Onverwoestbaar hondenkussen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Onverwoestbaar hondenkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:17

Hoi,

Het is vast ijdele hoop, maar ik ben op zoek naar een onverwoestbaar hondenkussen.

Sinds een kleine twee weken hebben we er een Rottweiler bij (geadopteerd; jonge reu van 1,5jaar oud), een super lieve hond, zelfs goed afgericht, maar hij bijt zo graag alle kussen kapot.
Hij heeft een grote hondenmand, die dus nu leeg is -O-
Een gewoon kussen is uiteraard niet bestand tegen hondentanden.
Had ook zo'n kussen uit action, dat leek veel sterker, maar dat heeft hij vanmorgen ook kapot gekregen.
Op het nippertje kunnen vermijden dat al die bolletjes verspreid lagen over het erf :=

Dus ik hoor graag of er een optie is dat ik in de mand kan leggen dat hij daarop kan liggen.
Meestal legt hij zich wel gewoon op de grond, maar toch..

Oh ja, voor degene die het zich afvragen: hij heeft genoeg beweging :D
Leeft hier samen met de Jack Russell. Drie dagen in de week is er iemand de hele dag thuis, de overige dagen is er de halve dag iemand thuis.
Als we thuis zijn, lopen de honden vrij over het erf (wonen op een soort boerderij zeg maar), als we weg zijn, zit hij in de schuur van de stallen (heeft dan ongeveer 5m x 20m)
Hij heeft ook genoeg eten, en een groot bot, speeltjes, ...
Wandelingen staan wel op de planning, maar doordat ik nog steeds aan het revalideren ben van een dubbele bekkenbreuk, kan ik nog geen kilometers gaan wandelen.
En sowieso hem moe maken, helpt niet om te vermijden dat de kussens eraan moeten geloven :+

Wilawander

Re: Onverwoestbaar hondenkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:20

Niet..... Heb hier 6 honden waarvan 2 chronische kussenslopers daar is niks tegen bestand.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:22

het hondenkussen wat bij mijn advertenties staat heb ik al drie jaar in gebruik en nog steeds niet kapot!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:23

Als het voor de mand in de schuur is zou ik er stro in doen.
In huis dan maar geen kussen maar een stukje tapijt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:26

Anti bijt spray er op gewoon die van cribox werkt prima

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:28

Hij krijgt wel lichamelijke beweging maar misschien kun je hem geestelijk moe maken. Met zoek spelletjes, voer bal, kong,oude kkleding mouwen/broekspijnen dicht knopen lekkers er in en scheuren maar. Puzzels?

Kussens onze honden zijn erg makkelijk en houden ze heel.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:48

Dat kan ik zeker proberen! Was enkele dagen geleden in de Boerenbond, maar vond er niet echt leuke dingen. Dit weekend even checken in dierenwinkels! :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:48

kohtje schreef:
Als het voor de mand in de schuur is zou ik er stro in doen.
In huis dan maar geen kussen maar een stukje tapijt.

Kan ik ook proberen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:10

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:14

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:18

Vetbedden overleven het hier ook niet. Als je een echte sloper hebt dan overleeft geen enkel bed het.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:22

Mijn oom houd ook honden in de schuur en die liggen gewoon op tapijt. :) Je kan ze ook wat stro geven. Maar misschien kan je met hem apporteren / hersenwerk doen. Daar wordt hij geestelijk moe van.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:25

Wij hebben ook een kleine sloper (11 weken) :D, voor hem hebben we een blauw kussen met witte bloemen erop van het merk Karlie.
Was maar een paar euro bij een dumpzaak, hebben we gekocht om te proberen of het wat was maar hij krijgt hem met geen mogelijkheid kapot!
De hoes kan je eraf halen, binnenin zit nog een kussen geloof ik (maar wat daar de vulling van is weet ik niet).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:27

wij hadden vroeger een sloper..
oplossing..

mand de deur uit, geen hondenkussen..

maar een kindermatrasje (gewoon van marktplaats).
en dan gewoon met een matrashoes.. eventueel een oud kinderdekbedje erop voor het betere graafwerk..

als je het spul tweedehands koopt dan is het een stuk goedkoper dan een zogenaamd onverwoestbaar hondenkussen.. geloof mij, alles gaat kapot als ze echt willen.

matrasjes zijn vaak van redelijke kwaliteit en als er bovenop wat te graven/slopen ligt.. zal het matrasje aardig lang mee kunnen gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:28

chanicha schreef:
Mijn dochter heeft een Ridgipad gekocht http://www.ridgi-pad.de/
Dat ding is onverwoestbaar maar wel duur.

die blijven heel tot ze een beginnetje hebben (de naden bijvoorbeeld)..

als de hond er ook nog aan graaft heb je al snel een beginnetje te pakken als sloper.. al gaan ze wel langer mee dan de meesten, onverwoestbaar zijn ze echt ook niet.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:32

Onze lieve, niets-verwoestende labrador ligt in zijn bench op een vetbed. Misschien is dat iets? Als het kapot gaat heb je iig niet die bolletjes overal.

Voor in de woonkamer heeft onze hond een dik kussen, maar dan niet met van die bolletjes erin. Ik weet zo niet hoe hij heet, maar t is een kussen met van die teddybeer-vulling, met een buitenhoes van waterdichte stof. Het is hele sterke, iet wat gladde stof. Ik denk dus dat het moeilijker is om zo'n kussen te slopen.

edit: na wat googelen heb ik een pagina gevonden. http://www.lil.nl/175556/doggy-bag-hondenkussen-x-treme-all-weather.html De kussens in deze link lijken op die van onze hond, al hebben we net een ander model. Het merk is in elk geval wel het juiste, dus evt kun je daar nog op zoeken.
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 30-04-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:32

De enige optie is een steen :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:34

antje_vip schreef:

dat vind ik nu dieronvriendelijk.. je hond met een steen neerslaan als hij zijn mand sloopt :')
maar je hebt wel gelijk, hij blijft dan wel heel. :j

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:34

inderdaad een vetbed of mat ipv kussen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:36

*pakt doekje*
*veegt thee van beeldscherm*

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:44

Zo'n gymnastiekmat? Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:49

elenaMM77 schreef:
antje_vip schreef:

dat vind ik nu dieronvriendelijk.. je hond met een steen neerslaan als hij zijn mand sloopt :')
maar je hebt wel gelijk, hij blijft dan wel heel. :j

_O-

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:53

Onze honden bijten gelukkig niks kapot *afkloppen* mijn probleem is dat kussenhoezen snel slijten doordat ze zich in het kussen 'ingraven' :+ Volgens mij is niks bestand tegen honden. Heb dure kussens & hoezen gehad maar ook goedkope.

mirriezz schreef:
Voor in de woonkamer heeft onze hond een dik kussen, maar dan niet met van die bolletjes erin. Ik weet zo niet hoe hij heet, maar t is een kussen met van die teddybeer-vulling, met een buitenhoes van waterdichte stof. Het is hele sterke, iet wat gladde stof. Ik denk dus dat het moeilijker is om zo'n kussen te slopen.

Deze hebben we ook eentje sinds een paar maanden! Tot nu toe nog geen krasje of scheurtje erin *\o/* stevig spul. Maar die van ons liggen er niet zo heel graag op zonder los dekentje er overheen :roll: verder hebben we nog wat oude hondenkussens in een goedkope badstof hoeslaken gewikkeld.

Onze bull terrier ligt graag in zo'n schelpbak met een dekentje. Misschien is dat een idee?
:')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:00

Wat voor vrienden van mij werkte was een oud paardendekje, die doet het al maanden goed.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:03

Coberlina schreef:
Dat kan ik zeker proberen! Was enkele dagen geleden in de Boerenbond, maar vond er niet echt leuke dingen. Dit weekend even checken in dierenwinkels! :)

Je kunt ook zelf dingen maken. Voor me dogo canario had ik geregeld een oude broek vilde de zakken met lekkers knopen in de pijpen en daar wat lekker in. Was ze mooizoet.
Stuk gedroogd pens verstoppen in bijvoorbeeld de schuur of tuin eerst makkelijk en dan steeds moeiljjker hield jaar ook zoet.
Een potje wat dicht kan snoepje in doen. Hond moet hem zoeken bij je brengen en krijgt dan een koekje.
Emmer met wat lekkers er in andrre emmer er in doen (zoals je ze opstapeld) kost ook wat moeite.
Frisdrankfles gaatjes er in lekkers er in slopen maar.
Lekker crea denken. Wel opletten of je hond geen plastic eet.

Mijn honden trainster ging gewoon naar de kringloop en zocht daar naar dingen die je als honden speelgoed gebruiken kan.