3 weken geleden kwam mijn pechvogel thuis met een bloedend pootje, abces door het vechten. Abces uit geknepen en schoongemaakt met betadinescrub. Daarna ging het weer met hem.
En toen gister, uiteraard op zondag... Ik hoorde het al aan z'n miauwen, hij had pijn. Een dikke elleboog, 3 wondjes en niet aan te komen... Dierenarts gebeld, mocht gelijk komen. Zij verwachtte een flinke ontsteking ondanks dat het niet warm was. Een van de wondjes begon te lekken, heel fijn want zo ging de druk eraf. De da verwachtte enkel het abces te moeten open leggen, maar hij had (zo dapper!) al gegeten, dus een nachtje blijven.
En dan vandaag, telefoon... Het is niet goed! Weefsel was aan het afsterven, wond was zo diep dat ze de pezen kon zien. De da hoopt z'n pootje te kunnen redden, maar amputatie is ook een optie... Nu hebben we al een hondje met 3 pootjes dus dat is voor ons geen echt schrikbeeld. Als mijn bijzondere maatje het maar overleefd.
ik duim zeker mee hoop dat hij zijn pootje kan behouden , maar als het voor zijn gezondheid beter is van niet dat zou ik voor de optie amputatie kiezen.
in ieder geval heel veel sterkte
friesiszwart
Als Doerak te redden is met een amputatie dan doen we dat zeker. Ben er echt naar van, arm dier. Hij gaat straks niet meer naar buiten, dit is de 3e keer dat hij gehavend naar de dierenarts moet, ook al eens 2 tanden door z'n lip gehad.
Doerak is weer thuis! Ben zo blij Z'n pootje is behouden, de dierenarts dacht gister dat ze hem nogmaals open zou moeten maken maar hij is vanacht zo goed hersteld dat hij al mee naar huis mocht. Nu nog 20 ab-tabletten, maar dan is ie weer zo goed als nieuw. Helaas mag Doerak van mij niet meer buiten spelen, na een abces op z'n kop, 2 tanden door z'n lip en dit avontuur vind ik het mooi geweest. Wil hem graag nog minimaal 10 jaar bij me hebben
Dan maar binnen de boel gezellig maken voor jou Doerak. Mag je nog blij zijn dat het zo is afgelopen, al kán een hond of kat ook wel met drie poten door het leven. Heel veel beterschap en hopelijk slaat de medicatie aan.