konijn inenten welke inetning gebruiken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

konijn inenten welke inetning gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:13

Hallo

De zomer is weer in aantocht en mijn rammelaar is nu anderhalf jaar dus denk ik dat het verstandig is om hem te laten inenten het is echt mijn allerliefste nijntje en ik zou het niet over mijn hart kunnen verdragen als er iets met hem zou gebeuren daarom wil ik dat er niet zomaar een vaccine word ingespoten want ik heb een paar verhalen op internet gelezen dat je konijn er zelfs aan dood kan gaan daarom zou ik graag willen weten welk vaccine er bij jullie konijn is gebruik en wat de bijwerkingen waren.
Alvast heel erg bedankt <3 :)

love_animals

Re: konijn inenten welke inetning gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:15

Er is trouwens een nieuw vaccine dat maar 1 keer in het jaar moet dan 3 keer het heet Nobivac Myxo-RHD ® (vanaf januari 2012, in België en Nederland):
Iemand ervaring met dit product ?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:16

bel de dierenarts :)
deze weken zijn er overal speciale konijnenentingsdagen, waarop het goedkoper is om dieren te laten enten. Ook kunnen die precies vertellen wat ze doen.
Mijn konijn heeft er trouwens nog nooit iets van gehad (ja behalve dat hij heel beledigd was eergisteren en de rest van de avond chagrijnig :+ )

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:18

Waarom ga je gewoon niet naar de DA? Ja een konijn kan doodgaan van een enting, een hond, paard of kat ook. Als jou konijn gewoon fit is dan is die kans nihil, je konijn is dan gewoon sterk genoeg om antistoffen aan te maken tegen die ingespoten ziekteverwekker.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:20

Gewoon de dierenarts bellen. Er is maar een soort enting namelijk, die 1 keer per jaar moet worden gegeven, Beschermt tegen myxomatose en VHS/RHD

Ik heb hier afgelopen maand mijn konijnen mee laten enten, en ja.. Ze zijn nu dus een beschermd.

Je konijn kan een kleine entreactie krijgen in de vorm van een bultje waar de prik gegeven is, that's it.

Hier een lijst met konijnkundige dierenartsen. Konijnkundige dierenartsen hebben veel verstand van konijnen, wat nogal een vak apart is, en de dierenartsen van deze lijst kunnen dus goed zien of je konijn ook gezond is. Een dier moet namelijk gezond zijn voordat ze de enting mogen krijgen, dus zo ook een konijn.
Een vaccinatiecampagne kan, al is dat vaak alleen voordeliger als je meerdere konijnen hebt. Zo duur is het zonder die campagne ook weer niet.

http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/1 ... renartsen/

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:21

Volgens mij moet dit bij beestenboel... :)

@ts: als je konijn overlijd door de inenting voel jij je ongetwijfeld heel schuldig.
Maar als je konijn overlijd door een ziekte die je had kunnen voorkomen door in te enten: hoe voel je je dan? Denk hier maar eens overna. ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:21

SV > BB

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:22

Er overlijden niet zoveel konijnen na een enting hoor.. De dierenarts bekijkt namelijk goed of jouw konijn gezond is voordat deze de enting krijgt.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:13

Nijn vorige week laten enten voor het eerst (enting voor 1 jaar) tegen myxomatose en VHS/RHD geen bijwerkingen gehad oid. Gewoon laten enten de kans dat hij ziek word van de ziektes is vele malen groter dan de kans dat hij overlijd aan de inenting!

Overigens raad ik je aan om bij verschillende dierenartsen te informeren over hun prijzen scheelde namelijk nogal wat tussen de 1ste en de laatste die ik belde :j

(Inentings dagen doen veel klinieken niet meer vanwege nieuw vaccinatie deze potjes gebruiken ze per dier en doen ze niet meerdere mee)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:44

Voor 1 konijn is het ook niet zo duur gelukkig.