Ik zou graag wat meningen en advies van jullie willen om het volgende;
Mijn ouders hebben begin januari een rottweiler overgenomen van een kennis, deze hond (reu) is ong. 1 1/2 jaar.
Kennis had geen tijd relatie over en werkte veel.
Hond is een schat van een beest kan goed met honden en kinderen. Nu begonnen mijn ouders al te merken dat de hond toch niet zo goed opgevoed was. Trok enorm aan de riem, luisterde niet snel en gaat door in enthousiasme. Nou hebben mijn ouders al ervaring met het ras en tevens wat andere moeilijke rassen, dus het is niet zo dat ze er onervaren in gingen. Wat ik merkte is dat als mijn vader zijn stem verhief de hond absoluut niet onder de indruk was, wat wij echt niet gewend zijn.
Ik heb 2 kleine kinderen, waar de hond helemaal gek op is. Zodra wij langs komen wordt voornamelijk de jongste enorm begroet door hem.
Nu het volgende,
Van de week liet mijn moeder hem uit, in een park was hij wat aan het spelen met, voor de hond bekende, 2 kleine hondjes en een Franse bulldog. De hond gaat in een keer boven de Franse bulldog staan en grijpt hem en begint echt te schudden. Hond wilde echt niet loslaten, maar door hulp van buurman gelukt. Franse bulldog heeft er gelukkig niks aan overgehouden. Naar blijkt heeft hij het tuigje van de bulldog vast gehad en is daaraan gaan schudden gelukkig.
Nu denken mijn ouders dat hij is gaan schudden vanwege het tuigje...
Hoe lief ik hem ook vind voor ons, ik vertrouw hem niet meer.
Zo en zo is het een wereld van verschil met de vorige hond van mijn ouders, maar deze hond laat zich gewoon níet snel domineren.
Ik vind dit onberekenbaar gedrag en ben bang dat hij mijn spelende kinderen misschien ooit een keer als prooi ziet. Nu laten we honden nooit alleen met kinderen, maar het zal maar gebeuren in een oogwenk.
Graag jullie mening hierin.

hij leerde juist heel erg snel en vond het geweldig dat hij iets mocht ondernemen.