Miauwende vreemde kat, mogelijk verdwaald(?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Miauwende vreemde kat, mogelijk verdwaald(?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 07:08

Hoi bokkers,
Al heel de nacht; vanaf uurtje of 03.00 tot nu net twee tellen geleden loopt er een Bruine kat, bij ons voor de flatdeur te miauwen. (wij hebben een benedenwoning).
Echt hart-verscheurend. Wij hebben de kat nog niet eerder gezien en wonen hier al ruim 8 jaar. Komen regelmatig buiten met ons hondje etc-etc.

Ma denkt dat hij/ of zij zijn huisje kwijt is. Loopt heletijd gespannen heen en weer bij alle huizen, krabt tegen voordeur en miauwt dan echt heel hard etc.
Wat is reëel? Nog even afwachten tot hij misschien ergens naar binnen gaat? Of binnen laten en eventueel tante bellen die chip-apparaat heeft liggen?

Vindt het zo sneu.. :(:)

Evelijn

Re: Miauwende vreemde kat, mogelijk verdwaald(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:16

Je kan ook even zoeken op Amivedi en Marktplaats etc. of iemand zo'n kat kwijt is.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 07:21

Bedankt voor je antwoord! Helaas niks gevonden op Marktplaats en Amivedi. Katje zit er nogsteeds. :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:25

Iets eten geven.
Meenemen naar binnen en dinsdag naar de dierenarts
Maar dan is wel handig als je kattenspullen hebt.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:28

Is het niet gewoon een krolse kattin of een zoekende kater. Daar is het nu echt de tijd voor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:33

Wij hebben een keer precies hetzelfde gehad, die was aan het jengelen onder mijn slaapkamerraam. Na 24 uur gejengel maar naar binnen gehad en de dag daarna richting dierenarts gegaan. Beestje had een chip en bleek meer dan 20 KM van zijn huis te zijn.

Zijn eigenaar woonde jaren geleden bij ons achterom blijkbaar en waarschijnlijk was hij verdwaald en heeft een herkenningspunt richting ons gevonden.

Zijn baasje was hartstikke gelukkig dat wij ons de moeite hadden genomen voor het dier. :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 07:40

Ja zou ook kunnen yvonne1303.
Hij of zij loopt wel de hele tijd mensen achterna. Luid spinnend. (We houden het een beetje in de gaten) en komt dan weer zitten miauwen voor de deur. Doet het ook bij de buren, en andere deuren. Lijkt verward qua woning.
Hij is nu even weg, dus we kijken het heel even aan, en anders laten we hem zo binnen.

KimD! Bedankt voor je berichtje. Wat een fijn einde dan voor dat katje.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:55

Als het goed is hoor je aan geluid wel verschil of het om krols of zoekend gaat of om ik zoek mijn huisje.
Maar je hebt ook katten die overal lopen te leuren om aandacht:-)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 08:03

Oeh, daar ben ik dan niet zo goed in. Maar na een video op Youtube van Krolse kat, klinkt het absoluut niet zo. Klinkt eerder heel wanhopig. Ook hoe hij/zij gaat zitten krabben aan de deuren. Momenteel hoor ik hem/haar niet, maar zag hem wel net lopen.

Moet zeggen dat hij echt voor de deuren zit te wachten.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:07

Ah wat sneu! Bij mij in de straat woont een rooie kater en die kan ook heel hard bleren, maar zodra 1 van mijn katten dat hoort rent ie snel naar buiten en gaan ze samen een rondje lopen of op de oprit naar elkaar zitten staren. Dat is blijkbaar een kom je buiten speeeeeeeeeeelen miauw _O-

Ik zou idd even vragen aan je tante of ze de chip wil controleren. Het zou fijn zijn als het de kat van de achterburen blijkt te zijn maar nog fijner als blijkt dat het een verdwaalde kat is en dat je een baasje blij kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:12

Wat zielig zeg, ik zou inderdaad even kijken of je kunt helpen. :j

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 08:15

Hij/zij is nu weg(!?!) Ga zo even +- 5 min.. buiten een rondje wandelen met onze hond. Misschien komen we hem/haar weer tegen. Hij gaat idd namelijk ook echt overal zitten. Broertje zegt wel net hem gehoord te hebben maar ik niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:23

Kater en krolse poes klinken niet echt hetzelfde. Had hier laatst ook weer een kater op het erf en die liep ook te blèren . Nadat hij doorhad met onze poes weinig te kunnen was die ook snel weer weg