Zwerfdieren in Griekenland...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnimalFriend

Zwerfdieren in Griekenland...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:42

Hallo mede-bokkers :)
Ik ga binnenkort naar Griekenland en ik weet van de voorgaande keren dat er heel erg veel zwerfhonden en katten waren, ik vond het altijd heel erg om ze daar zo te zien en niks te doen... :(
Maar wat zou ik kunnen doen? Een asiel oprichten heeft geen zin, eten geven heeft ook vrij weinig zin en náár een asiel brengen, ik weet niet of ze die hebben in het plaatsje waar ik naar toega...
Maar is er iets wat ik wel zou kunnen doen?
Ik hoop dat het hier goed staat :)
Laatst bijgewerkt door AnimalFriend op 16-04-15 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ufurio4e

Re: Zwerfdieren in Griekenland...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:45

Er zijn daar wel degelijk asielen.

Google van te voren even wat goede asielen zijn. Er zijn namelijk ook asielen waarin de honden op een nare manier worden behandeld en aan hun lot worden over gelaten.
De juiste asielen zou je heen kunnen gaan met een donatie.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:48

Ufurio4e schreef:
Er zijn daar wel degelijk asielen.

Google van te voren even wat goede asielen zijn. Er zijn namelijk ook asielen waarin de honden op een nare manier worden behandeld en aan hun lot worden over gelaten.
De juiste asielen zou je heen kunnen gaan met een donatie.

Bedankt voor je reactie :)
Ik geloof echt wel dat er asielen in Griekenland zijn maar ik denk niet in het plaatsje waar ik naartoe ga, maar ik ga zo nog even googelen! Sorry, is mijn fout, zal ik nog even aanpassen in de op :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:48

Ga je op vakantie? Ik zou niet echt iets weten wat je kan doen voor die dieren daar. Ik weet wel dat er een asiel zit die dieren naar Nederland brengt. Hiervoor zoeken ze mensen die de hond wil meenemen op de terugreis. Misschien dat je ook zoiets kan overwegen? Dit is hun facebook. Misschien heb je er wat aan en misschien kunnen zij je ook wel verder helpen?

https://www.facebook.com/dierenopvanglaconias?fref=ts

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:08

De hondenopvang hier is al heel blij als er toeristen voorbij komen met hun huurauto vol zakken voer. Ter plaatse gekocht uiteraard. Of een paar pakken ontwormingstabletten, vlooien druppels of een stapel dekens/handdoeken.
Vaak zijn dergelijke instanties zo noodlijdend dat ze blij zijn met alles wat hun geld scheelt. :)

Fijn dat je wilt helpen! +:)+

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 07:13

Palmera schreef:
De hondenopvang hier is al heel blij als er toeristen voorbij komen met hun huurauto vol zakken voer. Ter plaatse gekocht uiteraard. Of een paar pakken ontwormingstabletten, vlooien druppels of een stapel dekens/handdoeken.
Vaak zijn dergelijke instanties zo noodlijdend dat ze blij zijn met alles wat hun geld scheelt. :)

Fijn dat je wilt helpen! +:)+

Oke! Goed om te weten! Dat zullen we vast een keer langs brengen :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:16

Ik ken verschillende plekken in Griekenland waar ze goed werk voor zwerfdieren doen. Waar ga je naartoe?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:19

Welk deel ga je heen?
Het voeren van de dieren heeft gelukkig wel nut. Iedereen voert daar de dieren, zodat ze genoeg spek hebben voor de winter. Zodra er weer geld is, dan worden er dieren van de straat geplukt om te sterilliseren en castreren en krijgen dan een halsband om...de shelters zitten bom en bomvol helaas, dus sommige moeten ze laten lopen..
Als je pups en moeders ziet, ook voeren en bellen met stichtingen die rond jouw vakantieadres zitten.
Zo is stichting DWARF een hele fijne, zij kunnen je doorverwijsen naar diverse contactpersonen ter plaatse (die zijn op Kreta, deel Heraklion/chersonissos) en Malia Strays kun je voor het deel Malia vragen..Goed de locatie doorgeven en dan zullen de pups opgehaald worden met de moeder en de moeder wordt dan geholpen en word voor 'het hele gezinnetje' nieuwe adresjes gezocht.
Zo doen wij het altijd en dan zijn ze echt enorm blij..geven we ze wat geld om de dieren te kunnen helpen en ontworm en ontvlooimiddelen met zakken voer..