hond bijt kleinere hond dood en neemt lijkje mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

hond bijt kleinere hond dood en neemt lijkje mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 14:33

Naja... de titel is al vrij duidelijk geloof ik, maar even wat meer informatie en het waarom van dit topic.
Sowieso speelt mee dat ik het ergens gewoon ontzettend bizar vind , daarnaast heb ik zelf nooit direct met iets als dit te maken gehad.

Kennis laat haar honden uit, twee kleine honden type gezelschapshond. Als ze bijna thuis is komt er een hond de straat in... net voordat ze veilig en wel thuis is grijpt de loslopende hond 1 van haar honden, bijt deze dood en neemt het lijkje/prooi mee naar huis.

De hond die aanviel woont een paar 100 meter verderop en is een erfhond, komt ook verder eigenlijk niet de pad af(hek om het terrein heen) maar helaas nu dus even wel.
Ik ben wel benieuwd of mensen verder ervaring hebben met dit soort situaties. Gedachtes over beweegredenen van de hond etc.

Mensen in kwestie hebben trouwens wel politie ingelicht , maar deze kunnen vrij weinig daar dit de eerste klacht is .
er zijn wel andere incidenten voor en na dit incident maar deze zijn nooit gemeld (oudere mensen... iets met geen gezeur willen en/of van dezelfde kerk zijn)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:41

Waar was dan de eigenaar van de beide hondjes? Die had ze toch vast aan de lijn? Hoe kan de hond dan het hondje meenemen?

Dit soort verhalen mis ik altijd de andere kant van het verhaal wat deden de kleine hondjes?

Maar de grote hond hoort ook niet los te lopen uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 17-04-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:42

Jeetje... wat heeft de kennis toen gedaan? Wat een verschrikkelijke situatie. Bah.

Ik heb het wel gezien op de club. Een Duitse herder was ontsnapt uit zijn kennel op het terrein die dus niet goed afgesloten was. Hij kwam dus ineens bij de mensen en er zat een pup. Precies gebeurd Zoals jij omschrijft..
De eigenaar van de pup heeft in een reflex de hond een keiharde schop verkocht waardoor de hond later is afgemaakt.
Onderling is afgesproken dat de man van de volwassen hond alle kosten zou vergoeden en zorgen voor nieuwe pup.
Maar goed dit ligt natuurlijk heel anders in deze sport.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:44

Nou Ja........

Als het mijn hondje was ging ik in ieder geval verhaal halen.....én mijn overleden hondje terug proberen te krijgen.( of wat daar helaas nog van over is )

Kerk/ oudere mensen, boeiend.
Ook die/of juist die horen gewoon ook hun verantwoording te nemen.
Hun hond komt tenslotte van het erf af om á passant even een ander hondje dood te bijten????

Dit kan gewoon een ongelukkig toeval zijn wat helemaal verkeerd heeft uitgepakt, maar er zo mee weg komen zou wat mij betreft uitgesloten zijn.

Heel raar dat de politie zo reageert.
Eerste keer of niet, het gaat hier wel om iets serieus als je hondje verliezen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:45

Sonja_vR schreef:
Naja... de titel is al vrij duidelijk geloof ik, maar even wat meer informatie en het waarom van dit topic.
Sowieso speelt mee dat ik het ergens gewoon ontzettend bizar vind , daarnaast heb ik zelf nooit direct met iets als dit te maken gehad.

Kennis laat haar honden uit, twee kleine honden type gezelschapshond. Als ze bijna thuis is komt er een hond de straat in... net voordat ze veilig en wel thuis is grijpt de loslopende hond 1 van haar honden, bijt deze dood en neemt het lijkje/prooi mee naar huis.

De hond die aanviel woont een paar 100 meter verderop en is een erfhond, komt ook verder eigenlijk niet de pad af(hek om het terrein heen) maar helaas nu dus even wel.
Ik ben wel benieuwd of mensen verder ervaring hebben met dit soort situaties. Gedachtes over beweegredenen van de hond etc.

Mensen in kwestie hebben trouwens wel politie ingelicht , maar deze kunnen vrij weinig daar dit de eerste klacht is .
er zijn wel andere incidenten voor en na dit incident maar deze zijn nooit gemeld (oudere mensen... iets met geen gezeur willen en/of van dezelfde kerk zijn)

En wat zeggen de eigenaren van deze hond?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:47

Wilawander schreef:
Waar was dan de eigenaar van de beide hondjes? Die had ze toch vast aan de lijn? Hoe kan de hond dan het hondje meenemen?

Dit soort verhalen mis ik altijd de andere kant van het verhaal wat deden de kleine hondjes?

Dit was ook het eerste wat in mij op kwam!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:47

Bah wat een nare situatie! Ik had inderdaad sowieso melding gemaakt als het mijn hondje was die aangevallen zou zijn, al helemaal al deze het niet overleefd!

Heeft de eigenaar van de hond nog actie ondernomen?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:50

Ik denk niet dat zo'n emotionele schade op ook maar enige manier te vergoeden is.. Vreselijk :n Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden. Denk wel dat de grote hond de kleine echt als een prooi zag, gezien hij hem meenam?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:51

Wilawander schreef:

Er staat "laat hondjes uit", er staat nergens "laat hondjes uit aan de lijn".

En boeien wat die hondjes gedaan hebben. Als die hond op hun afkomt, doelbewust een hondje dood bijt en meeneemt. Wat kan een klein hondje gedaan hebben dat zoiets zou verantwoorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:55

Amaris schreef:
Wilawander schreef:

Er staat "laat hondjes uit", er staat nergens "laat hondjes uit aan de lijn".

En boeien wat die hondjes gedaan hebben. Als die hond op hun afkomt, doelbewust een hondje dood bijt en meeneemt. Wat kan een klein hondje gedaan hebben dat zoiets zou verantwoorden?

Omdat je niet weet wat die kleine hondjes hebben gedaan.

Hier in de straat loopt ook zo'n poedersuiker rond die alle grote honden uitdaagt. Aggresief blaffen en grommen.

Vroeg of laat gaat het een keer mis. En zal die gegrepen worden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:56

Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind. Toen mijn broertje een knauw kreeg in zijn been (hij deed niks, ging juist aan de kant zodat de hond er langs kon) kwam de politie toch echt verhaal halen bij die man en die hond moest verplicht op cursus. Bij het volgende incident zou hij afgemaakt worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 14:58

Wilawander,vooropgesteld, ik was er niet bij, maar ken de kleine honden in kwestie wel en weet ook hie deze reageren op andere (grote) honden.
zo ook op onze hond (rottweiler) die ook wel vervelend wil reageren op dergelijk gedrag, maar niet half zo heftig als dit.

het ene hondje blafte , het hondje wat dood is gebeten niet, beide onzekere lichaamshouding.
In de paniek van het hele gebeuren is het slachtoffer losgeraakt van de geleider. Geleider had het ook iets of wat druk op dat moment om hond nummer twee bij de grotere hond weg te houden en het slachtoffer terug/los zien te krijgen van de grote hond.
Ik geloof dat het laatst stukje de pad op lopen etc ook enigszins gehaast ging omdat de grote hond direct zeer dreigend op de persoon met hondjes af kwam , dus vluchtende persoon met hondjes. Waarbij er door het weg proberen te komen noet direct verdere interactie is geweest. Hond kwam direct op de persoon met honden af, greep en klaar.

Andere incidenten betreffen passerende mensen met aangelijnde hond waarbij de erfhond weet te ontsnappen en er direct opklapt
Ik weet dat er vaker schade is geweest, de hond van kennis is de eerste die het niet gehaald heeft(was in een paar seconden afgelopen)

Voor zover ik weet is het hek om het erf naderhand weer nagelopen evt gerepareerd etc.

Betreft hier ook een herder (geloof kruising mechelaar/duitser) en aan het gedrag wat ik bij de hond zag als ik ook die weg nam tijdens het uitlaten toen ik nog in dat dorp woonde zit er best wat frustratie in het dier (erfhond, geen wandelingen of bezigheden dan waakhond zijn)

Ik beweer ook niet dat er geen aanleiding was voor vervelend gedrag, maar vond het voorval vrij pittig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:59

Sannens schreef:
Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind. Toen mijn broertje een knauw kreeg in zijn been (hij deed niks, ging juist aan de kant zodat de hond er langs kon) kwam de politie toch echt verhaal halen bij die man en die hond moest verplicht op cursus. Bij het volgende incident zou hij afgemaakt worden.

Als een hond hondsaggresief is. Betekent niet gelijk dat hij ook mens aggresief is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:01

Een hond die een hond bijt... bijt een hond.
Ik zie daar geen enkel gevaar in jegens mensen. Hoop ook dat we die discussie hier even buiten kunnen houden.

Ook kunnen honden idd dergelijk gedrag laten zien waardoor het totaal niet vreemd is dat er een keer gebeten word door een ander.

Edit, ik ken verschillende voorbeelden van honden die eens gebeten zijn puur door provocatie en kalotegedrag van henzelf.
Die van ons heeft ook 1 keer een andere hond gebeten, maar goed... wat wil je als je flink gefixeerd word waarbij de geleider totaal niet ingreep.(en niet voor het eerst) Maar dat staat idd compleet los van mensagressie... was niet eens hond agressie maar een specifieke situatie.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 17-04-15 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:03

Sannens schreef:
Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind.

Wat een onzinnige opmerking!

Vreselijke situatie met het kleine hondje dat doodgebeten is, maar het lijkt mij bijzonder gedrag dat de grote hond het kleintje heeft meegenomen. Geen idee waarom hij (of zij) dat gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:04

Dier zal zich inderdaad wel vervelen. Maar een herder hoeft maar weinig te doen om al veel schade te kunnen aanrichten. Ze hebben een behoorlijke bijtkracht.

oneside

Sannens schreef:

Beetje kort door de bocht? Dieren handelen vanuit instinct.
Ik vraag me ook af wat er daarna is gebeurd, helemaal aangezien de hond het diertje blijkbaar heeft meegenomen. Heeft de eigenaar nog verhaal gehaald? De politie?

Wel ontzettend naar zeg. Kan me voorstellen dat je ontzettend schrikt en verdrietig bent als dat zo plots gebeurt.

Anoniem

Ceetje_bokt schreef:
Sannens schreef:
Zodra een hond bijt is hij fout. Of hij nou een grote of kleine hond is. De volgende keer pak het een kind.

Wat een onzinnige opmerking!

Vreselijke situatie met het kleine hondje dat doodgebeten is, maar het lijkt mij bijzonder gedrag dat de grote hond het kleintje heeft meegenomen. Geen idee waarom hij (of zij) dat gedaan heeft.

Buitdrift.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 15:06

Love western, klopt, aar nog.. ik blijf het ergens heel bizar vinden.. niet zozeer het bijtincident, maar vooral het lijkje mee naar huis nemen... (het hele bijtgebeuren is idd al heftig zat natuurlijk, zeker met een dergelijke afloop)
Komt heel primitief /instincgedreven over, polrooi meeslepen

Edit Oneside, er zijn wat kosten vergoed en politie is idd ingelicht.
Geen gevolg vanuit politie, was eerste melding.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:08

love_western schreef:

Hier in de straat loopt ook zo'n poedersuiker rond die alle grote honden uitdaagt. Aggresief blaffen en grommen.

Wat een nare manier van denken. Alsof een hond het verdient om dood gebeten te worden door een andere hond enkel omdat de eigenaren niet de moeite genomen hebben dat dier correct op te voeden en te voorzien in de mogelijkheden om sociale (honden)vaaridgheden te leren. :n Je praat haast alsof je het hem toe wenst.

Een hond die een andere hond dood bijt is imo gewoon fout. Die moet aangepakt worden. Een correctie oké maar dat is niet doodbijten. En ook een herder kan doseren. Anders zouden ze standaard hun pups doodbijten.

Ik zou niet meer voor mezelf kunnen in staan als het mijn hond was...

Edit; quote verkl**t. Effe aangepast.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-04-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:08

Sonja_vR schreef:
Love western, klopt, aar nog.. ik blijf het ergens heel bizar vinden.. niet zozeer het bijtincident, maar vooral het lijkje mee naar huis nemen... (het hele bijtgebeuren is idd al heftig zat natuurlijk, zeker met een dergelijke afloop)
Komt heel primitief /instincgedreven over, polrooi meeslepen

Mijn mechel neemt ook vanalles mee naar huis. Ballen, flessen, takken. Alles wat hij maar tegenkomt.

Laatst kwam hij met de kat van de buren binnen gezet :+ Laat ze gelukkig wel in leven. En staan het uiteraard ook niet toe.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:10

Mag ik vragen of de eigenaar of politie nog bij de eigenaar van deze hond is langsgeweest?

Sorry zie je antwoord al! :o

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:11

Misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoel niet dat elke hond die een andere hond bijt ook mensen gaat bijten. Maar naar mijn idee vergroot het de kans daarop wel sterk.
Het bijten en helemaal het gedrag dat deze hond getoond heeft moet naar alle kanten verder voorkomen worden. Zodat er geen herhaling meer optreedt.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:11

Ayasha schreef:
love_western schreef:

Wat een nare manier van denken. Alsof een hond het verdient om dood gebeten te worden door een andere hond enkel omdat de eigenaren niet de moeite genomen hebben dat dier correct op te voeden en te voorzien in de mogelijkheden om sociale (honden)vaaridgheden te leren. :n Je praat haast alsof je het hem toe wenst.

Een hond die een andere hond dood bijt is imo gewoon fout. Die moet aangepakt worden. Een correctie oké maar dat is niet doodbijten. En ook een herder kan doseren. Anders zouden ze standaard hun pups doodbijten.

Ik sluit me hierbij aan, honden corrigeren elkaar nou eenmaal en dat moet af en toe ook gewoon. Maar dit kunnen ze zeker doseren en corigeren absoluut geen doodbijten inderdaad.

Ts, waar ik wel heel benieuwd naar ben is wat de eigenaren van de hond gedaan hebben. Hebben zij de eigenaresse van het kleine hondje gesproken en verontschuldigd of vergoeding oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:12

Ayasha schreef:

Nouja, we hebben er genoeg aan gedaan. Meerdere keren gewaarschuwd. Wijkagent ingeschakeld. Maar beesten blijven loslopen. Als het mij zo weinig had geïnteresseerd. Dan hadden we er ook niet zoveel moeite in gestoken :+ Hebben zelfs het hek verhoogd. Zodat we zeker weten dat de mechel er niet over heen kan. Als ze weer eens bij ons op de oprit staan te keffen.