1 konijn (bijna 1 jaar, voedster) heeft al een aantal dagen af en toe een knorrige ademhaling, met name als je haar aait of optilt. Ze heeft lang haar en was ca 2 maanden geleden schijnzwanger. Ze heeft zich flink kaal geplukt ( hele buik en zijkant kaal). Nu sinds gister wat meer (opgedroogd) vocht rondom de neus. Mijn andere 2 konijnen hebben nergens last van. Ze eet en drinkt normaal, oogt niet ziek en rent lekker rond. Ze zitten in een goed geventileerd buitenhok en hebben daarna een groot gedeelte van de dag de hele tuin tot hun beschikking. Iemand een idee waarom ze dat geluid maakt? Of zou het toch kunnen wijzen op longproblemen?
Ik zou even langs de DA gaan, zou snot kunnen zijn.
Eight
Geplaatst: 04-05-15 21:11
Ik zou ook even zoeken op het konijnen topic! Daar posten wat meer 'kenners' onder de konijnen, hopen dat het probleem snel opgelost wordt en anders een bezoekje da inderdaad
evelien11
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-15 21:12
Wat ik tegenkom op google over snot, zo ziet het er niet uit. Er zit geen opdgedroogd snot aan dr pootjes en ze niest ook niet. Kan dat het dan wel zijn?
Ja kan een begin zijn. Die van mij heeft het ook in mindere en ergere mate gehad. Ze hebben niet altijd alle symptomen. Ik merkte het vooral aan de abnormale ademhaling.
Ik zou naar een konijnkundige (!!! lang niet alle DA hebben verstand van konijnen) dierenarts gaan. Het kan een begin zijn van snot, dat had mijn konijn uit en het zag er bij lange na niet uit zoals ik op internet kon vinden qua plaatjes. Na een kuurtje is het weer helemaal weg.
spookyskippy
Geplaatst: 04-05-15 21:22
Ik heb een konijn gehad met snot. Ik het begin niezen en een natte neus. Dus wij zijn naar de DA geweest. Medicijnen mee, maar ze had er te lang mee gelopen. (Ziek gekocht helaas). Dus wees optijd! Google eens op pasteurella multocida
Snot komt heel veel voor helaas. (Hier ook twee zitten met chronisch snot) Dus ik zou wel even langs de DA gaan, hoe vroeger je erbij bent hoe groter de kans op genezen er is.
Ja, ontsteking in zn neus. Geen longontsteking oid. Verder ook wat haken aan zn tanden(groot voor zn leeftijd) dus goed in de gaten houden of ze goed blijft eten. Antibiotica 1,5 week. Ze vond haar er mooi uit zien