Ervaring gevraagd; cardiomyopathie bij hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Ervaring gevraagd; cardiomyopathie bij hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:03

Twee weken geleden ging ik met mijn 10 jaar oude Jack Russel teefje Anna naar de dierenarts. Ze kwam niet van haar ontlasting af en had daardoor veel pijn bij het poepen.

Aangekomen bleek dat ze naast problemen met poepen pus-achtige uitscheiding had. Een teken van een baarmoederontsteking. Direct is er een afspraak gemaakt voor een operatie, deze was vorige week donderdag geplanned. Helaas ging alles anders.

Ze zou geopereerd worden om haar ontstoken baarmoeder te laten verwijderen. Maar ze reageerde raar op de narcose, werd spastisch en ademde zwaar. Omdat de arts het niet vertrouwde heeft hij de operatie niet door laten gaan, en foto's gemaakt. Hieruit lijkt haar hartje erg groot was en haar borstkas aardig vulde. En is er weinig zicht op haar longen. Hij denkt dat ze Cardiomyopathie heeft, een verslapte hartspier. Alleen is het 'vreemde' dat haar hartje volledig normaal klinkt, en haar ademhaling normaal is. Om uit te sluiten wat er precies aan de hand is word er Woensdag (Morgen) een echo gemaakt van Anna.
Ze krijgt op het moment 2.5MG Fortekor, dit heeft de DA voor de zekerheid mee gegeven. Hij kan met een foto niet uitsluiten wat ze heeft, daarom heeft hij ons doorgestuurd voor een Echo.

Wij hebben nooit wat gemerkt aan de hond dat ze 'anders' is. Ze speelt en rent als elke andere hond, is niet sneller moe of benauwd. Ook nu merken we geen verschil, ze is erg actief alhoewel ze door de narcose wel even een paar dagen flink van slag is geweest. Maar dat is normaal.

Kuggur

Re: Ervaring gevraagd; cardiomyopathie bij hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 01:04

Begrijp ik goed uit je verhaal dat de ontstoken baarmoeder dus nog niet is verwijderd?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 03:08

bij Cardiomyopathie klinkt t hart ook normaal ddat kan je enkel op echo's/fotos zien.. helaas, het is niet zo als bij n "ruisje"dat je t hoort ja soms wel

Er zijn wel medicatie voor voor zover ik weet

sterkte met je hondje mijn inmiddels overleden hond (15) die zn mama is 16 geworden met Cardiomyopathie

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:46

Ze is gisteren voor een echo geweest en we hebben goed nieuws gekregen. Haar hartje is gezond! Hartstikke blij mee natuurlijk maar nu blijft de vraag, waarom ze zo raar reageerd op de narcose. De arts in het MCvD in Amsterdam kon daar niks over zeggen, heeft nog wel even naar de baarmoeder gekeken en die leek rustig, wel moet deze eruit maar daar is geen haast bij geboden.

Mijn dierenarts heb ik vanmorgen gesproken, hij was absoluut niet geamuseerd over hoe ze bij de MCvD niet even verder hebben gekeken naar de rare woekering rond het hart. Ze hebben wel naar de foto gekeken. Hij heeft ze gemailt, nog geen bericht terug en gaat er hard achteraan. Hij vind dat ze voor die prijs wel even wat verder hadden mogen kijken, het was zijn ervaring met 'dat soort artsen' dat ze niet meer werk doen dan uiterlijk nodig.

Dus kwa dierenarts zit ik wel goed! Hij geeft gewoon lekker toe tot hoe ver hij echt kundig genoeg is. Maandag moet ik hem bellen om te vragen of hij al wat meer weet.

En ja Kugger, de baarmoeder zit er nog in. Hij kon niet opereren ivm haar reactie op de narcose.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:44

kan t niet zijn dat je hond allergisch is voor iets wat bij narcose komt kijken?

Misschien ver gezocht en niet logisch maar dat schiet mij ineens te binnen

en weet je al wat meer intussen?