Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het zorgt ervoor dat dieren net even wat beter om kunnen gaan met prikkels die zij als stressfactoren ervaren. Het helpt dieren een handje rustiger/minder gestressd te zijn. Resultaten zijn bij het ene dier natuurlijk beter te merken dan bij de ander, maar ik heb er wel goede resultaten over gehoord. Pluttersput schreef:Maar dat is ook raar, niet? Is de blaasgeruis wel weggehaald?
Ipv van een kat die het hele huis doorrent, hebben we nu een kat die veel rustiger is. Wij voeren deze van prins trouwens: http://www.prinspetfoods.nl/artikel/pri ... are-resist 

Cinderella schreef:Ik kom dit topic net toevallig tegen. Ik heb zelf ook een angstig katje. Gaat al wat beter, maar ze zit snel in de stress. Toch zou ik haar nooit voer van royal canin geven.
Rc is een redelijk prijzig merk, terwijl je voor een paar euro meer al op een kattenbrok kan zitten, waar niet allerlei toegevoegde bende in zit, waar geen granen in zitten en vlees het hoofdbestanddeel is.. (ik zelf voer bijvoorbeeld applaws en daarnaast puur rundvlees..)
Ook in het prins voer wat ik zag langskomen, zit behoorlijk wat rotzooi helaas.
Natuurlijk eten niet alle katten hetzelfde en hebben sommige katten speciaal voer nodig. Op die uitzonderingen nagelaten, raad ik merken zoals royal canin echt af voor een kat.
De tip over wat druppeltjes valeriaan in het water klinkt dan in mijn optiek al beter. Ik vraag me wel af of het wel zo goed is voor een kat om te geven?
annepaardoes schreef:Cinderella schreef:Ik kom dit topic net toevallig tegen. Ik heb zelf ook een angstig katje. Gaat al wat beter, maar ze zit snel in de stress. Toch zou ik haar nooit voer van royal canin geven.
Rc is een redelijk prijzig merk, terwijl je voor een paar euro meer al op een kattenbrok kan zitten, waar niet allerlei toegevoegde bende in zit, waar geen granen in zitten en vlees het hoofdbestanddeel is.. (ik zelf voer bijvoorbeeld applaws en daarnaast puur rundvlees..)
Ook in het prins voer wat ik zag langskomen, zit behoorlijk wat rotzooi helaas.
Natuurlijk eten niet alle katten hetzelfde en hebben sommige katten speciaal voer nodig. Op die uitzonderingen nagelaten, raad ik merken zoals royal canin echt af voor een kat.
De tip over wat druppeltjes valeriaan in het water klinkt dan in mijn optiek al beter. Ik vraag me wel af of het wel zo goed is voor een kat om te geven?
Weet je zelf wel wat er allemaal in je eigen eten zit?
Ik denk dat het hele "slechte stoffen in dure (dierenarts)voeding" ook een beetje een hype is waarin mensen elkaar aansteken. Ik hoor graag wat dan voor slechte stoffen/bende er dan zouden zijn met hierbij een bron en (wetenschappelijke) onderbouwing.
Pluttersput schreef:Ik kan je mededelen dat alle varianten homeopatisch spul op Cola geen enkel effect hebben gehad. Dit was echt een laatste redmiddel, anders was ze ingeslapen. Voor haar was het absoluut geen doen. Dus je kan zeggen wat je wilt, maar dit was voor haar DE oplossing.
En ach, kankerverwekkende stoffen zitten ook in ons eten. En in het eten dat de dieren eten die jouw dieren eten. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Dan zou ik niks meer kunnen eten, en mijn beesten ook niet