Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja_vR schreef:Naja... de titel is al vrij duidelijk geloof ik, maar even wat meer informatie en het waarom van dit topic.
Sowieso speelt mee dat ik het ergens gewoon ontzettend bizar vind , daarnaast heb ik zelf nooit direct met iets als dit te maken gehad.
Kennis laat haar honden uit, twee kleine honden type gezelschapshond. Als ze bijna thuis is komt er een hond de straat in... net voordat ze veilig en wel thuis is grijpt de loslopende hond 1 van haar honden, bijt deze dood en neemt het lijkje/prooi mee naar huis.
De hond die aanviel woont een paar 100 meter verderop en is een erfhond, komt ook verder eigenlijk niet de pad af(hek om het terrein heen) maar helaas nu dus even wel.
Ik ben wel benieuwd of mensen verder ervaring hebben met dit soort situaties. Gedachtes over beweegredenen van de hond etc.
Mensen in kwestie hebben trouwens wel politie ingelicht , maar deze kunnen vrij weinig daar dit de eerste klacht is .
er zijn wel andere incidenten voor en na dit incident maar deze zijn nooit gemeld (oudere mensen... iets met geen gezeur willen en/of van dezelfde kerk zijn)
Wilawander schreef:Waar was dan de eigenaar van de beide hondjes? Die had ze toch vast aan de lijn? Hoe kan de hond dan het hondje meenemen?
Dit soort verhalen mis ik altijd de andere kant van het verhaal wat deden de kleine hondjes?
Maar de grote hond hoort ook niet los te lopen uiteraard.
Wilawander schreef:Waar was dan de eigenaar van de beide hondjes? Die had ze toch vast aan de lijn? Hoe kan de hond dan het hondje meenemen?
Dit soort verhalen mis ik altijd de andere kant van het verhaal wat deden de kleine hondjes?
Amaris schreef:Wilawander schreef:Waar was dan de eigenaar van de beide hondjes? Die had ze toch vast aan de lijn? Hoe kan de hond dan het hondje meenemen?
Er staat "laat hondjes uit", er staat nergens "laat hondjes uit aan de lijn".
En boeien wat die hondjes gedaan hebben. Als die hond op hun afkomt, doelbewust een hondje dood bijt en meeneemt. Wat kan een klein hondje gedaan hebben dat zoiets zou verantwoorden?
Sannens schreef:Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind. Toen mijn broertje een knauw kreeg in zijn been (hij deed niks, ging juist aan de kant zodat de hond er langs kon) kwam de politie toch echt verhaal halen bij die man en die hond moest verplicht op cursus. Bij het volgende incident zou hij afgemaakt worden.
Sannens schreef:Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind.
Sannens schreef:Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind. Toen mijn broertje een knauw kreeg in zijn been (hij deed niks, ging juist aan de kant zodat de hond er langs kon) kwam de politie toch echt verhaal halen bij die man en die hond moest verplicht op cursus. Bij het volgende incident zou hij afgemaakt worden.
Ceetje_bokt schreef:Sannens schreef:Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind.
Wat een onzinnige opmerking!
Vreselijke situatie met het kleine hondje dat doodgebeten is, maar het lijkt mij bijzonder gedrag dat de grote hond het kleintje heeft meegenomen. Geen idee waarom hij (of zij) dat gedaan heeft.
love_western schreef:Omdat je niet weet wat die kleine hondjes hebben gedaan.
Hier in de straat loopt ook zo'n poedersuiker rond die alle grote honden uitdaagt. Aggresief blaffen en grommen.
Vroeg of laat gaat het een keer mis. En zal die gegrepen worden.
Je praat haast alsof je het hem toe wenst.Sonja_vR schreef:Love western, klopt, aar nog.. ik blijf het ergens heel bizar vinden.. niet zozeer het bijtincident, maar vooral het lijkje mee naar huis nemen... (het hele bijtgebeuren is idd al heftig zat natuurlijk, zeker met een dergelijke afloop)
Komt heel primitief /instincgedreven over, polrooi meeslepen
Laat ze gelukkig wel in leven. En staan het uiteraard ook niet toe. Ayasha schreef:love_western schreef:Omdat je niet weet wat die kleine hondjes hebben gedaan.
Hier in de straat loopt ook zo'n poedersuiker rond die alle grote honden uitdaagt. Aggresief blaffen en grommen.
Vroeg of laat gaat het een keer mis. En zal die gegrepen worden.
Wat een nare manier van denken. Alsof een hond het verdient om dood gebeten te worden door een andere hond enkel omdat de eigenaren niet de moeite genomen hebben dat dier correct op te voeden en te voorzien in de mogelijkheden om sociale (honden)vaaridgheden te leren.Je praat haast alsof je het hem toe wenst.
Een hond die een andere hond dood bijt is imo gewoon fout. Die moet aangepakt worden. Een correctie oké maar dat is niet doodbijten. En ook een herder kan doseren. Anders zouden ze standaard hun pups doodbijten.
Ik zou niet meer voor mezelf kunnen in staan als het mijn hond was...
Edit; quote verkl**t. Effe aangepast.
Ayasha schreef:Wat een nare manier van denken. Alsof een hond het verdient om dood gebeten te worden door een andere hond enkel omdat de eigenaren niet de moeite genomen hebben dat dier correct op te voeden en te voorzien in de mogelijkheden om sociale (honden)vaaridgheden te leren.Je praat haast alsof je het hem toe wenst.
Een hond die een andere hond dood bijt is imo gewoon fout. Die moet aangepakt worden. Een correctie oké maar dat is niet doodbijten. En ook een herder kan doseren. Anders zouden ze standaard hun pups doodbijten.
Ik zou niet meer voor mezelf kunnen in staan als het mijn hond was...
Edit; quote verkl**t. Effe aangepast.
Hebben zelfs het hek verhoogd. Zodat we zeker weten dat de mechel er niet over heen kan. Als ze weer eens bij ons op de oprit staan te keffen.