Sinds twee weken heb ik er een tweede herplaatser bij, een poes, ongeveer zelfde leeftijd, ook katten en honden gewend bij de vorige eigenaar. Lief, maar wel pittig ding.
Ik doe alles volgens 'de regels'. Rustig laten wennen, apart als ik weg ben, samen als ik thuis ben. We zijn nu dus twee weken verder en het gaat redelijk. Ze lopen langs elkaar heen, neuzen af en toe, af en toe een kopje, maar er wordt ook zeker af en toe gemept en ik merk dat ze beiden erg op hun hoede zijn.... Met de hond gaat het overigens geweldig. Merk aan de kat die ik al had, dat hij niet echt zichzelf durft te zijn. En als hij dan een keer lekker aan het spelen is, wordt de nieuwe kat daar een beetje pissig door en deelt een mep uit. Hij is zelf overigens ook geen engeltje, want hij deelt ook af en toe een mep uit als iets hem niet zint (maar hij is wel makkelijker dan de nieuwe poes).
Ik heb op zich goede hoop dat dit goed komt, aangezien ze elkaar na 2 weken al 'gedogen', maar ik heb echt geen idee hoe lang het duurt voor het zodanig goed gaat dat ik ze met een gerust hart samen thuis kan laten en ze beide weer lekker in hun vel zitten en weten wat ze aan elkaar hebben
Dus ben benieuwd hoe het bij anderen gegaan is!
Dat heeft ook zeker meegespeeld.

) beide hebben een verleden waarvan lang niet altijd alles bij jou bekend hoeft te zijn.