2 (jonge) beertjes koppelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne9393

2 (jonge) beertjes koppelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 19:16

Ik heb sinds vorige week een cavia van 3 weken, nu inmiddels 4 weken, oud. Ik had er eigenlijk 2 willen meenemen maar omdat we toen nog niet goed konden zien of het een mannetje of een vrouwtje was, durfden we de gok niet te nemen en hebben we eerst maar 1 cavia meegenomen.

Nu ben ik erachter dat het een mannetje is en wil ik er graag 1 bij. Hebben jullie ervaringen met het koppelen van beertjes? Van zo'n 3-4 weken oud?
Het beertje wat ik nu op kan gaan halen komt bij dezelfde mensen vandaan maar waarschijnlijk niet uit hetzelfde nestje.

Kan dit goed gaan? Tips?

Sannens

Re: 2 (jonge) beertjes koppelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:21

Ik denk dat je dit gewoon moet proberen en misschien een afspraak maken met de mensen dat je het beertje altijd terug kan brengen mocht het niet goed gaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:22

Beertjes gaan over het algemeen hartstikke goed samen, geen probleem. :)
Drie weken is wel erg vroeg. Zou voortaan ze vanaf 4 weken kopen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:28

Gewoon proberen.
Ik heb ook 2 beertjes, de ene was een 6 weken ongeveer toen ik hem kocht, ongeveer 2 maand later ook een beertje van 6 maanden er bij genomen. vanaf het begin gaat het al super, en zijn nu onafscheidelijk <3
En anders is castreren een optie? Dan zou je er ook een vrouwtje bij kunnen doen

sanne9393

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:47

3 weken is inderdaad erg vroeg maar het gaat heel erg goed. Hij eet goed en groeit als kool :P
Ik ga het ook gewoon proberen, vind het namelijk beter als cavia's met zn 2en zijn dan alleen.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:49

Gaat prima hoor! Gewoon het hok even uitkuisen en samen zetten. Als je zeker wilt zijn kan je ze op neutraal terrein bij elkaar zetten, maar zo jong levert echt geen problemen op. Ik heb al jaren beren koppels. 2 jonkies bij elkaar gaat prima, en een volwassen beer met een jonkie ook. Volwassen + volwassen of meer dan 2 bij elkaar moet je niet proberen...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:52

Off-topic: ik hoopte een super schattige foto serie van 2 jonge beertjes te zien.. Van die pluis dingen met klauwen enzo :+

Ontopic: levert bij mannetjes (bijna) nooit problemen op.