Gisteren heb ik mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Een piepklein frettenmeisje, omgedoopt naar Sofie. Voor Hubble zocht ik een vriendinnetje, en zo kwam Sofie. De vorige mensen hebben haar een tijd geleden in de tuin gevonden. Een albinootje, maar zwart van de teken. Ze hebben haar ontteekt, en eten en drinken en een slaapplek geboden. Er was echter minder tijd nu de kids vaker weggingen, dus zochten ze een nieuwe plek voor haar. Zij hebben haar 4 weken in huis gehad.
Ik ben gaan kijken, en het was direct 2 handen op 1 buik, zij en Hubble. Deels omdat ze echt ineens dol op elkaar waren, maar het feit dat madam loops is zal zeker ook uitmaken. Hubble is al lang geleden gecastreerd, en Sofie moet er ook aan gaan geloven.
Maar nu komt het. Wanneer laat ik dat het beste doen? Ik ga sowieso even maandag de dierenarts inwinnen, maar misschien kan iemand mij raad geven. Ik lees overal op internet dat je zeker niet moet wachten tot de loopsheid over is, en het liefst in de eerste maand na de loopsheid moet laten steriliseren. Sofie is dus gevonden, dus niemand weet hoe oud ze is en hoe lang ze al loops is. Ze is geen pup meer, ze is wel echt volwassen. Maar volgens mij wel nog jong volwassen.
Ik lees op internet dat t dekseizoen loopt van maart tot september. Dan zou ze dus nu op 2 maanden van de loopsheid zitten, ongeveer. Is het dan slim om naar nu nog te laten helpen, of kan ik toch beter wachten tot alles voorbij is? Iemand enig idee?