kat met koorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

kat met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 13:58

Onze lieve kat heeft sinds donderdag koorts.

Hij at savonds niet, en sochtends was hij helemaal uit zijn doen en zo mak als een lammetje..
Heb zijn temp gemeten, en die was 39,4.
Heb gevraagd of mijn moeder met hem naar de da wilde gaan omdat ik zelf moest werken. Anders kon ik pas vanochtend terrecht.
Gelukkig is zij smiddags gegaan en had hij zelfs al 39,9 koorts.

Sunt die lieverd!

Hij heeft waarschijnlijk een virus.
Na een koorts verlager was hij gisteravond wel fitter en heeft hij wat gegeten.

Vanochtend weer heel sloom, niet eten en ook 3 keer kleine beetjes overgegeven.

Heb voor 5 dagen medicijnen gekregen.

Wie heeft er weleens een kat met koorts gehad???? Heb dit echt nog nooit meegemaakt.

Ook heb ik gisteravond toen ik thuis kwam in zijn nek een grote teek gevonden!
Heb hem eruit gehaald en ontsmet, maar ik hoop niet dat de koorts misschien toch hier van komt.

Borisje

Re: kat met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:23

Beterschap voor je kat :(:)

Ik weet niet of de dierenarts het gezegd heeft, maar een kat kan erg slecht zonder eten, 2 dagen zonder eten kan al funest zijn. Daarom, als hij niet zelf eet, ga hem dan wel echt dwangvoeren, anders wordt hij nog veel zieker.

Heeft hij wel gewoon geplast? (Voor het geval verstopte kat, dat is levensgevaarlijk)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:28

Apart, de dierenarta heeft hem onderzocht, maar de grote teek niet gevonden....

sterkte met je kat

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 18:06

Gisteravond heeft hij lekker 3 keer een eetlepel goed vol opgegeten. Ik wilde het niet ineens geven.
Vanochtend heb ik het weer aangeboden, hoop echt dat het op is straks.

Het voer dat hij gegeten heeft is zo'n blikje van de dierenarts met extra voedingsstoffen.
Heb voor het weekend 2 blikjes meegekregen, en als hij niet eet ook een spuitje erbij om te dwangvoeren.
Was blij dat het gister niet hoefde

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:23

Hier ervaring. Kat had ook hoge koorts. De toediening van koortsremmer hielp, maar daarna weer koorts. Toen ook antibiotica erbij. Op maandag het eerste bezoek aan de dierenarts, vervolgens op woensdag weer terug, donderdag ook (toen ook toediening van vocht en maag medicatie). Zelf had ik het gevoel dat er iets met zijn kop was, volgens dierenarts was het zijn buik. Uiteindelijk vrijdag weer terug en toen nadrukkelijk gevraagd om verder te kijken naar zijn kop. Tussen zijn oren was hij wat gevoelig. Daar haren weg geschoren en met een spuitje gekeken of er misschien een abces was, niets bij dit eerste onderzoek. Omdat ik toch het gevoel bleef houden heeft de dierenarts de kat verdoofd en kon toen wat makkelijker de kop onderzoeken. Uiteindelijk dus toch een abces. Meteen een operatie, en daarna een kat met een enorme hoofdwond en drains. Ze hebben de huid, vlees en botvlies weg moeten halen. Was allemaal door de infectie aangetast. Normaal wordt een abces een bult. Bij onze kat dus niet, deze was juist heel diffuus. Het is een heel gedoe geweest (en erg kostbaar), maar hij is volledig hersteld. Helaas heeft hij enkele weken geleden weer een vechtabces gehad, en weer hetzelfde patroon. Slechts beperkte zwelling, maar toch echt een abces. Door het vorige grapje hebben we de kat toen meteen in de kliniek gelaten en is hij wederom geopereerd. Hij is weer geheel opgeknapt, en de dierenarts knapt ook altijd op van ons bezoek :D

Is jouw kat een vechtersbaas? Vaak zie je nl helemaal geen wondje meer, dat genest eigenlijk te snel, waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren.

In ieder geval veel sterkte, het levert veel zorgen op wanneer je dier ziek is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:41

Mijn kat is ook een flinke vechtersbaas (ondertussen al 14) hij heeft ook een aantal keer flink koorts gehad :j bij de ergste heeft hij een paar dagen opgenomen gelegen in het dierenziekenhuis. Net zoals ChrisXe was mijn dierenarts ook blij. Het heeft mij een flinke duit gekost :+

Ik zou je kat wel dwangvoederen, als het bij de mijne weer raak is begin ik gewoon direct. Met wat ontstekingsremmers en het dwangvoederen knapt hij snel op.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 19:30

Hij had niks gegeten toen ik weg was voor het werk.
Gelijk bij thuiskomst getemperd en hij had 38,6 nog hoog, maar wel een graad lager dan gister.
Ook gelijk in een dwangbuis en gevoerd.
3 volle spuiten met voer van de da erin gekregen.
Over enkele uurtjes weer.

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:27

Hi TS, hoe gaat het nu? Hou het maar goed in de gaten.
Kirri, fijn he zulke vechtersbazen? Ik vind dat ik wel een tegeltje heb verdiend bij de dierenartspraktijk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:34

sax89 schreef:
Hij had niks gegeten toen ik weg was voor het werk.
Gelijk bij thuiskomst getemperd en hij had 38,6 nog hoog, maar wel een graad lager dan gister.
Ook gelijk in een dwangbuis en gevoerd.
3 volle spuiten met voer van de da erin gekregen.
Over enkele uurtjes weer.

38,6 is normaal voor een kat hè, die zitten wat hoger dan mensen :-)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:37

Hij heeft geen koorts meer en is verder wel fit? Heeft de arts ook naar zijn gebit gekeken?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:44

ChrisXe schreef:
Hi TS, hoe gaat het nu? Hou het maar goed in de gaten.
Kirri, fijn he zulke vechtersbazen? Ik vind dat ik wel een tegeltje heb verdiend bij de dierenartspraktijk.

Jazeker :D elke nacht wel raak, ondertussen is hij 14 maar hij is nog steeds de baas in de buurt (we hebben hier zo'n 18 katten lopen)

TS: Goed dat je hem iig hebt gedwangvoederd hoe gaat het vanmorgen?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 18:30

Vandaag weer even langs de da geweEst.

Hij heeft de hele nacht moeten spugen, en is zo loom als maar kan. Niks boeit hem.

Bij de da had hij zelfs onder temperatuur, en hij lag erbij als een dood konijntje....
Gelukkig wel geplast in de mand!
Hij heeft nu medicijnen erbij tegen misselijkheid, als dat nog niet helpt om te gaan eten moeten we aan de bel trekken.

Hij is echt zielig, en onze andere kat is onwijs jaloers op alle aandacht die hij krijgt.. Ze heeft denk ik niet door dat hij gedwongen wordt om te eten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:59

Hoe gaat het nu? Al beter?

En, sorry dat ik het moet vragen, maar heeft je kat geen FIP?

In elk geval veel sterkte!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:07

Sterkte TS, een ziek katje is nooit leuk.

Hoe gaat het nu? Heeft hij al zelf wat gegeten?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:23

Wat is fip??

Sinds gisteravond knapt hij op. Sochtends nog gevoert met een spuitje en bij thuiskomst zag ik dat hij een beetje gegeten had.

Gelijk nieuw vers voer voor z'n neusje gezet, en heel rustig ging het naar binnen!!
Savonds kwam hij ook beneden even buurten!!! :)

De misselijkheids pilletjes helpen hem wel denk ik.
Vandaag krijgt hij ook alweer wat praatjes en komt hij gezellig bij je zitten. Eten gaat nog steeds kalm aan en kleine beetjes.

Vanavond op controle geweest bij de da, en ook zij vond hem al goed verbeterd. Zij denkt dat het waarschijnlijk toch een maag virus is geweest.

Eindelijk komt ons vriendje weer in zijn ouwe doen. Lekker kruupen weer saampjes. ;)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:53

Oh wat fijn! Hoop dat hij helemaal herstelt!