Gezien mijn hobby een beetje geëxplodeerd is, ben ik nu bezig met de voorbereidingen voor een nieuw verblijf. Op dit moment heb ik 5 fretten, met 3 buiten verblijven en het wordt rommelig, het ziet er niet leuk uit en ik wil ze meer ruimte geven.
Nu wil ik een kleine houten tuinopslag bestellen ( http://media.very.co.uk/i/very/B141P_SP ... 53&h=5400& ). Ongeveer 2 meter hoog, 1.60 meter breed en 70 centimeter diep. Hij komt binnen als volledig van hout, maar ik wil daar zelf graag gaten in maken voor gaas etc. Nu heb ik al een heleboel ideeën opgedaan voor de inrichting, ik heb alleen het juiste materiaal nodig en daar loop ik een beetje vast.
Ik wil graag tegen de achterwand een lange buis laten kronkelen waar ze in kunnen kruipen. Hiervoor zoek ik dus een betaalbaar en veilig materiaal, nu is er al speciaal dierenspeelgoed in de vorm van deze buigbare buizen, maar die dingen kosten zo'n 10 pond pet 75cm en dat gaat me een beetje ver, daarnaast worden de 'vouwen' die ervoor zorgen dat ze buizaam zijn erg snel moe.
Ik heb voorheen een drogerslang gebruikt, erg leuk! Maar het resultaat was dat de fretten de echte drogerslang in huis aanzagen als speelgoed. Ik was ze uren kwijt en vond ze terug in de droger waar ze via de slang in waren gekropen, doen we dus ook niet meer.
Andere suggesties zijn ook van harte welkom! In de loop van de tijd komt er ook nog een ren aan, maar voor nu is dit het even.
Hangmatjes, zij plankjes metmandjes aan de wanden, fleece dekens rollen ze zich vaak helemaal in. En wat ook handig is is een open kattenbak oid erin zetten met zand, voor de ontlasting en je kan er ook een badje in zetten, dat vinden ze bij mijn vriend thuis ook heel erg leuk.
inderdaad hangmatjes! Veeel hangmatjes. Verder zou je tegen verveling ook zelf dingetjes kunnen verzinnen zoals een hardgekookt ei in de kooi leggen, of lekkere dingetjes aan een touwtje ofzo rijgen. Je kunt niet gek genoeg zijn met fretten volgensmij