Hoi, ik heb helaas weinig verstand van vissen. Ik heb sinds zaterdag 4 goudvissen in mijn vijver. Vanaf het moment dat ik ze los heb gelaten tot aan nu verstoppen ze zich en kan ik ze nauwelijk zien, is dit normaal ?
Ja, ze moeten wennen aan hun nieuwe omgeving. Verder kan het zijn dat ze nog wat schrikachtig zijn voor trillingen (langslopende mensen) of dieren die in het water zitten te frutten (katten/reigers enzo)
Kentaro
Geplaatst: 30-04-15 14:03
Als ze eenmaal gewend zijn, komen ze vast meer boven. Is wel fijn dat ze zich kunnen verstoppen voor eventueel reigers/katten.
Ik heb een vijver met 25 á 30 goudvissen. Helaas is er nu een aantal dagen een reiger bij geweest en laten ze zich dus niet zien. (we hebben een plastic plaat boven de bodem) ja jammer vind ik het zeker maar ze komen wel weer.
Ik heb ook een vijver gehad met ik geloof op dat moment 15 vissen. Opeens zag ik ze maanden niet meer, geen van allen. Dacht dat ze waren opgevreten door reigers oid. We zijn toen nog maar 10 vissen gaan kopen. Weer een tijdje daarna zag ik ineens een hele berg vissen, na telling waren het er 23 of 24 Bleek dat ze helemaal niet weg waren dus.
Ik heb het idee dat ze in de zomer veel meer te zien zijn, als het warmer is komen ze meer naar het oppervlak en in de winter zie ik ze ook niet vaak. Nu is het misschien nog wat koud voor ze?
En idd als er een reiger is geweest zitten ze ook weer dagen onder de vlonder.
kan me haast niet voorstellen dat het van een reiger is omdat ze meteen na aankoop zich meteen verstopten. koud zal het ook niet zijn want de vijver is erg ondiep van de winter breng ik ze na een vriend van mij met een diepe vijver.