Ik begon met een voorbeeldje met mijn Beauceron bisou op het grotere veld. De Drenten hadden al weken geen honden gezien gezien er een aantal drachtig zijn. Degene die dat niet zijn hadden we er uit geplukt maar het was nog een flinke klus haha. Een paar lijntjes later heb ik ze gepend en konden we met de Veluwse heideschapen aan het werk in de pen met de on ervaren hoedende rassen
Op het lijstje stonden 2 schotse collies, een briard en een tervurense
Ontzettend leuk om die verschillende werkstijlen te zien!
Een van de Schotse collies was zo extreem op de baas gericht dat er geen interesse was in de schapen, de briard was een waar feest voor mij, zeer veel werklust, inzicht en durf terwijl her haar eerste keer bij de schapen was durfde ze zo tussen het hek en de schapen door om ze uit de hoek te halen!
De Tervurense imponeerde vooral met haar stem waar ze de schapen mee in beweging kreeg

Op een gegeven moment kregen we de schapen met een van de honden niet meer in beweging, om frustratie te voorkomen bij de onervaren honden had ik border collie maeve even geleend zodat zij even kon toehappen
om ze in beweging te krijgen. Mijn hond is heel doortastend daar in maar kan nog niet op afstand los toe kijken hoe een andere hond aan het werk is dus dat leek me een minder strak planHierbij wat foto s

)