pup heeft waterdiarree, dierenarts is gebeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

pup heeft waterdiarree, dierenarts is gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:01

zoals de titel al zegt heeft mijn stafford pup waterdiarree, hij vertoont geen raar gedrag en hij drinkt en eet goed,

maar ik maak me toch wel wat zorgen, aangezien er heel wat uit gaat, en de kleur ziet er ook niet echt fijn uit, ( geel achtig),

ik heb hem nu op rijst lam en kip staat zoals de dierenarts mij heeft verteld door de telefoon ( ik wilde eerder komen maar alles was vol, dus maandag ochtend afspraak)

ik open dit topic vooral om tips te krijgen om het wat fijner te maken voor hem,

de pup is altijd netjes ingeënt, en heeft dit nooit eerder zo heftig gehad,

wat mij opvalt is dat het begonnen is nadat hij de vlooienkuur heeft gehad ( pipet)
dus ik vraag me nu af of het door de vlooienkuur komt of door iets anders,

alvast bedankt! :)

Agossie

Re: pup heeft waterdiarree, dierenarts is gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:05

Het kan inderdaad door de vlooienkuur komen. Even in de gaten houden in inderdaad op rijst en gekookte kip of zo overgaan. En natuurlijk goed opletten dat hij goed drinkt en levendig blijft.

Als je tussen twee vingers een velletje pakt en dit wat omhoog trekt, moet het bij loslaten meteen weer terug gaan. Als het even blijft staan en langzaam terugtrekt is dat een teken van uitdrogingsverschijnselen en in dat geval zou ik direct naar de DA gaan. Let ook op dat zijn tandvlees niet te wit wordt.

Sterkte hoor... Hond met diarree is echt waardeloos in meerdere opzichten...

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:07

Agossie schreef:
Het kan inderdaad door de vlooienkuur komen. Even in de gaten houden in inderdaad op rijst en gekookte kip of zo overgaan. En natuurlijk goed opletten dat hij goed drinkt en levendig blijft.

Als je tussen twee vingers een velletje pakt en dit wat omhoog trekt, moet het bij loslaten meteen weer terug gaan. Als het even blijft staan en langzaam terugtrekt is dat een teken van uitdrogingsverschijnselen en in dat geval zou ik direct naar de DA gaan. Let ook op dat zijn tandvlees niet te wit wordt.

Sterkte hoor... Hond met diarree is echt waardeloos in meerdere opzichten...

dankje wel voor de snelle reactie,

zijn huid ''veert'' super snel weer terug naar de normale vorm, en zijn tandvlees is ook mooi roze,
en tja de diarree is ook nogal moeilijk op te rapen als hij het laat lopen op staart :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:08

Heb je toevallig witvis in de koelkast/vriezer? Dat koken tot het helemaal uit elkaar valt. Het vocht met evt stukjes vis aanbieden. Geen water of ander voer. Daar kalmeert de maag van. Als hij morgen geen diaree meer heeft er een snee brood in stukken in doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:10

Hoe oud is je pup?
Meen dat je pups pas vanaf een bepaalde leeftijd spul tegen vlooien mag geven!

Goed in de gaten houden :)

Succes!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:11

kiwiwitje schreef:
Heb je toevallig witvis in de koelkast/vriezer? Dat koken tot het helemaal uit elkaar valt. Het vocht met evt stukjes vis aanbieden. Geen water of ander voer. Daar kalmeert de maag van. Als hij morgen geen diaree meer heeft er een snee brood in stukken in doen.

dankje voor de tip,
helaas ligt het niet in de diepvries, maar ik zal het morgen gaan halen bij de jumbo :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:11

Mag gewoon het simpelste goedkoopste pakje zijn dat je kan vinden hoor. Als t maar witvis is..

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:13

loez schreef:
Hoe oud is je pup?
Meen dat je pups pas vanaf een bepaalde leeftijd spul tegen vlooien mag geven!

Goed in de gaten houden :)

Succes!

hij is bijna 9 maand nu ongeveer,
en hij heeft minder gekregen dan voor geschreven, ( ik ben met vlooienkuren ongelooflijk voorzichtig)

ik hoop dat het door de vlooienkuur komt eigenlijk, want dan weet ik wat de oorzaak is, want nu is het een beetje tasten in het donker..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:15

Huh? Vis geven? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord... Bij diarree moet je juist wel water laten drinken in verband met mogelijke uitdroging.
En ook geen brood geven als hij het niet gewend is. Wat ze doet is prima. Rijst met een beetje gekookte kip of lam. Dit wordt ook door dierenartsen aangeraden.

TS, als je dat goed in de gaten houd en zoals het er nu uitzien zal het prima gaan. Kans is heel groot dat het komt door de vlooienkuur. Sommige honden reageren daar gewoon wat sterker op.

Ik gooi er een emmer water overheen, want opruimen kan echt niet. :=

Toen mij hond diarree had heb ik gewoon doorgevoerd wat ze normaal kreeg, omdat ze dit gewend is. Helemaal als ze niet ziek tonen. Ik doe het zelf ook. Gewoon dooreten. Ik denk dat het vanzelf over gaat en dat je de afspraak bij de DA maandag kan gaan afzeggen. :)

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:15

Laten testen op gardyia

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:18

Agossie schreef:
Huh? Vis geven? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord... Bij diarree moet je juist wel water laten drinken in verband met mogelijke uitdroging.
En ook geen brood geven als hij het niet gewend is. Wat ze doet is prima. Rijst met een beetje gekookte kip of lam. Dit wordt ook door dierenartsen aangeraden.

TS, als je dat goed in de gaten houd en zoals het er nu uitzien zal het prima gaan. Kans is heel groot dat het komt door de vlooienkuur. Sommige honden reageren daar gewoon wat sterker op.

Toen mij hond diarree had heb ik gewoon doorgevoerd wat ze normaal kreeg, omdat ze dit gewend is. Helemaal als ze niet ziek tonen. Ik doe het zelf ook. Gewoon dooreten. Ik denk dat het vanzelf over gaat en dat je de afspraak bij de DA maandag kan gaan afzeggen. :)

ik denk dat ik het ook bij de rijst hou,
alleen de ''windjes'' zijn echt niet uit te staan,
en tja de diarree, op pakken gaat niet ( wel geprobeerd :+ ) dus tja letterlijk zand er over en later weg scheppen :+

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:29

Ik zou ook laten testen op gardia. Is geel waterig en stinkt ook heerlijk.

Mijn pup heeft vijf weken diarree gehad (4 dierenarts bezoeken). Ontwormkuren, speciale voeding en nog wat dingen later heeft hij twee spuiten gehad (diarree remmer en iets tegen misselijkheid) en 10 dagen antibiotica. Erna was hij er volledig van af. Tevens at hij prima, dronk prima en zeer levendig dus leek er niet al te veel last van te hebben.

Hoe lang heeft hij het al?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:29

Oooh kijk, het is in elk geval niet zo dat ze 12 weken is dus :)

Rijst met kip idd en anders gewoon zoals hierboven ergens, normaal door voeren als ze niet ziek toont! :)

Beterschap voor je hond!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:30

Nooit zomaar iets geven wat ze niet gewend zijn dan maak je het vaak alleen maar erger. Beter een dag vasten en dan langzaam weer beginnen met kleinere porties van het voer wat ze gewend zijn. Zeker als ze al iets ouder zijn en verder fit zijn. En drinken is het belangrijkst. Als hij het lust kamillethee.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:32

blondies schreef:
Ik zou ook laten testen op gardia. Is geel waterig en stinkt ook heerlijk.

Mijn pup heeft vijf weken diarree gehad (4 dierenarts bezoeken). Ontwormkuren, speciale voeding en nog wat dingen later heeft hij twee spuiten gehad (diarree remmer en iets tegen misselijkheid) en 10 dagen antibiotica. Erna was hij er volledig van af. Tevens at hij prima, dronk prima en zeer levendig dus leek er niet al te veel last van te hebben.

Hoe lang heeft hij het al?

ik ga hem zeker laten testen maandag,

hij heeft het nu ongeveer 2 dagen,
ik heb het vandaag echt opgemerkt omdat het er echt uit spoot..

hij is ook zeer levendig en eet en drinkt goed,
dus ik hoop dat de dierenarts mij maandag verder kan helpen,
want ik en mijn pup zij hier niet zo heel erg over te spreken... :+

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:34

Wilawander schreef:
Nooit zomaar iets geven wat ze niet gewend zijn dan maak je het vaak alleen maar erger. Beter een dag vasten en dan langzaam weer beginnen met kleinere porties van het voer wat ze gewend zijn. Zeker als ze al iets ouder zijn en verder fit zijn. En drinken is het belangrijkst. Als hij het lust kamillethee.

werkt kamillethee, ik dacht dat dat echt alleen voor mensen was :+ ook weer iets geleerd vandaag,

hij staat op vandaag op rijst en lam, als hij zich morgen wat beter voelt ga ik weer langzaam brokken toevoegen,

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:50

Grote kans dat die maandag alweer beter is, zeker als je hem morgen alleen rijst en kip geeft, zoniet kan je maandag idd altijd even naar de dierenarts.
Het kan van de vlooienspul komen maar hij kan net zo goed een virusje of iets opgepikt hebben.. Als hij goed blijft eten en drinken zou ik me niet teveel zorgen maken..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:50

Agossie schreef:

ik heb in verschillende hondenkennels gewerkt, en als je goed leest, vooral begrijpend leest, is het de bedoeling dat je het kookvocht en de vis voert, het kookvocht is ter vervanging van gewoon water. Omdat dit de maag kalmeert. Net als bijv kip. Alleen moet kip veel langer koken tot het helemaal zelf uit elkaar valt. De meeste honden waren zo met max 1 tot anderhalve dag van de schijt af.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:09

Aidenn schreef:
Wilawander schreef:

werkt kamillethee, ik dacht dat dat echt alleen voor mensen was :+ ook weer iets geleerd vandaag,

hij staat op vandaag op rijst en lam, als hij zich morgen wat beter voelt ga ik weer langzaam brokken toevoegen,

Ja adviseren wij in de praktijk zowel bij overgeven en diarree en met succes maar niet elke hond lust het.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:04

Agossie schreef:

Tenzij dat je hond geen kip verdraagt en daar júist van aan de race gaat :+ heeft ons twee of drie buikgriepjes gekost voor we daar achter waren hoor, maar in zo'n geval is gekookte witvis een goed alternatief :) Wat betreft het water heb je natuurlijk gelijk, een hond aan de diarree moet juist drinken. Overigens, als mijn reu diarree heeft (gelukkig echt heel zelden) geef ik 'm gewoon een dagje helemaal niks. En dan in kleine porties gewoon zijn normale KVV.

TS: volgens mij doe je het prima, goed in de gaten houden of hondje genoeg drinkt, niet uitdroogt en als het na 24 uur niet verbeterd is dan zou ik alsnog de DA even bellen :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:21

Mijn hond van 2 ,Border Collie heeft precies dezelfde symptonen. Vrijdag al beetje ziekig, vandaag aan de diarre en ik laat hem morgen vasten en uiteraard met rust laten. Maandag nog niet over ga ik ook naar DA.
Hij drinkt wel. Niet overdreven veel maar dat heeft ie nooit gedaan. Is speels, wil met de bal spelen en trekspelletjes doen maar hij wil niks eten. Écht niks.
Zoals ik al zei kijk ik het nog ff aan en anders ga ik er maandag mee naar de DA

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:22

De hond van TS is niet ziek, JesdaJinn... Hij heeft alleen diarree, maar is verder actief, wil eten en toont verder geen ziektebeelden.

Ik zag de foto's van Jinn al voorbij komen. Ik hoop dat hij snel opknapt.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 06:53

dankje wel iedereen voor de berichten,
pup is net wakker en ik wacht nu op zijn '' drol'' zodat ik kan kijken of er enige opklaring is,
ik hou jullie op de hoogte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:59

Beschuitje kan ook wel eens helpen.
Daar heb ik altijd goede baat bij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:15

Die van mij is weer beter te pas! Gelukkig wel. Hoe is het met die van TS?