GEZOCHT Broertjes/zusjes Golden Retriever 9,5mnd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

GEZOCHT Broertjes/zusjes Golden Retriever 9,5mnd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:54

Heeii bokkers!

Ik zoek de broertjes/zusjes van mijn hond. Omdat mijn pup zware HD heeft en de eigenaar niet veel vrijgeeft over een controle bij beide ouders.

De informatie over mijn hond.

Naam: Bailey
Ras: golden retriever (witte)
Geslacht: reu (1bal)
Geboorte datum: 21'06'14
Plaats van herkomst: Someren (noord-brabant)
Datum chip: 06'08'14

Ik zoek me een ongeluk maar ik kan nergens wat vinden... Mischien dat iemand mij kan helpen? Of mischien vind ik zo wel een broertje/zusje. Wat ik wil weten of deze gezond zijn ja of nee. En of deze fokker een broodfokker kan zijn.

Ik heb ook zijn chip nummer maar die zet ik liever niet online. Ik heb de dierenarts waar ze zijn gechipt gebelt maar die mogen geen chip nummers doorgeven (logisch). Ik hoop dat ik zo verder kom!

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:01

Er is een hondenforum,ik zou me daar aanmelden daar heb je meer kans denk ik als op het paardenforum.
Heeft je hond geen stamboom dan?Anders kan je op de kennelnaam googlen of contact opnemen met de golden retriever vereniging.

Palmera

Re: GEZOCHT Broertjes/zusjes Golden Retriever 9,5mnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:45

Naar een HD controle van de ouders had je volgens mij voor aankoop moeten informeren. Nu kun je natuurlijk je beslissing om deze hond te nemen niet meer terugdraaien.
Hoe vervelend het ook is om een HD hond te hebben.... :(:)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 07:33

Palmera schreef:
Naar een HD controle van de ouders had je volgens mij voor aankoop moeten informeren. Nu kun je natuurlijk je beslissing om deze hond te nemen niet meer terugdraaien.
Hoe vervelend het ook is om een HD hond te hebben.... :(:)

Het is niet dat ik mn hond kwijt wil. Ik wil gewoon weten of hij de enige is.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:41

Wat ik mij afvraag...
Heeft je hond stamboompapieren?
Zoja, dan zijn beide ouders getest op HD en zijn hier geen gebreken op gevonden.
Heb je geen stamboompapieren, dan is alles buiten de club/vereniging omgegaan, want dat zou de club NOOIT goedvinden als er gefokt werd met ouder-dieren die HD, elleboog of ooggebreken hebben.

Een erg goede vriendin van mijn familie is golden retriever fokker, vandaar dat ik dit weet.
Ik weet ook hoe streng de club hier mee omgaat.
Natuurlijk zijn er wel eens ongelukjes met honden die toch niet aan de voorwaarden voldoen, maar dit gaat dan ook altijd buiten het stamboek om omdat het stamboek daar écht niet achterstaat.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:47

Zijn chipnummer online zetten heeft ook geen enkele nut, misschien zijn deze wel helemaal niet opvolgend. Waar in Someren heb je de hond gekocht?

Het heeft denk ik geen meerwaarde om er achter te komen waar de broertjes en zusjes zitten, er bestaat een kans dat jou hond de enigste is met HD. Ook al zijn beide ouders HD vrij geeft dat nog niet altijd garantie helaas.
Heel veel sterkte met je hond en hopelijk kan hij/zij gewoon zonder pijn oud worden.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:12

@fem
Nee hij heeft geen papieren. Maar ik zal eens op een honden forum gaan kijken. Mischien dat ik daar iets vind.

Waar precies in someren weet ik niet meer maar ik heb het telefoon nummer van deze mensen nog.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:53

Als de hond geen papieren heeft kan je er verder niks mee of je moet hem bij een handelaar anex broodfokker hebben gekocht dan heb je een niet deugdelijk product gekocht zoals ze het noemen.Maar in het geval een papierloze hond kopen is het een beetje gevalletje eigen schuld helaas.
Een golden is gevoelig voor hd daarom worden honden goedgekeurd voor de fok ook getest op deze aandoening om zoveel mogelijk HD uit tesluiten ,helemaal uitsluiten kan niet omdat buiten erfelijke factoren ook externe factoren een rol kunnen spelen.
Helaas denken nog te veel mensen dat stambomen alleen papieren zijn om aan de muur te hangen,dit is dus niet zo ,maar een poging een zo gezond mogeljke rashond te fokken.

Maar goed dat is bij julie helaas nu te laat,krijg je wel goede begeleiding bij de HD van een dierenarts of zo? Want ook met HD kunnen honden best oud worden als je er goed mee omgaat.Weet je in welke graad je hond HD heeft?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:54

Je hebt amper een jaar geleden je hond zonder papieren op een voor jou onbekend adres in Someren gekocht. Bij een broodfokker dus die je nu iets wilt verwijten..... ?? Want daarom wil je broertjes en zusjes opsporen toch?

Mijn mening is dat de kopers zichzelf moeten verwijten....

Hoop dat je eerlijk blijft tegen je hond als ie echt veel last krijgt.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:57

Berichtje op marktplaats of misschien op facebook. Wij hebben een friese stabij en daar is een hele pagina van misschien dat ze dat bij de golden ook hebben en daar dan berichtje op doen

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:51

Joelle1996 schreef:
@fem
Nee hij heeft geen papieren. Maar ik zal eens op een honden forum gaan kijken. Mischien dat ik daar iets vind.

Waar precies in someren weet ik niet meer maar ik heb het telefoon nummer van deze mensen nog.

Heb je deze mensen al gebeld? Misschien zijn hun zich van geen kwaad bewust? Omdat ze geen stamboom heeft wil niet zeggen dat de mensen meteen broodfokkers zijn en/of handelaren zoals hier gesteld wordt :+

Als mensen mij zouden bellen dat een fokproduct van ons HD zou hebben dan zou ik het hondje terugnemen en er een goed tehuis voor zoeken. Maar het is misschien ook wel niet te vergelijken aangezien wij honden verkopen voor de sport.
Neem gewoon eens contact op met deze mensen, misschien kunnen hun jou al iets meer vertellen....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:03

Amies, een goed tehuis zoeken is niet de oplossing voor dit dier. Dat heeft hij bij TS waarschijnlijk ook al. Alleen zijn kwaliteit van leven gaat dadelijk veranderen naar mate de HD veregert en hoe ernstig het nu al is. Hij zal misschien aan de medicijnen moeten, etc, etc. HD is geen kattepis, er wordt niet voor niks zo streng op gecontroleert binnen de rasverenigingen.

TS ik vind het een uitermate vaag verhaal. Waren dit gewone particulieren waar jij je hond hebt gekocht, of een kennel?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:54

Amandavd schreef:
Amies, een goed tehuis zoeken is niet de oplossing voor dit dier. Dat heeft hij bij TS waarschijnlijk ook al. Alleen zijn kwaliteit van leven gaat dadelijk veranderen naar mate de HD veregert en hoe ernstig het nu al is. Hij zal misschien aan de medicijnen moeten, etc, etc. HD is geen kattepis, er wordt niet voor niks zo streng op gecontroleert binnen de rasverenigingen.

TS ik vind het een uitermate vaag verhaal. Waren dit gewone particulieren waar jij je hond hebt gekocht, of een kennel?

Ik heb ervaring met HD dus ik weet wat het inhoud.....

Ik geef gewoon aan wat ik zou doen als iemand een hond van mij gekocht heeft die niet geschikt is voor het doel waar ze hem voor kochten ;)
TS zal ongetwijfeld een goed tehuis zijn voor deze hond. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er geen kwaad in het spel hoeft te zijn en de fokkers misschien niet op de hoogte zijn. Een afwijking hoeft nl niet altijd erfelijk te zijn ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:11

Joelle in zijn paspoort zal toch wel de naam van de fokker staan?Google daar eens op.Zo komen de meeste broodfokkers wel boven water.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 20:40

Ik was er idd niet bewust van hoe belangrijk papieren zijn. Veder krijgt mijn hond alle steun, fysio, training, vers vlees om gezond oud te worden. Een bekkenkanteling valt buiten de boot omdat zijn heupen daar te slecht voor zijn. Dus wij zijn zijn spieren nu aan het trainen zodat dat de heupen bij elkaar gaat houden. Dus geen zorgen over de zorg voor mijn hond.

Verder wil ik de broertjes en of zusjes opsporen omdat ik gewoon wil weten of die wel oke zijn... Verder weet ik uit ervaring van andere dat eventuele kosten op de fokker gooien geen zin heeft. Ook heb ik de fokker gebelt die zeggen dat de ouders HD getest zijn. Alsnog zonder papieren weet je dat niet zeker. Dat is nog een rede waarom ik de broertjes en zusjes wil opzoeken. Ik wil gewoon weten waarom hij HD heeft. toeval of niet.... Is dat zo raar??

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 20:46

Amandavd schreef:

Het waren voor mijn zien en horen particulieren maar na een half jaar zagen we hetzelfde advertentie op mp staan met dezelfde foto's enz. Toen ik de mensen had gebelt en had verteld dat bailey HD heeft was de advertentie ineens verdwenen.

Dit vond ik heel raar...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:58

Je kunt altijd even het telefoonnummer invoeren op google, dan zie je snel genoeg of je met een broodfokker of een particulier te maken hebt..
Het is voor een volgende keer aan te raden dat te doen voordat je een hond aan gaat schaffen..

Sterkte met je hond, ik hoop dat je nog een poosje plezier van haar kunt hebben.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:11

Dankje esther x

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:19

TS: als de ouders getest zijn op HD, dan heeft de fokker daar een testuitslag van. Daar kun je dan dus gewoon naar vragen.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 11:13

Punz schreef:
TS: als de ouders getest zijn op HD, dan heeft de fokker daar een testuitslag van. Daar kun je dan dus gewoon naar vragen.

Dat ga ik doen!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 22:18

De ouders zijn op HD getest. Dus daar komt het niet vanaf.

Alsnog ben ik nieuwschierig naar de broertjes en of zusjes hahaha hij had geen telefoon nummers meer dus hij gaat proberen de chip nummers te achterhalen bij de DA. Dus hoop dat dat wat oplevert hihi

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:46

Joelle1996 schreef:
De ouders zijn op HD getest. Dus daar komt het niet vanaf.

Alsnog ben ik nieuwschierig naar de broertjes en of zusjes hahaha hij had geen telefoon nummers meer dus hij gaat proberen de chip nummers te achterhalen bij de DA. Dus hoop dat dat wat oplevert hihi

Heeft hij je de officiële uitslagen gemaild?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:13

Wat stond er op de testuitslagen dan? En welke uitslagen hadden hun voorouders ,dus jou hond zijn opa's en oma's?Dat staat er op een stamboom normaal gezien ook bij.Dus de ouders van jou hond zullen toch wel stamboom papieren hebben?
De fokker moet normaal gezien ook een papier hebben waar de chipnrs opstaan.Ik heb het idee dat hij je aan het lijntje wil houden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:30

Ik heb ook het idee dat de ts aan het lijntje wordt gehouden. Vind het vreemd dat de fokker. Iet over de contactgegevens van de puppenkopers beschikt. Verder vind ik het ook raar dat die aan de ts gegeven zouden worden. Zou dat persoonlijk niet op prijs tellen als een fokker dat doet zonder mijn toestemming.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:29

Er zijn volgens mij erg weinig fokkers die zonder papieren fokken en hun honden voor het fokken (duur) op HD laten testen. Doen ze dat wel, dan zijn ze ook wel zorgvuldig op de gegevens van de mensen waar hun pups heen gaan.

En als hij de gegevens alsnog via natrekking van de chips krijgt dan hoort hij contact te leggen als die andere eigenaren dat willen maar niet zomaar de adres en telefoongegevens te verstrekken.

Het rammelt aan alle kanten....