baasjes worden gecontroleerd.

www.bustapit.nl

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:44

Wat naar dat je een ander plekje moet zoeken maar goed dat je aan de hond denkt!

kimmie261 schreef:

MP heeft niet mijn voorkeur maar uitgerekend via die website zijn we in contact gekomen met de vorige eigenaar van onze herplaatser dus het kan ook goed gaan. De vorige eigenaar vertelde echter wel dat hij een hoop rare berichten kreeg. Er werden zelfs mensen boos op hem toen hij eerlijk aangaf al met een nieuw tehuis bezig te zijn. Sowieso nooit gratis herplaatsen, ongeacht de reden!! Als ze de aanschaf van een hond al niet kunnen betalen, hoe moet dat dan met de andere kosten.

Ik zou zeggen probeer eerst via je fokker, bulldog forum, asiels ed. Kom je er echt niet aan uit, probeer dan MP.

Succes en sterkte.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:11

als ik een hond zoek,dan zoek ik via marktplaats, daar is nl het grootste aanbod...

ik heb laatst ook een herplaatshond op MP gezet,je merkt echt wel wat voor bedoelingen mensen hebben,en altijd legitimatie vragen..

nu is de hond uiteindelijk herplaatst hier in duitsland,maar ik had zeker een paar hele leuke opties van mensen die via MP ook gereageerd hadden :j

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:12

Hier ook hond van mp heb nog nooit zon lief beest gezien. Was hij niet bij ons terecht gekomen had hij waarschijnlijk niet meer geleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:02

kimmie261 schreef:

Is ook zo hoor, maar hoe weet je dat het goede mensen zijn met goede bedoelingen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:54

ten eerste kan je zelf al een voor onderzoek doen:

-http://www.google.nl voer in > opgegeven naam + telefoonnummer en evt het mailadres , aangezien zo ongeveer half nederland zijn ziel en zaligheid bloot geeft op internet kan je zo vaak al een beeld vormen,daarnaast is het een 'slecht'persoon staat er vaak ook wel wat te vinden onder telefoonnummer/naam

- voer een goed telefoon gesprek,en daarin kan je heel veel vragen en dan merk je echt dat er best een heleboel mensen zijn die gewoon een hond zoeken,niet heel de wereld is slecht en broodkokker of dierenmisbruiker...

-komen mensen uiteindelijk langs en klikt het,dan laat ze zeker een bedrag betalen en vraag legitimatie...en evt doe een nacontrole of breng de hond zelf weg...

op marktplaats bereik je gewoon het grote publiek,op herplaatsingswebsites moet je gewoon langer geduld hebben,van de meeste sites heb ik echt nog nooit gehoord en zal ik dus ook niet op of naar zoeken áls ik een hond zou zoeken...