mijn 2 cavia mannetjes zijn nu 6 maanden oud. Nu maken ze de hele dag door een prrr geluid aan het maken. Als ze dit doen dan schudden ze met de konten en dan beginnen ze hard te rennen. Ik lees veel op sites maar iedere keer iets anders over dit geluid. Ik heb nu eentje op mijn schoot en hij lijkt wel even rust te hebben. Maar hij fluit wel de hele tijd naar de andere caaf die ook terug fluit. Meer een geluid van: he ik ben er ook nog! Maar als ik hem aai maakt hij weer dat prrr geluid. Dit doen ze de hele dag door. Wat betekent dit?? Hij is onder zijn kin en bij zijn achter poot wel nat. Dus alsof die zichzelf heeft gewassen. Hij piept nu de hele tijd. Niet zo hard als er eten aan komt maar er tussen in.
groetjes
gebruiken ze het ook. Mijn beren doen het ook veel meer dan mijn zeugen.
Cavia's willen altijd een schuilplaats omdat gevaar voor hun van bovenaf komt, maar ze willen ook graag wat eigen-ruimte, met meer in een huisje liggen zie ik ze hier nooit doen.
Toen zagen ze de moeder dus gewoon als een vrouwtje dat gedekt moest worden en kregen ze daar knallende ruzie om.