scalibor of seresto of iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

scalibor of seresto of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:02

Onze honden hebben eigenlijk nooit vlooien gehad, maar wel teken. Inmiddels hebben we alleen nog 1 teefje van 17 weken. Zij heeft van de dierenarts een pipetje gehad enkele weken terug en is steeds ontwormd. Helaas had zij vorige week 1 klein teekje op een hele ongemakkelijk plaats.
Toen we onze 15jr hond gingen laten inslapen, liep er na de laatste wandeling zo eentje over haar hoofd. Zij had gelijk met pup hetzelfde pipetje gehad.

Nu las ik over de seresto en scalibor banden. Iemand ervaring mee? Ik lees echt hele wisselende berichten.

De kleine gaat wel het water in en ik wil haar wel veilig kunnen knuffelen en aanraken. We wonen op de Veluwe en lopen overal, op zand, in bos en hei, maar ook zitten we in de tuin.

Haal een teek meteen weg met een tekentang, maar vind ze wel echt vreselijk. Heb er zelf ooit 1 gehad en ben er echt vies van.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:10

Een band zou ik niet direct aanraden bij een hond die veel zwemt. Ze kunnen er wel tegen maar werken dan wel korter. Vraag bij je dierenarts eens naar de bravecto. Smakelijke pil voor vlooien en teken die drie maanden werkt. Wij horen er in de praktijk tot nu toe alleen maar positieve reacties op.

callum

Re: scalibor of seresto of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:19

De seresto.is waterbestendig. Ik heb ze vorig jaar gebruikt voor mijn honden. Zijn vlo en teekvrij gebleven. Kregen alleen wat jeuk van de banden in het begin in de nek. Ik ga dit jaar voor de bravecto. Een duurdere oplossing maar waarschijnlijk beter voor mijn hondjes

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:31

Ze zouden inderdaad waterbestendig zijn. Ze zwemt niet echt, maar rent wel door een beekje en wordt elke dag vies. Is kortharig hondje. Wilde dan wel zelfde voor mn moeders hondje met langer haar.

Vlooien hebben onze vorige honden nooit gehad, maar teken vind ik echt brrrrr. Zou het liefst zelf ook een band omdoen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:41

Feit is dat de banden gewoon niet goed zijn voor het watermilieu waarin de hond zwemt ;)

Advantix werkt goed maar ook die bravecto (al heb ik die nog niet zelf uitgeprobeerd).

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:49

Ik gebruik al jaren de Scalibor band tot tevredenheid. De honden gaan ook mee naar zuid Frankrijk en dan zijn ze daarmee ook meteen beschermd tegen zandvliegjes. Mijn (langharige)honden gaan wel veel het water in, maar zelden zo dat echt de nek in het water komt, meestal is het poedelen en drinken. Ze moeten echt diep zwemmen voordat de kop ook echt nat wordt?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:52

Hier een tevreden met de Scalibor band.
Geen idee hoe het zit met zwemmen/nat worden, onze hond houdt niet echt van een nat pak.. :D

Hond heeft geen teken of vlooien gehad sinds ze de band draagt.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:53

ik werk nu al 2 jaar met de seresto banden en wil niks anders meer loop met regelmatig in het bos en die van mij zwemt echt heel vaak maar nog nooit vlooien of teken wissel wel om de 6 maanden ipv 7 a8 maanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:57

Onze hond had nooit vlooien en teken. Totdat ze ze wel kreeg en we ze met geen pipetje en verschillende middelen gedood kregen. Totdat we de serestoband kochten. Echt een fijn ding. Ik haal hem eraf als ze gaat zwemmen of douchen. Hij gaat lang mee en werkt voor ons dus echt perfect!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:48

Ik heb vorig jaar in het zomerseizoen gepipet met advantix en echt nul teken in het hele seizoen. Ben geen fan van banden juist omdat die van mij het hele jaar door zwemt en dat spul echt heel slecht is voor het water :) Daarbij heeft ie lang haar en vind ik het lelijk, zo'n band er in :P

Ga dit jaar eerst maar eens even kijken hoe het zonder gaat, en eventueel douw ik er anders een bravecto in. Kan ie vanaf dag 1 gelijk weer zwemmen, want in hoogzomer je waterrat 2 dagen uit het water houden vanwege pipetten is ook geen succes hoor :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:57

Onze 2 honden en kat lopen allemaal met seresto band.
Zwemmen allemaal veel en wij hebben sinds ze ze om hebben geen vlo of teek meer gezien.
Dus wij zijn positief over de seresto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:01

Bravecto klinkt wel handig
Hier ook kinderen en veel zwemmen in zee, dan zijn banden en pipetten niet handig

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:05

Ook wij wonen op de Veluwe en lopen dagelijks met onze honden in het bos, zwemmen ook regelmatig.
Vorig jaar voor het eerst de scalibor besteld via agradi met korting.
Heb ze nu weer liggen voor als de eerste teken weer zijn gesignaleerd.
Vind ze ideaal, geen teek meer gevonden nadat ze zijn omgegaan het hele seizoen.
Vind het ook erg prettig dat ze breken als de hond blijft haken achter een tak.
De werkzame stof is aan de onderzijde aangebracht en kan de hond dus gewoon aaien zonder er aan te moeten denken.
Als je hond veel zwemt kan je er ook voor kiezen om de band even af te doen en daarna weer om, is er ook niets aan de hand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:09

Dat is niet waar
De werkzame stof trekt in het huidvet, dat wordt aangetast door zwemmen, vooral in zee, dus band even afdoen maakt geen verschil

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:46

Onze honden zwemmen niet in de zee, dus dat zal een verschil maken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:27

Vorig jaar hadden wij vlooien. Ik ben begonnen met pipetjes, daar kreeg mijn hond jeuk van (op de plaats waar ik het gedaan had was het ook rood). Toen over naar de serestoband, ook daar kreeg ze jeuk van en hij hielp niet genoeg tegen de vlooien. Uiteindelijk regelmatig mijn hond gewassen en het huis elke 3 a 4 weken helemaal inspuiten heeft het gedaan.

Ik ben deze week weer begonnen met het huis in te spuiten(en spullen wassen op 95 graden). En eind mei ga ik bravecto halen bij de dierenarts. Wel vraag ik haar eerst of het wel verstandig is omdat ze ook reageert op die andere spullen.

Ik hoop dat het dit jaar minder wordt, vorig jaar kwamen ze viavia toch op alle honden. De persoon die de echt plaag had heeft nu geen contact meer, dus hopenlijk hebben we er nu minder/ geen last meer van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:35

Ik weet het zo niet meer uit mn hoofd, maar bij de ene band las ik dat ie beter af kan met zwemmen of wasen. Bij de ander was het veilig om te zwemmen en ook niet schadelijk voor het water.

Ze zwemt niet echt tot nu toe, maar rent door een beekje en pakt stokken uit het water. ( ze is pas 18 weken )

We hebben echt nog nooit vlooien gehad met verschillende merken pipetjes. Maar teken wel en ik ben er echt heel vies van. Zeg maar een beetje bang zelfs :(

Morgen zijn we bij de da dus zal eens vragen wat zij vinden.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:39

Moeilijk hier ook. Wil perse geen band. Ivm blijven hangen tijdens training in ruig gebied of water.
Bravecto ook niet. Ga geen insecticiden oraal ingeven, nog niet misschien.
Denk toch maar in mei en juli een pipet Advantix.
Vind t lastig want mn driejarige toller krijgt daar bijwerkingen van...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:35

die van ons zwemt niet , maar hele goede ervaringen met scalibor, vorig jaar gedrupt en gedaan maar toch teken en bij iedere teek een flinke onderhuidse ontsteking.
nadat ik de scalibor heb omgedaan geen teek meer gezien

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:41

Hier een jachthond die overal doorheen rent/zwemt en kliert en die krijgt ieder voorjaar een scalibor band om. Pas in het najaar haal ik deze er af en ik heb al 4 jaar geen teek gezien. Ze loopt altijd in het hoge gras te struinen, dus ik ben er erg blij mee dat de scalibor zo goed werkt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:55

Even een tip, ik betaal al jaren rond de 22,95 voor een Scaliborband bij dierenspeciaalplaats/internet of da. Dit jaar zijn ze online ineens een stuk voordeliger, rond de 15,-. Ik heb ze dit jaar daar dus gekocht, bij 2 stuks scheelt dat toch zeker!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 13:16

Dank je wel. Ik kwam ergens ook al een voordeel per 2 tegen. Maar weet niet meer welke band het was.

Ik twijfel nog steeds welke. Dierenarts zegt ook dat het wisselend is waar mensen de voorkeur voor hebben. Een band geeft ook stoffen af die worden opgenomen, dus is niet slechter dan iets geven voor van binnenuit. Maar mn voorkeur is wel voor een band. Pipetjes blijf je geven. Onze kat had vlooienallergie en de da zei toen al dat je dat echt elke maand moet doen voor 100% vlovrij. ( was wel andere da )

Ik wil ook echt het milieu niet vervuilen en ben daar heel serieus mee. Maar eerlijk zijn wij wel het minst vervuilend als onze honden even het water in gaan. Het water is op veel plekken zo smerig door de mens.

Een hond die elke maand een pipetje krijgt is in principe ook al chemisch. Voor ergens achter hangen ben ik niet zo bang. Ze heeft ook een tuigje om.

Maar we nemen alles mee in de keuze.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:08

kijk eens bij agradi, in combinatie met de stickerkorting is het vaak ook leuke aanbieding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:13

superpony schreef:
Dank je wel. Ik kwam ergens ook al een voordeel per 2 tegen. Maar weet niet meer welke band het was.

Ik twijfel nog steeds welke. Dierenarts zegt ook dat het wisselend is waar mensen de voorkeur voor hebben. Een band geeft ook stoffen af die worden opgenomen, dus is niet slechter dan iets geven voor van binnenuit. Maar mn voorkeur is wel voor een band. Pipetjes blijf je geven. Onze kat had vlooienallergie en de da zei toen al dat je dat echt elke maand moet doen voor 100% vlovrij. ( was wel andere da )

Ik wil ook echt het milieu niet vervuilen en ben daar heel serieus mee. Maar eerlijk zijn wij wel het minst vervuilend als onze honden even het water in gaan. Het water is op veel plekken zo smerig door de mens.

Een hond die elke maand een pipetje krijgt is in principe ook al chemisch. Voor ergens achter hangen ben ik niet zo bang. Ze heeft ook een tuigje om.

Maar we nemen alles mee in de keuze.

Ik zou niet te lang blijven nadenken. Er wordt echt gewaarschuwd voor een tekenplaag op het moment, mijn honden hebben ze al om hoor!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:28

Ik heb zomers een scalibor band. Onze hond zwemt dan bijna dagelijks, maar beschermt evengoed erg goed