Pup is aan het grazen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Pup is aan het grazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:18

Zoals sommige weten heb ik de allerliefste pup ter wereld in mijn bezit. Een Schotse collie van inmiddels 10 weken oud.

Zeker niet mijn eerste hond, zeker wel mijn makkelijkste pup.

Sinds 3 à 4 dagen heeft hij opeens een nieuwe hobby: grazen. Mijn vorige honden deden dit wel eens als ze misselijk waren om over te geven, maar die aten dan een paar happen en waren klaar.

Happy (de pup dus) heeft er voor mijn gevoel een spelletje van gemaakt. Hij eer het gras ook niet op, maar bijt alleen de lange sprieten elke keer weg. DA gebeld voor advies, die zei vooral dat het een typisch pup ding was (ja dat zei Google ook) en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Ben verder gaan googelen want ik wil eigenlijk vooral weten of ik hier iets tegen moet doen of dat het "vanzelf" over gaat. Google zegt vooral dat het een normaal ding is voor een pup en dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik eventueel extra speelgoed kan neerleggen.
Speelgoed heeft hij in alle soorten en maten, maar toch gaat hij af en toe in graas modus.

Dus bokkers: hadden jullie ook een grazende pup? Is hij/zij hier overheen gegroeid of moest je het af leren?

Ayasha
Blogger

Re: Pup is aan het grazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:24

Heb een pup gekend die in een mum van tijd de bloementuin van de grootmoeder die bij de eigenaren in woonde gereduceerd had tot groene steeltjes. Als die bloemen of lang gras zag ging ie helemaal los. Die is er overheen gegroeid. :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:26

Haha gelukkig blijft hij van de bloemen af!

Maar best fijn om te horen dat die er gewoon overheen is gegroeid :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:27

Hmm... misschien te vaak mee geweest naar de paarden? :+ Nee, sorry behalve een grapje heb ik helaas geen advies voor je (gezien ik gok dat niet meenemen naar de paarden helpt)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:28

Onze hond doet het helaas nog steeds (inmiddels 5 jaar), eerst ook bloemen inclusief bloembollen maar dat doet ze gelukkig niet (vaak) meer..

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:30

Ik zal hem eens stevig toespreken dat hij een hond is en het gedrag van de paarden niet moet nadoen :+

Vervelend dat die van jullie het nog wel doet annnepannne!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:15

De mijne doen het thuis niet maar onderweg eten ze best wat gras weg. Ik laat het al jaren gewoon doen alleen bij teveel grazen stop ik ze vanwege dat ze het wel op eten maar heel veel gras dan verteren ze het niet echt en is het poepen zo moeilijk.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:21

Die van mij graast na 5 jaar nog steeds flink weg. Ze vindt het lekker. Enige nadeel van het voorjaar met het verse gras is het grassprietje dat blijft hangen met poepen.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:28

mijn hond eet ook al bijna 6 jaar gras!! hij graaft eerst een beetje om en neemt dan een hapje van de worteltjes lijkt t wel....hij heet ramses, dus toch echt een ram geweest in zijn vorige leven _O- hij is nog nooit een dag ziek geweest trouwens en poept en plast prima! raar beest :?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:20

Zou me er niet druk om maken als ik jou was. Als je het idee krijg dat hij het echt obsessief gaat doen kun je hem afleiden met een speeltje.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:24

Hier een pup van 6,5maand die ook nog graast bij het leven...
Buiten wat graspoep soms nog geen problemen ermee

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:26

Jep, mijn hond deed dit ook als pup.
Hij is er gewoon overheen gegroeid, we hebben er verder geen aandacht aan besteed en hij is nu een gezonde volwassen hond. :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:31

Mijn bordercollie pup doet het ook, hij heeft het een tijdje heel extreem gedaan, liep toen echt als een hongerig paard te grazen! Uiteindelijk bleek hij toen een darmbacterie te hebben waardoor hij pijn in zijn buik had.
Daar is hij inmiddels vanaf, nu is hij 9 maanden oud en eet nog steeds wel lang kweekgras, maar niet zo extreem meer. Ik maak me er nu geen zorgen meer om.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:34

Mijn twee honden zijn 6 en 7 jaar en die staan dagelijks te grazen!
Soms staan ze gewoon bij de paarden mee te grazen, belachelijk zicht :+
Maar ik zou me niet teveel zorgen maken want mijn honden zijn kerngezond.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:47

Ik heb een duitse herder van 9 en een half die zo nu en dan graast, ze eet t gras niet op maar schud het er echt uit zegmaar, vaak gaat ze vlak na het grazen over in graven, dat is echt een tik van haar.. Heb in het verleden wel pogingen gedaan haar het af te leren, maar t was er niet uit te krijgen bij haar. Nu merk ik het niet eens meer, het hoort nu gewoon bij haar. :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 06:17

Ik vond het zo gek dat hij niks op at maar het echt alleen afbeet en weer uitspuugde, maar blijkbaar is hij niet de enige die teveel naar de paarden heeft gekeken :+