Ons oudje oppeppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Ons oudje oppeppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:01

Ons oudje… dat is onze labrador/collie mix van 14 jaar oud. Een beresterke hond die hier op de boerderij van alles naar binnen werkt en nooit ziek is. Sinds begin dit jaar begint hij een beetje te kwakkelen wat neerkomt op het verliezen van gewicht en een zwakker wordende achterhand. Ik weet natuurlijk dat het bij z'n leeftijd hoort maar m'n verstand wil er nog niet aan :o
Hij krijgt brokken en van die vieze stinkworstjes van Farmfood (pens/hart) en als wij restjes overhebben dan eet hij dat met liefde (niks scherps of sterk gekruid eten uiteraard). Ik heb nu een extra voerbeurt toegevoegd maar zijn er nog andere middeltjes om er wat kilo's bij te krijgen? Wie heeft een paar goede ideeën (hopelijk ook betaalbare ideeën). Ik heb het idee dat het verliezen van kracht in de achterhand puur in de spieren zit, niet in de gewrichten.

Kirrr

Re: Ons oudje oppeppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:07

Onze border collie heeft ook veel last van de achterhand en stijf zijn.
DA raadde ons Lyproflex aan. Een supplementje met visolie etc.
Hond heeft terug veel meer energie en is minder stijf en het is niet belachelijk duur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:10

Wat goed werkt voor soepele gewrichten is Soulmate.
Dat is een supplement waarin o.a. glucosamine zit. Het is een poeder, dus over het eten eten ze het zo op, ze vinden het lekker. Het werkt geweldig, mijn artrose-hond blijft er enorm fit door, wellicht kan het jouw hond ook net wat ondersteunen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:18

Wij hebben een hele oude herder gehad die toen hij zijn spieren ging verliezen voor de wintermaanden een injectie kreeg van de DA. Hierdoor werd zijn spieropbouw weer een stuk voller en kwam hij goed de winter door. Volgens mij spoot de DA dan anabole steroïden in. Dit hielp echt heel goed, hij werd daar weer een stuk stabieler van in zijn lopen. Misschien dat je dat eens na kunt vragen bij je DA of dat een optie voor hem is?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:22

Schapenvet helpt goed om je hond wat aan te laten komen. Ze vinden het heerlijk!
Zalmolie bonbons zijn ook heel gezond.
En wat olijfolie Door het eten heen doen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:26

Als je verder zeker weet dat hij geen wormen oid heeft, maar goed gezond is.
Wat ik gaf aan mijn 15 jarige dalmatier die ook wat schraler werd, maar goede eetlust had; schapenvet (blokjes), boterham met leverworst. Gekookte macaroni. Er zijn ook brokken die 'extra energy' geven; voor honden die veel bewegen; dat zet ook wel aan.
Verder werd haar achterhand ook zwakker; spierverlies inderdaad. Dat was nog wel het lastigste tegen te gaan; proberen dat hij de spieren wel blijft gebruiken, dus in beweging blijft (niet overdrijven uiteraard). Er zijn ook injecties voor dat de spiermassa opbouwt; bij die van ons had het nauwelijks effect, bij andere honden die ik heb gezien werkte het wel goed.
Ik zou zeker eens overleggen met een dierenarts.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:50

Goof schreef:
Dat is een supplement waarin o.a. glucosamine zit. Het is een poeder, dus over het eten eten ze het zo op, ze vinden het lekker. Het werkt geweldig, mijn artrose-hond blijft er enorm fit door, wellicht kan het jouw hond ook net wat ondersteunen.

Welke versie van Soulmate gebruik je? Ik zie dat er meerdere producten zijn?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:52

interessante dingen komen hier voorbij, alvast bedankt allemaal voor het reageren!
Schapenvet hebben we een tijdje geleden al geprobeerd, hij vond het heel lekker maar werd op een gegeven moment ziek, gegokt dat het door het schapenvet kwam en hij herstelde daarna dus die durf ik niet meer te proberen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:11

Kinke schreef:
Goof schreef:

Welke versie van Soulmate gebruik je? Ik zie dat er meerdere producten zijn?

Klopt. Ik gebruik gewoon het basissupplement voor de hond.
Die van mij is 10,5 en zit vol vergroeingen van de artrose, maar ze is topfit door dit product.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:52

als je betaalbaar wil dan glucosamine supplementen nemen voor paarden. Wel goed de dosering om rekenen ;). Zelf geef ik aan mijn hond puur magnesium poeder. Hij heeft ook artrose en magnesium zit voor 98% in het botwerk. Hij doet het er heel goed op. Glucosamine gaf vrijwel geen verbetering.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:04

Voor artrose kan je ook eens kijken voor:
Sasha's blend.
De dierenarts van Artis heeft dat uitgevonden voor olifanten en alle andere dieren. Is op natuurlijke basis.
Is nu ook in dosering voor honden.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:24

dierenfan schreef:
als je betaalbaar wil dan glucosamine supplementen nemen voor paarden. Wel goed de dosering om rekenen ;). Zelf geef ik aan mijn hond puur magnesium poeder. Hij heeft ook artrose en magnesium zit voor 98% in het botwerk. Hij doet het er heel goed op. Glucosamine gaf vrijwel geen verbetering.

Bij mijn hond gaf glucosamine geen enkele verbetering; de dierenarts gaf ook aan; het werkt of goed, of het werkt helemaal niet.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:27

Ik zat ook te denken an glucosamone/chondriotine. Ik heb dat destijds gewoon bij de kruidvat gehaald voor mensen. Ook schapenvet is een goede tip!

Edit: af en toe je hond laten zwemmen is misschien ook een idee, goed voor de spieren!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:31

Cholodin (http://www.medpets.nl/cholodin/) had wel een positief effect op haar; beter bewegen en betere conditie. Verder heb ik op het laatst nog andere tabletten gehad via de dierenarts, de naam schiet me even niet te binnen. Helaas hebben we die niet lang genoeg kunnen proberen om het effect te zien, ik zal de naam vanavond even opzoeken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:57

Laten zwemmen gaat niet, hij gaat graag in het water maar durft niet te zwemmen :)
Glucosamine heeft hij meer dan een jaar gehad, deed niets voor hem. Toen zijn we overgegaan op Farmfood en sindsdien was hij nooit meer stijf. Nu is het echt een kwestie van vermageren en het verdwijnen van z'n spieren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 17:03

Hond heeft vandaag z'n eerst portie voer met Soulmate gehad, hij was er nog niet dolenthousiast over :D
Ben heel benieuwd of het iets gaat doen voor hem.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:15

Heb de tabletten nog even opgezocht: Vitofylllin was het.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:32

Ik heb mijn jack russel als 14 jaar oude hond overgezet op rauw voer, een oud dier die mager word van brokjes, kan heel goed op rauw vlees nog leven , zit meer proteine ed in, ik kocht t bij slager in noord holland, die t thuis komt bezorgen, lotgering.nl mooi vlees en hebben veel verschillende smaken.

Was ook goedkoper dan brokken.

Mijn jack russel is 16,9 maand oud geworden, niet om zn gewicht oid, maar omdat ie behoorlijk dement was. Hij zag dr super uit kwa gewicht en bespiering.

Je kan ook nog van die hamburger achtige vlees stukken voeren, van energique.nl, in combi met brokken kan dit wel.

Maar compleet uitgebalanceerd rauw voeren is beter dan brokken, het darmstelsel van een hond doen t op brokken of op rauw, maar combi is niet gunstig