Pup en schikdraad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lovemyponys5

Pup en schikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 19:49

Hallo,
Ik heb sinds kort een pup van 8 weken.
Ik heb hem zo jong omdat hij opgeleid word tot politie hond ik hoef hier geen commentaar op. Ik vind het zelf namelijk ook wat jong, maar dat terzijde. De pup een Mechelaar gaat van dag 1 dat ik hem heb al mee naar de paarden. Ik houd hem nog aan de riem vanwege het stroomdraad. Ik ben bang dat hij perongeluk een schok krijgt. Nu is mijn vraag vanaf hoe oud kan hij zo'n schok verdragen? Een half jaar oud of een jaar ofs. Hij heeft namelijk een pittig karakter omdat hij als sporthonden is gefokt in de wei kan hij egt zijn ei kwijt, daarom zou het voor hem fijn zijn als hij los kan. Dus wie weet hoe oud hij moet zijn?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:55

8 Weken is een heel normale leeftijd voor een pup hoor, niets mis mee. Bij katten ligt het anders, die kunnen beter tot 12 weken bij de moeder blijven.
Schrikdraad kan geen kwaad, zit geen minimumleeftijd aan. Maar.. fijn is anders natuurlijk en het kan je hond, zeker in die gevoelige fase, wel 'tekenen' (angstig worden bijvoorbeeld, dit gebeurt voornamelijk op de leeftijd van 3 tot 6 maanden).

muzzy17

Re: Pup en schikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:57

Die van mij gaat ook al vanaf jongs af aan mee en hij loopt onder de draden alsof hij er niks van voelt. Het zal niet lekker zijn maar denk niet dat ze dood neer zullen vallen. 8 weken Is inderdaad normaal voor pups om het nest te verlaten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:59

Tja het verschilt heel erg per hond. Onze hond heeft vrij jong een keer een tik gekregen en heeft bedacht dat ze er dan maar overheen moet springen. Niet alle honden zijn zo "slim" gelukkig haha.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 22:01

Haha oké gauw bang is hij zeker nie hij gaat overal keihard tegen in.
Maar dat van 8weken daar heb ik bij mij in de buurt veel commentaar op gehad vandaar

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:07

Ligt er ook aan waar je bent...
Hond van een vriend het als jonge hond eens de draad aangeraakt en uit schrik het op een lopen gezet. Twee dagen later hebben ze hem weer gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:07

Wij hebben onze mechel met 7 weken opgehaald.

Maar ze leren vanzelf hoor van die stroomdraad. Die van ons heeft ook al zeer vroeg kennis gemaakt met stroomdaad.

Ga je knvp trainen?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:12

al mijn honden gaan gewoon mee naar de wei vanaf pup de een is wat hardleerser dan de andere... mijn ene hond heeft als pup zijnde al vrij jong kennis gemaakt met stroomdraad... eerste keer staart tussen dr benen joenkere en 3 rondjes rennen daarna werd de reactie steeds minder mevrouw rent er nu snel tussendoor staart ingetrokken en gewoon net doen alsof je gek bent... weet zeker dat ze zo nu en dan stroom krijgt maar daar trekt mevrouw zich toch lekker niks van aan schijnt zelfs best een leuk spelletje te zijn ofzo 8)7

Mijn andere hondje daartegen die blijft echt wel op afstand die moet je echt meenemen anders komt madame echt niet in de buurt... stroom nee dat doen zeer :j

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 08:52

Oké dan kan ik hem gelukkig gewoon laten lopen. Hij is nu 9weken oud