File, en nog meer file. Dus was het ondertussen na 7 uur en kwam er nog 13 km zeer langzaam rijdende file aan (glas op de weg, verkeer over de vluchtstrook). We besloten maar wat te gaan eten in een restaurant terwijl de file opgelost werd (en avondeten was ondertussen best wel fijn). Om 8 uur waren we dan toch op locatie.

En om 21.00 stapten we in de auto, twee pups rijker.

Nog even op kantoor mijn moeder de pups laten zien voordat ze met Boris kennis zouden maken.
Noa heeft een rood tuigje om, Ninthe een zwart tuigje. En dat blijft zo, dat is makkelijk om ze snel uit elkaar te houden.

En een uurtje later op mijn kamer in, juist ja, een caviakooi (van 45x70cm, om aan te geven hoe groot ze zijn)

De volgende dag. Even schuilen bij mijn moeder terwijl mijn vader met Boris en smurf speelt. Dat vonden ze toch wel erg spannend.

En hier zo dicht als dat we Boris kregen om ze samen op de foto te zetten
Boris vond de pups nog doodeng. Maar ondertussen hebben we de eerste spelboog geconstateerd en de eerste kwispel ook.

De pups en ik, op weg naar buiten. Zo gaan ze bij mijn ouders de trap af (12x per dag) om even naar buiten te gaan.
Ze hadden steeds beter door dat ze niet zelfstandig uit de mand mogen.
Schapenvachtjes zijn leuk, zeker als de lucht van de grote hond er helemaal aan zit! Daarna bekeek Boris de vacht ernstig wantrouwig.

En nu zijn ze Wageningen. Maandagmiddag en ze zijn al best wel moe. 's ochtends hadden ze eerst controle bij de dierenarts (100% goed!) en daarna kwam de trimmer voor Boris en zij heeft direct ook hen direct even op tafel gehad, uitgelegd hoe en wat qua eerste vachtverzorging en wat te oefenen. Ze vond Ninthe geweldig. Ninthe en Noa hebben een andere bouw, maar zeker ook een ander karakter. Noa is meer van het eerst Doen en dan Denken (ze zou eerst Sophos, wijze, gaan heten, maar dat pastte dus niet zo. Noa betekent Beweging, dat past een stuk beter).

De benches zijn op de groei gekocht. Goed, en zodat ze altijd ruim ruimte houden. Ok, en de caviakooien kon ik anders niet kwijt. Ze slapen op het moment 's nachts samen in de linkerbench met overal vetbedden en geen kussentje in de mand (ze slapen trouwens naast de mand, de mand is in hun ogen alleen om in te spelen).
Aangezien ik op de 7e verdieping woon, kan ik niet even snel met ze de straat op. Gelukkig heb ik een "groot" dakterras (voor een student). Als de pups niet naar het gras kunnen, dan het gras maar naar de pups. 's avonds even water geven en dan moeten ze het de komende weken wel vol gaan houden. Ze moeten van mij op het gras blijven en dat hadden ze behoorlijk vlot door (binnen 15 minuten). Ze vliegen er wel eens af (de remmen doen het nog altijd even goed), maar ze rennen er dan snel weer terug op of anders zeg ik "Nee, *naam* op het gras" en 9 van de 10 keer gaan ze er dan weer netjes op. Anders geef ik ze vervoer naar het gras.

Noa slaapt het liefst bij mijn voeten, Ninthe zoekt juist de bench op. Dus als ik ze niet verplicht in de bench leg en deurtje dicht, is dit hoe ze slapen (op het moment van schrijven idem dito). Het nadeel is dat ik dus wel enigszins plaatsgebonden ben dan, want Noa wordt wakker als ik verplaats.

Noa is een goede en vlotte eter. Ninthe, not so much. Die eet harde brokjes erg traag en stopt regelmatig met eten omdat ze geen zin meer heeft of iets interessanters ziet. Geweekte brokjes eet ze wat beter, maar Noa is met geweekte brokjes juist weer heel snel klaar en gaat dan bij Ninthe brokjes jatten (wat ze niet mag). Dus vaak neem ik Noa op schoot als Ninthe nog niet klaar is. Maar Noa krijgt haar brokjes ook niet geweekt, dan duurt het ook iets langer.

Even bij de Kwantum vloerbedekking gehaald. Het laminaat is minder glad dan het meeste laminaat dat ik ken (voornamelijk door slijtage), maar de pups glibberde toch alle kanten op. En dus even een vloertje gelegd. Lang leven ultragoedkope vloerbedekking, anders was het niet zo opvouwbaar geweest dat ik het in de Alto mee ging krijgen (3x4m + 2x4m).
Nog een filmpje om het af te sluiten. Een rood kauwstaafje, munchstaafje soms genoemd. 3 keer kauwen en weg, toch? Nou, met het eerste staafje zijn ze 10 uur bezig geweest. Uiteindelijk hadden ze het kunstje door en ook nummer 2 is nu half op, 14 uur later sinds ze ieder een staafje gekregen hebben.
Valt nog niet mee om goede foto's te maken terwijl die pups rondrennen, maar het is een impressie.
). Dat plan ik overigens wel zo dat ze slapen als ik weg ga en dan zorg ik dat ik binnen 5 kwartier terug ben, want zo lang slapen ze ongeveer. Deze dagen hebben ze nog even vrijaf, maar al snel (morgen/overmorgen, misschien vanaf het weekend) zullen ze ook dingen even zonder hun zus moeten doen. Anders heb je kans op littermate syndrome. Dan heb je wereldvreemde honden die overal heen zijn geweest, maar niks gezien hebben omdat ze alleen met elkaar bezig zijn geweest.